Boşluğa yazılanlar.
.KARŞILAŞMALAR...
...
Nerden bilebilirdim,bir kaç yıl önce yanlış yola girmiş olmamdan dolayı tesadüfen karşılaştığım yetmiş yaşlarına yakın,mahsun gözlerle bakan ,yeşilin tüm tonlarını barındıran tepelere hakim evinin avlusunda israrla ikram ettiği bir bardak ekşimsi köy ayranını o muhteşem manzarayı seyre dalarak içtiğim bir kişinin bu gün dağbaşında selamlaştığım bir çobandan duyduğum "abi o geçen yıl öldü" haberine ağlayacağımı,nerden bilebilirdim.
Kırk yıllık dostumu kaybetmişcesine alelacale motoruma binip hüzün dolu bir halle evinin önüne sürüp birkaç yıl önce karşılaştığım avlusuna bakıp bir anlığına kendimi ve onu avluda oturmuş konuşurken görüp o an’a dokunmama ,tekrar içine dalmama engel bir sis perdesinin arkasından uzaktan seyredip ona ve o an’a sessiz bir veda edeceğimi,nerden bilebiliridim..
Hoşçakal Ali abi..
İkram ettiğin sadece bir bardak ayran değildi.
Onun içine sen yetmiş yıllık ömrünün en güzel anlarını sığdırdın.
Daha yeni tanıştığın bir insanın karşısında ihtiyarlığın amansız yorgunluğunda ,gözlerin dolu dolu anlattın o yıllara duyduğun derin özlemi.
Satır satır okumuştum yorgun ve düşkün gözlerinde tarifi imkansız bir hasretle uzağına savrulduğun o günlerinin bir daha asla geri gelmiyeceğinin üzgünlüğünü..
Otuz yaşlarında gençliğinin baharında motosikletle Çekoslavakya’ya kadar gitmiş ,gazino işletmiş,hayran olduğun İmpala marka klasik arabaların peşinden diyar diyar gezmiş, köyüne muhtar olmuş ,tüm bunları bir bardak soğuk ayranın her zerresine işlemiştin.
Ömrümde içtiğim en lezzetli ayrandı ,içi doyumsuz anlarla dolu..
Hoşçakal Ali abi..
İnsanın tüm ömrü çoğunlukla bilincinde olmadığı çok azının farkında olduğu karşılaşmalarla doludur ve bu karşılaşmalar yaşamı ilmek ilmek işleyerek şekillendirip ortaya bir "sen" çıkarır
Tohum toprakla karşılaşır fidan olur,çiçek olur, dalında meyve
İnsan insanla karşılaşır eş olur,dost olur veya düşman.
Sonsuz ve akla indirgenemez muazzamlıkda ki varlığın zamandan azade,bir göz kırpması kısalığında bir an olur karşılaşırsın yol olur, yoldaş olur.
Derdine derman ,çoraklaşmış dımağına su..
İnsan insana olabildiğine hoşnutluk dolu serin bir esinti olur veya dağ çiçeklerinden kokularını ödünç almış akşam meltemi..
Seninle karşılaştığım için minnettarım Ali abi
Hoşçakal...