- 350 Okunma
- 2 Yorum
- 4 Beğeni
KİTAPLI OLMAK
Tabi samimi olarak bir çok arkadaşım soruyor; kitap çıkartmakla iyi mi ettin, kötümü ettin, nasıl oldu, oluyor diye merak ediyorlar. Ben aslında bilinmez bir kuyuya yahut denize taş atmadım. Kitap dünyasının teknik kısmından çok anlamam, ama iyi bir okur olarak, neyin ne olacağını, olabileceğini; neyin kimde ne kadar karşılık bulacağını doğru kestirebilecek biriyim. Çok iddialı konuşmiyim ama hangi insanda bile ne karşılık bulduğunu bulacağını görür hissederim, hislerim çok kuvvetlidir ve güvenirim hislerime. Dolayısıyla sonuç benim açımdan ne olursa olsun, bir hayal kırıklığı olmaz. Sonuçta ben şöhret sahibi bir yazar, şair değilim, bunlar uzun zamanlara ihtiyaç duyan şeyler, içinde biraz tesadüf barındırsa da. Ben, neyi, niçin, ne kadar yaptığımı biliyorum. Burası, yani facebook camiası olarak bakarsak; e canım on beş yıldır kahrımızı çektiniz-çektiler yetmedimi! Burada da bir hayal kırıklığı yaşamam, burada da kimde ne kadar karşılığ var azçok kestirebiliyorum. Kısaca biz bir bilinmezle uğraşmıyoruz.
Önceden de yazdım ya, benim açımdan bu iki kitabı çıkartmış olmak, birçok bakımdan hür olmam anlamına geliyor, yeni şeyler düşleyebilmem için. Benim açımdan en önemli yanı bu. Bir de ölüm itim dünyası, bunu başarmadan ölseydim, gerçekten gözlerim açık gidecekti. Bu kadar mı? Evet bu kadar...Benim için çok sevineceklerini bildiğim yakınlarımı kaybetmiş olmamın elbet de burukluğu var, ama hayat işte, acı ama orada da sürpriz yok, her şey hepimiz için her an mukadder. Ölmeden başarmış olmak ikinci mutluluğum anlamına geliyor. Üçüncüsü, bilmediğim, tanımadığım bir insana, bir cümlelik, bir mısralık katkıda bulunursam ne ala...Kalanı çalıda çiçek...
Tabi bizim mutlu olmamız başka birşey, bir de kitapların mutlu olması lazım, bu da ancak gerçek okuyucuya ulaşması ile mümkündür.
Hayat, kendimizi gerçekleştirmekten ibaret bir şey derim ya; bu anlamda da benim için bir yol kat etmiş olmak anlamına geliyor.
Soran, merak eden arkadaşlara, samimi cevabım; iyiyim be...Yoksa düşünsenize, hayatınız bahasına, çok sevdiğiniz, çok önemsediğiniz bir alanda ve anlamda, esamenizin bile okunmuyacak olması kötü olmaz mıydı? Bunu kırdım...
Tanıdık, tanımadık, gösterdiğiniz ilgiden dolayı hasseten teşekkür ederim...Bütün güzellikler sizinle olsun...
Hayrettin YAZICI
YORUMLAR
İyi tatiller Hocam.
Zaman nelere vabeste bilinmez.
Yalın bir Oğuz Atay hikâyesi.
Reddedilmiş önce yayında beklemiş.
Sonra sonra keşfedilmiş.
Sonra TRT ödülü, malûm süreç.
Zamansız ölümü.
Ve Oyunlarla Yaşayanlar.
Toplumsal röntgen.
Başka işler yazar ve yazın takvimi.
'Bir yer var biliyorum.'
Çok saygımla Üstadım.