- 459 Okunma
- 1 Yorum
- 1 Beğeni
LOZAN YALANLARI.
LOZAN ANLAŞMASINA UYDURMA YALANLARI.
Yıllarca bize Lozan Anlaşmasın da gizli maddeler olduğu ve bu maddelere göre Türkiye 2023’e kadar yer altı madenlerini çıkartamayacağı iddialarını hepimize empoze dilmeye çalışılmakta.
Güya antlaşmaya ekli gizli maddelerde, "Türkiye’nin bor ve petrol başta olmak üzere madenlerini çıkarması yasaklandığı için biz bunlardan yararlanamıyoruz.”
Yani ülkemiz yeraltı madenleri açısından çok zengin ama biz bu madenleri Lozan Anlaşması yüzünden dokunamıyoruz.
Lozan Antlaşması ya da Lozan Barış Antlaşması; Türkiye Büyük Millet Meclisi temsilcileri ile İngiltere, Fransa, SSCB, Japonya, Bulgaristan, İtalya, Romanya, Yugoslavya, Yunanistan, Belçika ve Portekiz arasında imzalanmış olan bir barış antlaşmasıdır. 1. Dünya Savaşı’nın son barış antlaşması olarak karşımıza çıkan ve bağımsız Türkiye Cumhuriyeti’nin tasdiki olan Lozan Antlaşması tarihi 24 Temmuz 1923’tür. Lozan Antlaşması resmen yeni Türkiye Cumhuriyetinin her ülke tarafında tanınması olarak bilinmektedir.
Peki, önemi nedir?
Kısaca Türkiye’nin bugünkü sınırları Lozan Antlaşması ile çizildi.
Kapitülasyonlar kaldırıldı.
Ekonomik, siyasi, adli, hukuki bağımsızlığımız antlaşması Lozan sayesinde sağlandı.
Lozan, bağımsız Türkiye Cumhuriyeti’nin kurucu anlaşması olarak kabul edildi.
Askerî zaferler siyasi zaferle sonuçlandı.
Türkiye savaş tazminatı ödemedi.
Ülke sınırları Irak sınırı hariç belli oldu.
Türkiye açısından Dünya Savaşı sona erdi.
Azınlıkların Türk vatandaşı sayılması ile dış güçlerin içişlerimize karışması önlendi.
Millî Mücadele hareketi, bağımsızlık için uğraşan diğer milletlere de bir örnek oldu.
Sevr Antlaşması’nın dayattığı şartlar ortadan kaldırıldı.
Lozan anlaşmasına göre yeraltı kaynakları hakkın da hiçbir madde bulunmamaktadır.
Ve azıcık okuyan araştıran biri ülkemizde yıllardır var olan madenlerinin çıkarıldığını işlendiğini bilir.
Mesela bor madenini örnek verecek olursak;
Dünyadaki bor rezervi 2015 yılı itibariyle 1,3 trilyon ton olarak hesaplanmaktadır.
Bu rezervin yüzde 73,2’si Türkiye’de, yüzde 6,1’i ABD’de, yüzde 3,6’sı Çin’dedir.
Görüleceği gibi Türkiye bor rezervinde dünyada açık ara ilk sıradadır.
Aynı yılda dünya bor üretimi 4,2 milyon tondur.
Bu üretimde Türkiye yüzde 48 ile birinci sırada, ABD yüzde 29 ile ikinci sırada ve Güney Amerika ülkeleri (Arjantin, Şili, Peru ve Bolivya) yüzde 12 ile üçüncü sırada yer almaktadır.
Türkiye, bor madeni ihtiyacında kendi iç talebini karşıladıktan sonra ihracat da yapmaktad
Türkiye’de bor madeni üretimini üstlenmiş olan Eti Maden İşletmelerinin 2015 yılı bor madeni satış gelirleri toplamı 809 milyon Dolar olup bunun 787 milyon Doları ihracat geliridir.
Görüldüğü gibi ülkemiz var olan yer altı madenlerini rahatlıkla kullanabilmektedir ki! Sayın Cumhurbaşkanımızda, "doğalgaz bulduk çıkarma işlemlerine başladık" diye birkaç kez bu bilgiyi kamuoyuyla paylaşmıştır.
O zaman bu uyduruk iddialar nereden çıkmıştır?
Cumhuriyete geçmişte de bugün de karşı olan bir takım gruplar var.
Bunlar halifeliği savunan şeriat isteyen bu nedenle de Mustafa Kemal Atatürk’e ve arkadaşlarının düşüncelerine karşı olan bir kesimdir.
Bu kesim onlarca yıldır Cumhuriyeti karalarlar.
Bunu yaparken de o dönem alınan kararları karalamak için iftira atarlar.
Lozan Anlaşması da bunlardan bir tanesidir.
İşin ilginci bunlara inanan ciddi bir grupta vardır.
Bu yazıyı yazma nedenimde geçenlerde bu tip insanlardan biriyle karşılaştım.
"2023 de Türkiye uçacak. Çünkü Lozan Anlaşmasına göre Türkiye 100 yıl bitene kadar madenleri çıkartamıyordu 2023 de bu süre dolacak ve artık madenleri çıkartacağız."
Adamın tezine göre, sonra hep beraber para içinde yüzeceğiz.
Oysa azıcık okuma yeteneği olan, azıcık araştırma isteği olan biri gerçekleri çok rahat öğrenebilir.
Sevr anlaşması ile Lozan anlaşmasını incelese Lozan’ın Türkiye için ne kadar önemli olduğunu idrak eder.
Ve Lozan anlaşmasında "Türkiye’nin yeraltı madenlerini 100 yıl kullanamaz" diye bir madde yoktur.
YORUMLAR
Çok güzeldi yüreğinize saglik
Evet hocam zaten bizi parçalamak istedikleri de bu yüzden yok diye kapatmaları petrol kullarından petrol çıkıyorsa yer altı zenginliğimiz bizden daha iyi biliyorlar bu kanimete konmak için birliğimizi dirliğimizi bozmak parçalamak niyetleri çok açık ne yazki hala görmek istemyenlere var
Allah fırsat vermesin