- 451 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
DÜVE KESMEYİN KESTİRMEYİN
DÜVE: Boğaya gelmemiş 1-2 yaşında dişi sığır.
VACİP: Kurban Bayramı’nda her zenginin kurban kesmesi vaciptir.
VACİP: Bunun yanında Kuran’da şüpheli delil yani diğer bir anlatımla açık olmayarak bildirilmiş ya da sahabenin bildirmesi ile aktarılmış olan emirlerin tümüne de "vacip" denir.
FARZ: İslamiyet’e göre Kuran’ da kesin delille yani açıkça bildirilmiş olan ve söz birliği ile anlaşılmış emirlere "farz" denir.
Önceden öğrenenler indirimli tarifeden öğrenirler.-A. Miller
Bir zengin Düve eti yiyecek diye çocuklar sütsüz, fakirler etsiz mi kalacak? Kurban ibadetini yerine getirmek istersen Git erkek dana kestir.
Dişi inek (düve) ve dişi kuzu kesmek zenginlerin yaptığı ve yapmakta oldukları bencillik alametidir. Daha sonra kendileri ve kendinden sonra gelenleri de düşünmeyen kişiler olabilir. Kendini düşünen benden sonra ki beni ilgilendirmez diyen, empati yeteneğinden yoksun kişiler olabilir. Global olarak düşünemeyen, gemideki insanları kendisiyle birlikte yok etmek isteyen kişiler olabilir.
Ülkemizin de yüzde doksan Müslüman kesim varken, Kurban bayramında düve kesmek inek neslini yok etmek demektir.
Kurban bayramında siz ibadet mi yapmak istiyorsunuz yoksa kaliteli taze düve eti mi yemek istiyorsunuz? Eğer siz kaliteli düve eti yemek isterseniz ibadetin önüne geçmiş olursunuz.
Ülkemizde her yıl kurban bayramında; milyonlarca Müslüman, en az yüz bin Düve ve diğer cinste hayvanlarla kurban kesilmektedir. Yüz bin düve 15 yılda en az 10 buzağı yeni düveler doğurabilir. Bu ise basit bir matematik işleminde bir milyon yeni düve demektir. (basit matematik de yavrunun yavruları hesaba katılmamıştır.)
İnek neslinin devamını korumak için ve bizden sonrakilerin de kurban kesebilmeleri için bencillikten kurtulmanın yolu ibadete öncelik verip kuzu ve düve neslini korumaktan geçmektedir. Elinizde imkan var; Düve kurban hisselerine girmeyiniz. Kesmeyin, Kestirmeyin
Bu aynı zamanda çocuklarımıza ihtiyacı olan süt, yoğurt ve fakir insanımıza et yeme şansı vermek demektir. Tersini düşünmek bile istemiyorum.
Hayvanlar âleminde; Belgeselleri izleyenler görmüşlerdir. Tabiatta En vahşi hayvanlar bile karaca gibi yavruları av olarak yemediğini görebilirsiniz. Demek ki en vahşi canlı insan olabilir mi?
Satranç oyununda taktik bir kural vardır. Yeri geldiğinde en değerli taş olan veziri verip rakibinizi mat edip kazabilirsiniz. Bu taktiğe satrançta feda denir.
Bir yıl kurban kesilmezse ne olur? Ya da düve yerine başka cins kurban keserseniz ne olur bir düşünün! Bir feda da siz yapın kazanın!
ALLAH KORKUSU OLAN GERÇEK MÜSLÜMAN DÜVEYİ KURBAN OLARAK KESMEZ KESTİRMEZ.
NOT: Nitekim benzer tedbirlerin Hz. Peygamber (s.a.s.) döneminde de alındığı görülmektedir. İbn Abbas’ın naklettiğine göre bir dönem develerin azalması üzerine Hz. Peygamber sahabelere sığır kesmelerini emretmişti. (İbn Mâce, "Edâhî" 5.)
YORUMLAR
Ay Parçası
Bu yazının muhatabı siz değilsiniz. Size ne oluyor.
Son derece saygısızsınız. Ben yazımda kimseye tek kelime etmedim bana olmadık şeyler yazmışsınız. Önce insan olmayı öğrenin. Müslümanlığımı yada dini inancımı sorgulamak senin gibi klavye müslümanlarının işi değil. Terbiyesizlik etmeyin. Burası bir edebiyat sitesi. Çok meraklıysan dini sitelere git orda yazı yaz.
Filistinlileri ve arapları sevmem. Dünyanın en KALLEŞ ırkıdır. İsraillileri de sevmem.
Düveden israil Filistin olayına nasıl geçiş yaptığınız oda ayrı bir komedi.
Bence önce diğer insanlara saygı duymayı öğrenin. Son derece terbiyesizce bir cevap vermişsiniz. Eminim ki kuranı kerimi benim bildiğimin 1000 de 1 i kadar bile bilmiyorsunuz.
saygısız ve cahilsiniz yazık size yazıklar olsun.......
Ay Parçası
Böyle bir yazışmadan ötürü şahsım adına üzgünüm. herkesin görüşüne saygı duyulmalı
Battal BAŞARAN
Düve kesersen : süt azalır, yoğurt azalır, tereyağı pahalanır, kurban edilecek inek fiyatları artar bir daha kesemezsin... Bu tıpkı meyve veren ağacı meyveleri varken kesip doya doya yemeğe benzer. ama sonra hiç yiyemezsin. Akıllı olun.
Ay Parçası
Size cevap yazmayacağım. Seviyesizlerle muhatap olmuyorum.
Sizin seviyeniz eksilerde. Filistin ve araplara bu kadar meraklıysanız gidip orda savaşın.
bir daha da benimle muhatap olmayın.