ALMANYA DAKİ TÜRK GÖÇÜ . 22
ilk okul 76 Öğrenci <özel gelistirme 7 Öğrenci ilk Orta okul< 39 Öğrenci orta okul 29 Öğrenci
lise 16 Öğrenci genel okul 24 Öğrenci meslek okulu BGJ Dahil 60 Öğrenci
meslek okulu 16 Öğrenci İhtisas okulu 1 Öğrenci İhtisas Yüksek okulu 4 Öğrenci
Ekonomi meslek okulu 1Öğrenci
Rheine’de Türk öğrencilerin toplam sayısı 273 tür. Rheine Türk ne’deki Türklerin çoğunluğu fabrikalarda çalışmaktadır ya da Rheine olismişlardır. Bu firmalarin çoğu Tekstil sanayiine aittir, Örneğin: FAK P. Franz August Kumpers ( Türklerden ziyade Portekizliler çalışmaktadır), CKS Schottock Carl Kümpers ve Ogğulları, CKT Kümpers ve Timmermann, Dyckhot, Jackson, (kapandı), Hammersen (kapandi), Kettelhack, Apetito ve Karman isimli işletmelerdir.
istatistiklere göre 1996 yılında Rheine İş ve Îşçi Bulma Kurumu’na bağl Wettringen, Neuenkirchen, Steinfurt ) 1448 sosyal sigortalı çalışan Türk vardir, işsiz sayisi ise 608 dir.
Bunların dişında Rheine’de serbest çalışan Türkler de vardır. İkoluna göre dağilmı ise 2 Bakkal, 2 Kahvehane, 3 Terzi, 1 Lokanta, 2 Pizzacı, 3 Büfeci (Imbiß) ve 1 Kösker şeklindedir.
Aşağida isimleri aniılan Rheine’deki Türk Dernekleri bu Projeyi beraberce hazırlayıp ortaya koymuşlardır.
Türk Okul Aile Birliği Kültür ve Spor Derneği. ( Ozellikle spor, kültür ve sosyal faaliyetlerde bulunur. )
Türk İslam Kültür Birliği. (Bir camisi olup dini ağırlıklı faaliyetlerde bulunur.)
YORUMLAR
Gerçek mananda bilginin sunumu nasıl da yolda buluşmuş bu akıcı anlatımla ve evet, ben de kendi adıma çok teşekkür ederim.
Daim olsun kaleminiz.
İçten selam saygımla hocam
yön
Araştırmacı aydınlatıcı bu bilgiler için teşekkürler.
yüreğinize sağlık usta şairim