- 363 Okunma
- 1 Yorum
- 3 Beğeni
ULAN MAYASIZ
Anam Halidiye Hanım, beni çok severdi. Ben de anamı çok severdim. Kurban olduğum anamı çevresinde sevmeyen yoktu. Ayaklarının altını öptüğüm anam! Elkızına âşık oldum, anamı çok sevdim. Çocuklarım oldu anamı yine çok sevdim. Torunlarım oldu anamı çok çok özlüyorum.
Rahmetli anam nedendir beni hep “Ulan mayasız” diye severdi. Ben bulgur pilavını çok severim. Bazen gurbette olup da görüşemediğimiz zaman arardı ve:
“Pilav yaptım oğlum, sensiz yiyemiyorum” derdi. Ben de dayanamazdım hemen atlayıp arabaya anamın yanına giderdim.
Asıl konuya gelelim. Yattığımız oda çok dardı. Evimiz tek sobalıydı. Yatak tutak nerede? Ben, anam, bacım üçümüz beraber bir yatakta yatardık. Ben, anamın ayakucunda, ayaklarının arasına kafamı kor yatardım. Anamın hem ayaklarını öper hem de kucaklardım.
Yatakta yatıyordum. Uykuya dalmışım. Rüyamda anamı ölmüş olarak gördüm. Anamın ölümüne bir bilseniz nasıl ağlıyorum. Ağlamaktan artık yoruldum.
Yarı uyanıkken dedim ki:
“Anamın ayağını gıdıklayayım eğer cevap verirse ölmemiştir. Cevap vermezse ölmüştür.” Rahmetli anam Halidiye Hanım, en çok ayağının gıdıklanmasından huylanırdı. Anamın ayağının altını bir gıdıkladım, gıdıklamamdan huylanan anam ayağı ile burnuma öyle bir vurdu ki burnumdan kanlar fışkırmaya başladı. Burnumun kanından yatak yorgan kana boyandı. Sonra burnumun kanını kestiler. Perişan olduk.
Anam Halidiye:
“Ulan mayasız ne yapıyorsun?” dedi.
Anama gördüğüm rüyamı anlatım. Beni kucakladı öptü ve ağladı.
Anam:
“Oğlum! Her zamanki gibi seni hâlâ çok seviyorum” dedi.
10.01.2023
Yozgat
YORUMLAR
İDRİS ÇETİN
Güzel yorumunuz için teşekkürler
Selam ve saygılar