- 300 Okunma
- 0 Yorum
- 4 Beğeni
Neden Deme Nasıl De
Hayat işte!
Her zaman,herşey yolunda gitmeyecek, sevdiklerin ya da sevmediklerin tarafından en umulmadık bir anda ters düz edileceksin,ihanete uğrayacaksın,yere düşürüleceksin...
...
Herkese anlatamadığın,sadece kendine sakladığın Yaşadığın Acıları’nın;
Detaysız Sınırlandırılmış bir Kısmı’nı kimi zaman yazarak paylaşabiliyorken,ancak Büyük bir Kısmı’nı da "En çok da konuyu sen biliyorsun Rabbim!" diyerek Yaradan ile Tekamül ederken paylaşacaksın!...
...
Bunları yaşarken de muhtemel odur ki,
"Ben bunu haketmedim ki!... Ama neden Ben?" Sorusu’na defalarca yanıtlar aramak ile ve bulduğunu zan ederken tekrar tekrar içerisine dahil olacaksın,hiç kuşkusuz!
"Neden?" deyip durma!!!
Çünkü,o "Neden Ben?" Sorusu içerisinde boğulursan,dersi anlamadığın ve idrak tamamlanması yaşamadığın sürece;o ders başka İmtihanlar vesilesi ile farklı Konular’da başka isimler adı altında tekrar tekrar karşına çıkacak!..
...
Neden? deme!... Nasıl? de!
Nasıl yeniden baslayabilirim?
Nasıl ayağa kalkabilirim?
Nasıl bu durumdan çıkabilirim?
Nasıl daha iyi olabilirim?... v.s.
Çünkü,"Neden?" demeler,bazen Hayat’ta mazeret üretirken;"Nasıl?" demeler ise,çözümler üretir!
Çünkü,"Nasıl?" demek;kendi kendinizi dahil ettiğiniz Karanlığınız’dan Olumluluk üzerinden Kendiniz’e Yapıcı olmak sureti ile Aydınlıklar’a çıkmak mümkün!
...
Ayrıca,"Nasıl?" demeler;sabırlı olmayı ve sabırlı olmaya şükretmek ile sakinliği korumak nezdinde beklemeyi öğretir.
Çünkü,"Neden?" demeler,aceleci olmaya ve yanlışlar yaparak Aklına ve Nefsine yaklaşmaya zemin oluştururken;"Nasıl? Demeler ise sabretmeyi ve şükretmeyi yaşatarak Gönül üzerinden Allah’a yaklaşmayı sağlar!
...
Elbette ki,"Nasıl?" Sorusu’nun Yanıtı’nı bulmak için "Neden?" Sorusu’nu Sorma’nın Gerekliliği için İmtihanlar yaşanır,Allahın öyle uygun ve gerekli gördüğü nezdinde hiç kuşkusuz!
Çünkü,Allahın buyurduğu gibi;Önceden gönderdiklerini yaşar İnsan!
...
Kaldı ki,"Neden Ben?" Sorusu isyan niteliğini taşırken,
"Nasıl?" Sorusu ise "El Aman!" dilemektir!
Çünkü,"Nasıl?";Güçlenmek için bir Yol’dur.
Dolayısı ile de,
"Rabbim,bunu bana neden verdin?" demek yerine,
"Rabbim,bu durumdan nasıl çıkabilirim?... Nasıl kurtulabilirim?" demek daha çözüm odaklı değil midir?
...
Sahi,peki Sizin En Çok;
"Neden?" demeleriniz mi var yoksa "Nasıl?" demeleriniz mi?
Nevin Aktekin Gülfirat
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.