- 322 Okunma
- 0 Yorum
- 2 Beğeni
Şairin Günlüğü10.07.13 ÇARŞAMBA
Y Günlükleri 10.07.13 Çarşamba
Hiçbir yere gitmeyeceğim. İzmit’e gidip gelmekten bıktım. Oruçlu halimle anlamsız bir eyleme gibi geldi bana. Nereye gideceği camiyse cami burada da var.
Yine orucu uykuya tutturduk. Sevabını rüyada mı göreceğiz acaba? Havalar iyi sayılır. Hafif hafif eserek serinletiyor bizi.
İftar sofraları kuruluyor. Beldeler her gün bir mahallede birlikte iftar yapmanın zevkini tadıyor. Dernekte biz de iftar ettik. Güzel bir muhabbet oldu. Akşam da baraja çıktık. Arap turist Mahmut Bey de orada. Tanıştık. Biraz konuştuk. Çay içtik. Teravih kıldık. Çocuklar havuza giriyordu. Tesislerin sahibiyle oturduk. Bizi davet eden arkadaş hesabı ödemek istedi. Kabul etmedi.
Mahmut Bey Kuveytli. Hac işi yapıyor. Tesislerin sahibi o. Kuveyt’e Mahmutlara misafir gittiklerini anlatıyor. Onların cömertliklerini saya saya bitiremiyor.
Gazete dışında bir şey okuyamıyorum. Kuran-ı Kerim’den 3 cüz okudum. Ne kadar çabuk bitti okumam. Acaba diyorum sayfaları atlıyor muyum, bilmem.
Doktor dostum çocuğunu özel okula gönderecek. Benden tavsiyeler istiyor. Ama kendi bildiğini okuyor. ‘Yeni bir okul açılamaz mı? ’diyor. 5 yaş olayına takılıyor. Ben de’ hah işte’ diyorum ’şimdi yazı konusunu buldum’. Z kuşağı yazısını yazıyorum. Camiye gidiyorum sonra. Tansiyonum düşük biraz. Olsun. Giderim. Ramazan-ı Şerif’te camiye gitmemek olmaz. Dönerken karpuz alıyorum. Ama taşımak bana zor geliyor.
Arkadaşlar arıyor. "Geliyor musun?" diye soruyorlar . "Yok, gelemiyorum". Bu gün ilçeden dışarı çıkmaya niyetim yok. Dayım burayı çok severdi. Kolay kolay dışarı çıkmazdı. Hele İzmit’e gittiği nadirdir. Camisini bile değişmedi. Öldü gitti rahmetli.
Taşınacağız az kaldı. "Az kaldı, maraz kaldı" denir ya işte öyle. Doğalgazı bekleyeceğiz. Ama her halde Ramazan-ı Şerif’te yapamayacağız bunu. Zavallı annem Allah’a yalvarıyor ’İsmail taşınsın’ diye. Acaba bu kez sukutu hayale uğrayacak mı yine? Ona layık evlat olabileceğiz mi ,ömrünün sonunda duasını alabilecek miyiz, bilmem. Bu evi yapmam, manzaralı arsasını satın alabilmem hep onun duasıyla oldu.
Soğuk suyla duş aldım. Halsizliğim geçti. Her halde yeterince sıvı alamıyorum. Ramazan programlarını seyrediyorum. Nurullah Genç’ten bir şiir okudu spiker ama ben onun şiir olduğunu pek anlayamadım.
Yeni bir şiire koyulmalıyım. Bu "Ramazan geceleri"ni bir kitapla süslemeliyim. Bakalım geçen yılki "gizli kap"ı şiirlerinden sonra nasıl bir şiir damarı ortaya çıkacak. Denemelere ağırlık vereyim, istiyorum.
Birçok sitede yayınlıyorum denemelerimi. Bir haber sitesinden teklif var. Arkadaşların kuracağı siteye yazmam isteniyor. Sonuçta yazarlık yolu açılıyor bize herhalde. Sezai Karakoç’u rüyada görmem buna alamet. Onu bir başkasıyla divana uzanmış görmüştüm. Yanındaki adamın sürekli konuştuğu dikkatimi çekti.
Aynı gece abimle bir yolculuğa çıktığımı, onun beni yolda parasız, telefonsuz bıraktığını gördüm. Bu da ona yeni dernekleşmede fazla yardımcı olmamam gerektiğini hissettirdi bana.
Mısır’daki darbe sürüyor. Müslüman kardeşler alanları dolduruyor ama bir fayda sağlamıyor. Amerika Arapları darbeye yardıma zorluyor. Suriye’de kanlı katliam devam ediyor. Bir zamanlar Bosna’da, Çeçenistan’da, Afganistan’da zulümler işleniyordu . Hala Filistin, Çeçenistan, Afganistan işgal altında. Myanmar’da Doğu Türkistan’da zulümler devam ediyor.
Aman Ya Rabbim Müslümanların ne büyük çilesi varmış. Bu çile hiç bitmeyecek mi? Mısır’da namaz kılanların üstüne ateş açıldı. 80 kusur kişi öldü, bine yakın yaralı var. Ne büyük vahşet bu. Bitmeli bu vahşet ama nasıl?
Batı dünyası Müslümanı Müslümana kırdırmaya çalışıyor. Müslüman dünyası ne zaman uyanacak? Ne zaman batının bu oyunlarından kurtulabilecek hale gelecek.
Ahmet Kemal
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.