- 778 Okunma
- 6 Yorum
- 7 Beğeni
BİRAZ EDEP YAHU
BİRAZ EDEP YAHU
Bugün karşılaştığım bir manzara vardı.
Sanırım bir süredir de aklımdan çıkmayacak..
Öyle doğa manzarası değil tabi insan manzarası..
Bugün sağa sola bakıp sonra "tatlım artık ben kendimi seviyorum.
Kendime yatırım yapıyorum" diyen az biraz tanıdığım müşterim olan bir kadın dükkanımdan girdi içeri.
Çoluk çocuk sahibi olmuş,
yaşı ellileri gecmiş.
Oldum olası ben beceremem üzerime yapışır zaten öyle cicili bicili, şekerimli konuşmalar...
Tatlım diyen biride bana zaten pek samimi gelmez.
Dümdüz biriyim ben..!
Tamam biraz edipligim vardır ama öyle romantik sevda kuşu da değilim..
Bu yönümü içime saklarım kimse o kanaldan beni vurmasın diye gerektiğinde, en çokta yazarken kullanırım duygusallığımı...
Sanırım daha çok gerçekçi biriyim ben, ya da hayat tõrpúsü ile böyle şekil aldım iste..!
Ne öyle kibarcık, ne de öyle kaba saba biriyim kendimim ve kendim olma lüksündeyim çok şükür..
Neyse bir tatlım lafı yine beni nerelere götürdü..
Dükkanımdan bütün inci boncuk ne varsa baktı.
Baksın tabi bende severim takı işlerini cekmecelerim doludur.
Ama işte o edalar...
Afralar tafralar kikir kikir, hallerden sonra çok samimiymişiz gibi bana telefonundaki resimleri gösterdi.
Boy boy kendini çekmiş.
Tamam hepimiz resim cekiliriz de biraz sanırım birilerin eline geçer diye de edepli çekiliriz, ya da öyle resimlere gerek duymayız işte.
Şaşkınlıkla izliyorum kadını,
Ben evde şöyleyim böyleyim.
Böyle giyinirim.
İçimden diyorum bana ne?
Dışımdan desen ne biçim esnafsın durumları..
Ya Sabır deyip,
Başımı çevirip başka işlere baktım
mecburen..
Edep yahu ben utandım o peşimde tekrar resim göstermeye çalışıyor.
Kendimi çok seviyorum demelere devam bu arada tabi ki..
Kendimi şımartmak için tatlı aldım.
Elbise aldım..
Bak evinin eşyalarını değiştirdim...
Falan filan...
Kendi kendine konuşuyor işte .
Biraz da akıl fikir alaydın diyorum içimden...
Ben mahsustan başka şeyler ile ilgileniyorum,
Müşteri veli nimettir ya!
Her türlüsü var deyip, içimden alacağını alsa da şu dükkandan bir gitse artık diyorum.
Ama durmuş benden onay bekliyor, aaa kız bu sen misin?
Ne kadar farklı ve güzelsin deme mi..
Çok bekler:)
İşte kadın olmayı takıp takistırıp, sürüp sürüstürmekten ibaret sanan var..
Kendine yatırıp yapmayı, giyinmek estetik yaptırmak sanan var..
Kadının bir duruşunun olması gerektiğini şıklığın sadece kıyafette olmadığını unutan var.
Kendini sevmek,kendine öz saygı duymaktan geçiyor bunu bilmeyen asyağılık kompleksini kapatmak için böyle edalar tanınan maalesef çok ta hem cinsim var.
Allah’ın ipine sarılmayıp
Şeytanın ve nefsinin ipine sarılanın sonu
İse maskaralık oluyor bazen de diyor konuyu burada kapatıyorum...
Neyse Allah hepimizi doğru yoldan şaşırtmasın...
Hepimize hidayet selamet ve bol bol edeb versin ki güzel aklımızdan da bugünlerde unutulan edep duygusundan da bizi mahrum etmesin...
Amin..🤲🏼
Nevin Aktekin Gülfırat
08/01/2023
YORUMLAR
Sizi kendine yakın görmüş ve kendince sohbet etmiş kadın.Eğer zihninizden geçenleri okuyabilseydi emin olun bir daha adım dahi atmazdı.İnsanları (özellikle de hemcinsinizin kadınlığını) sorgulamak ve yargılamak kimsenin haddi değil.O kadın sizi yargılamamış ama siz "edep yahu"demekte hiçbir beis görmemişsiniz.
"İşte kadın olmayı takıp takistırıp, sürüp sürüstürmekten ibaret sanan var.."demişsiniz .O zaman kadınlığın kitabını yazında okuyalım.Size veya sizin gibi düşünenlere göremi şekkilenecek dünya...Saçma bir yazı olmuş arkadaşım.
Ruh sağlığı yerinde olmayan insanlar oldukça fazla,biraz empati kurunca hayat normalleşiyor.
Allah aklı vermiş ve gerisini bize bırakmış,bizim semtte bir kadın var ve herkesten sigara ister,vermeyene kızarmış.Beni gördüğünde koşarak gelir yanıma insanları şikayet eder.Konusuruz ve mutlu olarak gider.
Lütfen insanları eleştirirken onları da Allah'ın yarattığını unutmayın.
Demekki dükkana gelen kadın sizin kadar şanslı değil ki içindeki boşluğu incik boncukla vss kapatmaya çalışıyor.
Her şeyin bir nedeni vardır,çocuklukta geçirdiği bir tranva, bilinç altı depremleri .
İnsan kendini değersiz hissettiği an maddeyle bütünleşmeye çalışır.
Yazı akıcılık olarak güzel fakat düşünce tarzı kötü Biz insanız ,her ne kadar insanlıktan bi haber yaşasakta.Saygılarımla.
Uyaksız hafiye tarafından 9.1.2023 08:06:15 zamanında düzenlenmiştir.
Nevin Aktekin Gülfırat
Fikriniz için..inci boncuk meselesi değil olay sadece tabiki..yazdığım gibi benimde çekmecelerim incik boncuk dolu tavır meselesi..
Sıklığin sadece kıyafette değil özde de olması gereği kendine yatırımın sadece dışını değil içini süslemek ile daha güzel olacağı..
Tabiki insanlar boşlukta olabilir ama boşlukta iken imtihanda olduğunu bilipRabbe sarilabilirlerse daha güzel olur..
Bilmem bir kadına telefonundaki iç çamaşırlı resimlerini göstermek ne kadar doğru..
Dediğim gibi hepimizin eksikleri var ve zamanın hastalığı edebsizlik açılıp sacilma ile insan saygı göremez yanlış insanların dikkatini çeker..
Rabbim hepimize hidayet versin hepimizin yanlışları var elbette umarım hepimiz hidayetten eksik olmayız..
Saygılarımla
Uyaksız hafiye
Görmezden gel, kimsenin karmasına karışmamak gerek. Yorumum tamamiyle bunu anlatmak icindi.Ahlak,adalet,utanma nın kalmadığı bir devirdeyiz.Allah kolaylık versin.Sevgilerimle.
Nevin Aktekin Gülfırat
Zaten öylede yapıyorum hepimizin eksikleri var ..Amaç ahkam kesmek değil bir kadın olarak biraz daha dikkatli olalım diye yazdığım konuydu sadece.. teşekkürler 🙏
Nevin Aktekin Gülfırat
Emeginize saglik önemli bir konuya deyindiniz
Edep yahu gercekten edep dersi ögretilmeli sadece ailede yeterli gelmiyor ilk okullardan yüksek okullara kadar
Bir bilebilseler maskaralastiklarini..belkim edep takinirlar
Nevin Aktekin Gülfırat
Çağın hastalıklardan biri maalesef edebdizliksaygisizlik..umarım ki aileler bu konuya daha çok yönelirler evlatlarını güzel ahlak ike süsleyerek..
Saygılarımla mutlu bir gün diliyorum ☕
Gerçekten de mağaza işleten birisi için bu tür insanlarla uğraşmak kolay olmasa gerek, Allah sabır versin demekten başka bir şey de söylemek zor gibi.
Üstelik ağzınızı açsanız sizi suçlu ilan etmesi işten bile değil.
Anlam dolu ibret verici bir paylaşımdı gönülden kutluyorum tebrikler efendim.
En içten selam ve saygılarımla.
Esenlikler diliyorum.
Nevin Aktekin Gülfırat
Saygılarımla huzurlu bir gün diliyorum ☕