- 209 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Cüz'i iradenin etkisi ne mi...
Cüz’i iradenin etkisi ne mi...
Cüz’i irade kaderi değiştiri dersen İnsan ilah olur ...deme.Kader Alim sıfatının sudurudur...alim olan Allaha ilimsizsin demek olur kader değişir demek...deme...esmasının sudurunun ürünü değişmez...adl sıfatı çalışanla tembeli ayırır...bunu de ama kaderimi yazdım deme...
Kader sevdirirlir şeytana şeytanlık hz Ademe insanlık sevdirildi biri tevbe etti biri edemedi...ama eksiklikten nefret ekmelliğe sevgi de kader .Cehennemlikler eksikleriz der.namazsızdık derler...sevilen tek olur imtihandan sonra
Alim sıfatından bak...ilmi ve ürünü olan kader değişmez dersin...sen dilemeseydin dilemezdim "dersin...Adl sıfatından bak bir de"Çalışmazsan vermez dersin"ayetler hangi esmadan bakıldı diye sor...hiç birini inkar etme...
Evet...Nerden baktığına bağlı..."Ol"emrinden önce kader biliniyordu."Allah dilemedikçe dileyemezdik"yani."Ol"emrinden sonra "Çalıştığımız var"
Ayetler her konuda bir esmadan bakmanın ürünüdür...Bakılan esma ne diye sor hadisler de ...ilhama dayalı evliya sözleri de...inkar etme...ve doğru anla...
Her sabır iyi değil sabır esma içinse amacın esma ise güzeldir...Rıza için sabır...ilim için cihad için esmaya aşk için sabır...Keşke bazen sabırdır...bazen asiliktir.hz meryem ol rızanı koru.secdeni koru...Hz İbrahim ol ateştesin rızanı koru secdeni koru...Ah rızanı koru...kulluk bu.
Ayetlere o ayete etkin olan esmadan bak... esmadan bakılmalı tefsir için ...doğru manalandırmak için ...mesela...Faiz haram ama ilk işimiz değil...Asi olursun ADL sıfatına...Faiz haram deme...ADL sıfatı önemli...ölçü esmadır çünkü.Fiyatlandırmalada adl sıfatına asilik varsa Faiz ölçülemez
Faiz ne zaman haram olur.Fiyatlar hz Muhammedin ölçüsüyle belirlenirse...Yeşil kağıda dolar kıymeti verilen bir dünyada Faiz haram olmaz
Kader ayetlerini anlayamadık ...Faiz ayetlerini de anlayamadık aslında esbabını esmasını anla önce ayetin ilken bu olsun..
Evet...Lawrens de namaz kılıyordu...namaza değil zekata çağır ki Lawrensler ayrılsın...yani malla imtihan et.şeytanı hz Ademle imtihan et
Din kardeşim deme hakketmeyene...çünkü bir koyundan beş post çıkarmak isteyenler var dengeler bu amaçla dün değişti bu günde değişiyor...Koyun ki mi suud ve benzerleri...işte Suudun petrolünü yeşil kağıtla aldılar bu bir post yetmez İranla savaştırdılar.İranı da azerilerle...bu da ikinci post.Zayıflatacaklar beş post çıkarmak için.ama bu musanın da asası var artık ey kendini kurt sananlar...
"Mü’minler kardeştir ama kim mü’min nasıl anlayacağız...tevbe etmeyen kardeş olamaz...İşte suriye mezhebçi terk etmeli mezhebçiliği...değilse güvenme ...
Ayetleri ekmel tefsir elzem...Azarbaycanın yanında olacak mı yeni hükümet...Makron azerbaycanda altın çıkarmaya devam edememeli artık.Suriyede petrolü ABD sömürememeli
Hangi konuda ayetleri doğru anladık ki mezhebi de yanlış anladık...Kur’anın öğütlediği tavrı bulamadık...Faiz haram ama ilk işimiz değil...Asi olursun ADL sıfatına...Faiz haram deme...ADL sıfatı önemli...ölçü esmadır çünkü.Fiyatlandırmalada adl sıfatına asilik varsa Faiz ölçülemez...
Zamanı artık Suriyede arabulucuğu reddedildi ABDnin hariçten gazel okuyor...Yunanistanda da arabuluculuktan çıkarmalıyız...Rusyayı koymalıyız Arabulucu olarak ermenistanda da...
İşte İran İran ilk düğmeyi yanlış ilikledi...mezhebçi işte yani ırkçı...Azerbaycanla aynı mezhebte ama düşman...Araba da düşman mezheb farkı ölçüsü...yani.ekmellik ümmete kulluktur...Kardeşliktir..
Suriye de ilk düğmeyi yanlış ilikledi...Mezhebçiliği seçmiş...vazgeçsin mezhebçilikten değilse güvenmeyelim suriyeye hiç...Bozukluk bu.Bozuğa güvenilmez...ölçün Kur’ansa "bozuğa güvenme" ölçün esmaysa ekmellikse ölçün "bozuğa güvenme"
Küreyi oku...değilse eksiksin ve eksikten ekmellik doğmaz ...İngilter ABDnin yanındadır çin düşmanıdır...rusyanın çini geçmesini çinden güçlü olmasını ister.Çinin güçlü olması çok zor hindistan gibi bir düşmanı var...
Allah musaya asa verdi...Türkiyeye de verdi...Fravun istediği kadar üzerine gelsin korku yok.asa gibi teknolojilere eriştik Şükür
Evet...Rıza için sabır...ilim için cihad için esmaya aşk için sabır...Keşke bazen sabırdır...bazen asiliktir.hz meryem ol rızanı koru.secdeni koru...Hz İbrahim ol ateştesin rızanı koru secdeni koru...Ah rızanı koru...kulluk bu.
300 milyonluk türk dünyası Zengezur açılsın diyorsa açılır...de bu musanın asası var artık...de...ekmel ol...eksiksin Küreyi okumadıysan...doğa öğretmendir küre öğretmendir oku ve ekmelleş...siyasi ve ekonomik konularda...
Her şeyi ekmel anla...ama ekmelin elinde değil din ülkemde...eksikten eksik tefsir ürer...Suud Petrolümüm benim paramla alacaksın diyemiyor...kağıtla değişiyor petrolü...adalet yok adaletin olmadığı bir dünyada faiz ölçülmez..adil ölçü yok çünkü
Suriye mezhebçiliği terk ederse güzel bir birlik oluruz.Bölgedeki petrolü çaldırmayız petrol şirketleri kan döktüler bölgemizde...Saddam ve Kaddafi petrol şehididir...petrolü ucuz verselerdi İran gibi sevilirlerdi...
Cüz’i iradenin etkisi ne mi...ekmelleştikçe tevbe edersin...ekmelliğe aşık olmadan ekmelleşemezsin...esmaya aşık ol...ilme aşık olmadan tevbe edeceğin halleri düşünceleri duyguları fark edemezsin...iraden pasifleşir...
Ve bir şiirim
Ay kızın köyü karanlık şimdi
Gitme gitme
Ay kızın köyü karanlık şimdi
Ay kız ölmüş
Ay kızın köyünde karanlık şimdi
Ay kızın köyünde
Derd büyük ateş büyük şimdi...
Vardım ay kızın köyüne
Ay kız göçmüş
Bir bahar sabahı
Bana oldu kış sabahı
Ay kızın köyünde karanlık şimdi
Ay kızın köyünde
Her şey sevinçliydi
Ve
Derdim
Sevin ey bahar güneşi
Ay kızın köyündesin
Ay kızın köyünde karanlık şimdi
Ay kız göçmüş
Yüzü aydı o kızın
Adı aydı
Köyde aydı o kız
Kır çiçeğim aydı...
Aydı köyün karanlığına
Deyemedim
Sevin ey bahar rüzğarı
Ay kızın köyündesin
Yüzü aydı o kızın
Evime karşı evleri
Bir bahar rüzğarı o kız
Bulutlardan sıyrılırdı gözleri
Bal akardı dilinden
Çiçeklere düşerdi ellerinin ışıkları
Büyüttü çiçekler
Kır çiçeğim
Deyemedim
Sevin ey bahar
Ay kızın köyündesin
Kır çiçeğimin köyünde...
Ay kızın köyünde karanlık şimdi
Ay kız göçmüş
Gitme gitme
Ay kızın köyünde karanlık şimdi
Ay çiçeğim göçmüş
Şimdi kırlarda açan çiçekler
Onu andırıyor
Mezarındaki selvi ışık çeşmesi gibi...
Bir bahar sabahı
Eski bir sevdanın ateşine düştüm
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.