- 334 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Pele yi anlatmak
Futbol oynamanın bireysel yetenek gerektirdiği zamanların yıldızıdır Pele… Bir futbolcunun hangi beklenmedik hareketi yapıp rakibini rakiplerini tek tek oyundan nasıl düşürdüğünün görsel şovunun zirve olduğu zamanların futbolcusu Pele… Hakemin sadece düdük çaldığında hatırlandığı hatta bazen unutulduğu zamanların futbolcusu. Garrincha gibi bir ayağı topal bir gözü kör saflık derecesinde bir futbolcuyla milli takımda hiç yenilmeyen bir efsanenin ismidir Pele… Şimdilerde fairplay dedikleri centilmenliğin o zamanlarda başka türlüsünün olamayacağı güzel zamanların yıldızıdır Pele… Bir futbolcunun ebedi istirahatgahına yollanırken 250 bin kişininin eşlik etmesinin nasıl bir sevgi olduğunu inanılmaz bulan insanlara tavsiyemizdir futbol felsefesi diye bir şey varsa Pele gibi yıldızlardır konusu… Bu felsefi akımın müridlerini merak ediyorsanız Garrincha ve Pele gibi yıldızların cenazelerini izlemeniz yeterli olacaktır.
Futbola “VAR” gibi saçma sapan teknolojik gelişmeleri sokan taktik teknik ve çok bilgili zengin zibidiler sevilmeyeceksiniz. İzlenmeyeceksiniz. Kimse adınızı hatırlamayacak futbolunuzu anmayacak. Çünkü futbol insana dair bir yetenek isteyen insancıl bir oyundur. Pele gibi efsaneleri vardır.
Pele’yi ebedi istirahathahına yollarken derin hüznünü ülkemizde futboldan ve futbolun felsefesine dair kafa yoran sevgili ve saygıdeğer Cem Dizdar la paylaşıyor, futbolumuzun başına “VAR” diye mezartaşı dikenleri esefle kınıyorum.