- 317 Okunma
- 1 Yorum
- 2 Beğeni
KİTAPLARDA MUTLULUK ARAYIŞI
KİTAPLARDA MUTLULUK ARAYIŞI!
Kişisel gelişim ya da psikolojik içerikli kitapların onlarca baskı yapması, yüz binlerce milyonlarca satıyor olması, veya onlarca dile çevrilmiş olması, o kitabın çok iyi bir kitap oluşundan veya yazarın mükemmel fikir ve önerileri oluşundan kaynaklı değildir.
O kitabı sattıran şey; Dünyada yüz binlerce, milyonlarca insanın mutsuz olması ve yaşadığı hayatta anlam bulma arayışında olmasından kaynaklıdır!
Peki bu türden kitapların çok satıyor olmasının sebebi nedir ve kime ne katlı sağlar?
Doğru acıdan bakıldığında, bu demek oluyor ki, dünyada yüz binlerce milyonlarca mutsuz insan var ve mutluluk formülü aramaktadır! Mutsuz insanların bulacağı bu formülü ile yaşamı daha bir anlamlı kılarak mutlu yaşama düşüncesi yatmaktadır.
Kime ne katkı sağlayacağı konusuna gelince, çok satan kitapların genellikle ve çoğunlukla, yazarın ve kitabın telif hakkını elinde bulunduranlar ile, yayınevlerine katkı sağladığı görülür!
Yüz yılı aşkın bir süredir, mutluluk formülü dağıtan binlerce, yuzbinlerce kitap basıldı ve satıldı. Buna rağmen yayınevlerinden çıkan kitaplar, mutsuz insanların mutluluğuna merhem olmadığı gibi, her geçen gün dünyadaki mutsuz insanların sayısı arttı.
Çıkan bu kitaplarda aradıkları mutluluk formülünü bulamayan insanlar, "Osho" ve benzeri şarlatanların yaşam felsefesine yöneldi. Peki bu felsefeye yönelim insanları mutlu etmeye yetti mi? Elbette hayır. Çünkü bu felsefe de tıpkı dini yaşam felsefelerinde uhreviyatı ön planda tutarak mücadeleden ve arayıştan vazgeçip, tevekkül ederek, başkaldırıyı, isyanı önlemeye yöneliktir!
Bu mutsuz insanlara bir de kitapla, okumayla arası iyi olmayanları eklediğimizde, ortaya korkunç bir rakam çıkar ki, bu yaşadığımız dünya için hiç de iç açici bir yer olmadığını gösterir!
Bu durum önümüzdeki yüz yıl içerisinde çok daha korkunç bir hal alacağı bariz bir şekilde görülmektedir.
Bu durumun ben, önümüzdeki yüz yıl içerisinde atom bombasından çok daha tehlikeli olabileceğini düşünüyorum.
Sebebine gelince, atom bombasını elinde bulunduran, sadece bir "kesimi" yok edebilir. Oysa mutsuzluk bütün "kesimleri" yok eder.
Çözümü ise, sadece ve sadece silah yerine insana yatırım yapmak ve adil paylaşımla olur!
Bu perspektiften baktığımızda, dünya için olmasa da, Türkiye’nin mutluluk dağıtan, üstelik de kitap yazmaya ve çıkartmaya gereksinim duymadan gönüllü Robin Hood’u diyebileceğim "Haluk LEVENT" var ki, dünyadaki bu tarz eserlerin milyarlarcasına, para babaları ve baronların milyonlarca sona değer. Çünkü o, mutluluk dağıtıyor!..
Efkan ÖTGÜN