- 756 Okunma
- 5 Yorum
- 10 Beğeni
Dil ve duygu
Bendeki yerini sendeki yerim belirler demiş mevlana, öyle ya gösterdiğin saygı sevgi değer kadar değer görür insan .
Fakat bazen gösterilen saygı ve sevginin değerini bilmeyen verdikçe daha fazlasını isteyen ya da sizi değersizleştirmeye çalışan insan da yok mudur vardır elbet insanoğlu doyumsuz bir varlıktır.
Şiir kitaplarımın çıkışı ile bir çok şair arkadaş için sıradan olsa da bu hafta sonu benim için ilkleri yaşadığım bir gün oldu Tüyap Adana imza ve şiir okuma günü.
Hayat denen meteforu belki biraz merdiven altına itip gönlümüzce yaşamaya pek fırsatımız olmadığı ya da ruhumuza hitap etmesini bilen insanlarla çok karşılaşmadığımız için genel de mutedil insanlara hasret kalmışız ki, kendisi ile barışık haddini bilerek etrafındakilere saygılı olan insan hep bir adım önde gelir bana.
Hem öyle hasret kalmışız ki bazen böyle insanlarla karşılaştığımızda bir an şaşırır ve sonra kalbimizi hoş duyguların sardığına şahit oluruz ve saygı duymak ta elzem olur o zaman.
Oysa çok zor bir şey değildir insanı onure etmek, mutlu etmek, değer vermek, her insan hakeder bir çift tatlı sözü. Aslında iyidir insanın mayası özü. Belki şartlar yaşanmışlıklar eder bizi biraz kötü.
Kırmaya meyillidir insan kırılmaya da, insanız ya üzmek çok kolaydır da gönül almak zor iştir mesela.
Edebiyat edepten gelir denir ya, biraz edebi ve iltifatkâr konuşmak o kadar iyi hissettirir ki insanı ne zaman güzel kelam etmesini bilen bir insan görsem hep iyi yönde etkilemiştir beni.
Söyleyen taraf farkında değildir karşısındaki insana bunun ne kadar iyi geldiğinin. Kendisi dilini güzel terbiye ettiği için öyle alışmıştır ve sıradan gelir ona ama duyan taraf için çok hoş bir duygu ya da duygusal olmanın verdiği bir histir bu.
İnsanların ismini cismini her şeyini unutabilirsiniz ama hissettirdiğini asla demiştim bir şiirimde, evet en önemli şey hissettiklerimizdir belkide. Onun için de karşı tarafa ne hissettirdiğiniz ona verebileceğiniz her şeyden önde gelir bana göre.
Hayat hep inişli çıkışlıdır arada güzel günler yaşar güzel anılar biriktiririz. Zaten anılardan ibaret değil midir yaşam.
Yine böyle güzel anlardan biri benim için.
Fuarda edebiyat öğretmeni bir arkadaşla tanıştık biraz sohbet edince daha iyi tanıyorsunuz insanı, yada öyle bir izlenim bırakıyor sizde, her neyse ben hep hüsnüniyetle bakmaya çalışırım genelde .
Yeni bir şairimiz daha var dedi oda öğretmen hadi tanıştırayım sizi.
Tanıştık birbirimize kitap imzalayıp takas ettik ve biraz sonra da dışarı çıkıp sigara içeceğiz biz dedi, bir anlık ihtiyaçla ben de geleyim sigara içmeye dedim bir sıkıntı olur mu size!
Ve verdiği cevap öyle iyi hissettirdi ki ben bu gazla epeyce idare ederim kendimi;
Tabi efendim sıkıntı ne demek sizin gibi bir kraliçe eşlik etmiş olur bize onur ve gurur duyarız dedi, ben de teşekkür ettim tabi artık değmeyin keyfime kraliçe olmuşum beş on salise.
Yayıncım da ona keza insanlıkta mastır yapmış bir beyefendi
Dilek hanım nasıl hissediyorsunuz kendinizi iyi ki mi diyorsunuz, yoksa aman ne gerek vardı değmez mi diye düşünüyorsunuz, diye sorarak halimi hatrımı kontrol ediyor o da. Arada çay pasta ikramı yapıp siz kendinizi iyi hissederseniz ben de huzurlu olurum diyor.
Ayrıca ne sorsam onca işinin arasında beni tek tek bilgilendirip yardımcı olmaya çalışıyor.
İçimden diyorum ki ne güzel insanlar var haddini bilerek değer veren saygı gösteren tabi ki saygıyı da hakeden.
Kim ne derse desin insan denen varlık makina olmasa da gazla çalışır bence, daha ilkokul sıralarında öğrenmedik mi iyi davranılan kişi iyi olur diye.
Ya sizce?
YORUMLAR
Ne güzel bir konuya değinmişsiniz Dilek hanım öncelikle can-ı gönülden tebrik ederim, evet insanı mutlu etmek o kadar kolay ki , bir güzel söz küçük bir tebessüm dahi yeterli aslında , mutlu etmek mutlu olmaya da vesile olur keşke insanlarımız bunun bilincine vara bilse.
İnsan değerli bir varlık ve değerli olduğu da hissettirilmeli...
Güzel düşünen insan baktığı her şeyde güzelliğin farkına varır.
Hayırlı olsun,kıymetli eserlerinizin bol okuru olması dileğimle, nice başarılar dilerim, sağlıcakla kalın, selam ve sevgilerimle.
Dilek pınarı
Herkes farklı yapıdadır tabi ama ben duygu insanı olunca kendi duygumu bilirim ben güzellikten alıyorum arkadaşım gazla çalışıyorum bana iyi geldiğini farkediyorum yalan mı söyleyeyim tabi abartmadan.
Bir arkadaşımın sen yaparsın sözüyle kalkıp harekete geçiyorum.
Burda aldığım ruhuma iyi gelen yorumlar belki de bu kitabı çıkarmama sebep oldu belki bir çok insan benim gibidir o yüzden tatlı dil hepimize iyi gelir diye düşünüyorum.
Sizin de diliniz hep güzeldir çok teşekkürler sevgiler saygılar sunuyorum.
İyi akşamlar değerli şairem..
Hayırlı olsun.Yürekten çağlayan birikimlerin somut hali kitap.Dil kelam ile güzel.Eser kalem ile güzel.Hayat paylaştıkça güzel.Yazmasını sevene yürekten yazıp paylaştıkları özel.Takasla değil kıymet bilerek ve kıymet vererek kitap sahibi olmak güzel.Kitaba ve yazara değer vermek çok çok güzel.Emekler yerini bulsun.Kaleminiz daim olsun.Sağlıcakla.Saygıyla.
Dilek pınarı
Burdaki takasdan niyet yeni tanıştığımız arkadaşlarla aynı zamanda kitaplarımızla hediyeleşmek birbirimizin kitabını okumak amacı var tabi .
Çok teşekkür ederim değerli şaire
Sevgiyle saygıyla...
Şöyle düşünmek gerek dil ifade edilen değil bir değer taşıyan iletişim içerir yazı zaten bunu çok örnekliyor günümüzde sıralanır ise öneme göre sıralanmalı ; hala komşuluk dili , sevgi dili ,saygı dili , duygu dili , insanı dil , ve bence şiir dili , bakın bu dilleri iyi bilen insanlar çok farklı insanlardır , neyimiz olursa olsun bu özellikte ki dillere önem vermeliyiz eğitim çok önemli çalışmanızı yürekten kutluyorum
Dilek pınarı
Farklı bir bakış açısıyla yorumunuz için teşekkür ederim iyi akşamlar
Dilek pınarı
Evet birbirimize çok şey verebiliriz elbette alabiliriz de! Sevgili Katya
Aslı hanımın formdaki videosunun altındaki yazısına dikkat çekti bu sözünüz harika bir tespit çünkü bakmasını ve görmesini bilmek! Oysa çoğu zaman bakar körüzdür baktığımız insanın arkasını görmektir marifet insan sadece et ve kemik değildir ben duyguya çok önem veren bir insanım o yüzden de ne benim duyguma karışılsın ne de ben başkalarının duygusuna karışayım istemem. Bam telidir duygular ve bizi vareden onlardır.
Birbirimizden iyi yönde almayı ve vermeyi bilelim inşallah.
Çok teşekkür ederim az ve öz ama derin yorumunuza.
Saygılar sevgiler değerli insan..
Selamlar Dilek hanım,
İçtenlikle yazılmış yazınızı okudum, bugün ne ilginçtir forumda insanı ne kadar tanıyabiliriz temalı bir anekdot paylaştım fırsat buldukça video ve fikirlerle desteklemeye çalışacağım.
“Oysa çok zor bir şey değildir insanı onure etmek, mutlu etmek, değer vermek, her insan hakeder bir çift tatlı sözü. “
Yeri geldiğinde, hatta biraz hırpaladığımda, insanı bir adım ileri taşıyacağımı gördüysem dozunda bunu yapmaktan hiç çekinmediğim gibi, insanı hak ettiği ölçüde onore etmekte de hiçbir sakınca görmedim... tüm mesele yazınızın da görünmeyen teması yapıcı olmak. Çözüm odaklı olmak.
Ama bazen hayatta ilerlemeler sağlayabilmek için önce kaos yaratıp daha sonra devrimlerle yeni ve daha muassır medeniyetlere ulaşıp düzen kurmakta hayatın gerçeği.
İnsani değerler açısından düşüncelerinizi kaleme aldığınız yazınızı tebrik eder başarılarınızın ve azminizin daim olmasını dilerim.
Saygılarımla...
Dilek pınarı
Hem dürüst, samimi hem de dobra ve ayarını çok iyi bilen bir arkadaşımızsınız Aslı hanım belki de beni çeken bu yönünüzdü.
Elbette zaman zaman hep yaparız bu hırpalama işini zaten insanın o zaman ortaya çıkar gerçek kişiliği..
Siz biliyorsunuz bu işi, önemli olan bilinçli olmak oda deneme yanılmalarla çıkar ortaya zaten.
Yorumlarınız hep muhteşemdir
Sevgiler Aslıcım..