- 213 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
HAYALET
HAYALET
Iğdır da tarlalar yazın münavebe ile sulandığı vakilerde köyün birinde Mehmet adındaki adam arkadaşı ali ile akşam üzeri tarla sulamaya gitmişler.su gidecek kısımların ağızlarını açarak suyun akacak yerlerini belirlemişler ve su bu açılan ağızlardan tarlaya akmaya başlamış, her bir kısım yarım saatte sulanırken yorulan yaşça birkaç yaş büyük olan mehmet dayı ,Arkadaşı ali ye “Ali ben yoruldum şurada biraz dinlenip, birazda kestireyim, sen su giden yere bakarsın sulanan kısımların ağızlarını kapatır diğerlerine açarsın” demiş ali “olur abi sen keyfine bak"demiş mehmet dayı tarlanın başında bir köşeye paltosunu serip uyumaya başlamış,ali ise tarlanın sonuna doğru gidip sulanan yerlerin kuru kalmamasına bakıyor bazen kürekle dik olan yerlerde suyun önünü açarak tarlanın tam olarak su almasını sağlamaya çalışıyordu,aradan geçen bir saatlik zamandan sonra hafiften yağmur çiselemeye başlamış, ali ise katlayıp heybesine koyduğu beyaz yağmurluğu çıkarıp üstüne giyinmiş ve oradaki işini bitirdikten sonra tarlanın başına arkadaşının yanına doğru gitmişti, oraya varıp uyuyan mehmet dayının yanıbaşında dikelmiş ve tarlaya nezaret ediyordu.
Yağan yağmur damlaları uyuyan mehmet dayının yüzüne vurunca mehmet dayı gayri ihtiyari bir şekilde uyanıp gözlerini ovuşturup, yüzünü ıslatan şeyin ne olduğunu öğrenmeye çalışırken, karanlıkta baş ucunda beyazlara bürünmüş irice bir yaratık görünce ; “ya allah,bismillah, hayalet”diyerek yattığı yerden hızla kalkıp ilerideki köye doğru korku içinde koşmaya başladı, bu davranışı daha genç olan ali nin de korkmasına ve mehmet dayının peşine takılmasına neden olmuş ve bu halde yaklaşık bir kilometre karanlıka koşmuşlar, köyün girişine vardıklarında yaşlı bir amca gören mehmet” dayı; kurtar beni" deyip kendini yaşlı amcanın kucağına atmış ve orada bayılmış,arkasından gelen ali de oraya vardığında yorgun ve bitab bir halde yere düşmüştü. yaşlı amca mehmet in yüzüne hafifçe bir tokat attı “mehmet oğlum ne oldu hele bir anlat” diye onu ayıltmış ve mehmet olan biteni anlatttı, yan tarafa baktığında ali nin beyazlar içinde yerde yattığını görünce korkusunun ali nin üzerine giydiği yağmurluktan dolayı olduğunu anlamış hem utanmış hemde hep birlikte bu yaşadıkları olaya kahkahalarla gülmüşler.Bu olay köyde “mehmet dayı nın hayaleti” diye dilden dile nakledilmiştir.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.