- 790 Okunma
- 5 Yorum
- 1 Beğeni
UYAN EYYY MÜSLÜMAN!
Aç artık gözlerini eyyy müslüman kardeşim!!! Dindaşlarına yapılan zulümleri gör ve uyan...
Hani güzel bir dörtlük var ya;
İlim ilim bilmektir.
İlim kendin bilmektir / sözleri ile başlayan...
Evet gaflet uykusunda uyumaya maalesef ki devam ediyoruz.Kendimizi şuurumuzu kaybetmiş durumdayız.Şimdilerde sokaklarda işyerlerinde mağazalarda avmlerde vs.bir noel telaşı...
Oysa Mısırda,Filistinde,Arakanda,Burmada,Doğu Türkistan da ve daha pek çok müslüman coğrafyalarda açık açık senin kardeşlerine zulmeden insanlar için ne bu gayret?Hayret!!!
Yapmayalım Allah aşkına.Özümüze dönelim...Çocuklarımıza gençlerimize kendi değerlerimizi benimsetme gayreti içerisinde olalım.Kendi dinimiz dururken başka dinlerin özentisi içine girmelerine sakın ha gönlümüz razı olmasın.
Onlara Peygamber Efendimizin ümmetine duyduğu sonsuz merhametten,Hz.Ebubekrin dostluğundan,Hz.Haticenin cesareti,Hz Aişenin zekasından,Hz.Ömerin Adaleti,Ümmü Selemelerin iffetinden vs. bahsedelim.Bahsedelim ki; dinin bir alay konusu olmadığını idrak etsinler.Kendimizi bilelim.Göz göre göre geleceğimizin kararmasına izin vermeyelim.Giderek yozlaşan ve dejenere olan toplumumuzun bir nebze de olsa hakikatleri görebilmesi için lütfen müslüman halk olarak dinimizin emrettiği şekilde yaşama gayreti içinde olalım.Ve kimseye bizi yok etmesi için kullanması için fırsat vermeyelim.
Sözlerime şu günlerde rahmetle yad ettiğimiz,Vatan Şairimiz Büyük Üstât Mehmet Akifin o güzel şiirinden bir dörtlük ile son verirken hepinizi sevgiyle selamlıyorum:
Baksana kim boynu bükük ağlayan?
Hakkı hayatın senin eyyy müslüman!!!
Kurtar o biçareyi Allah için...
Artık ölüm uykularından uyan!!!
YORUMLAR
Kendimiz çalıyor kendimiz oynuyoruz bizi duyan yok herkes sağır ve dilsiz olmuş... Müslüman olan bir düşünür Müslümanları görseydim Müslüman olmazdım. Kur'an okuyarak müslüman oldum demişti...
elbette bu ölü toprağından silkinip kendine gelenler olacaktır
Fikrim Derya
İslam dünyasının en temel sorunu İslam'ın bilinç düzeyinde yaşanmaya çalışılması ve sırf akılla anlaşılacağı algısına yenik düşülmesidir. Bir din, fikir akımı, ideolojik görüş ya da dünya görüşünün, pratik sahada uzun vadeli ve kalıcı netice verebilmesi için bilinç düzeyinden bilinçaltına inmesi ve hissedilebilir nitelik kazanması şarttır. Hem fert, hem de bu fertlerden oluşan cemiyet İslam dinini hissedemedikçe ne fert cemiyeti etkileyebilecek, ne de cemiyet ferdin içindeki boşluğu doldurabilecektir.
Fikir, iman ve aksiyon kavramları iç içe geçmiş, birbirini besleyen, biri eksik kaldığı takdirde diğerleri değersizleşen ve amaçlarını kaybeden kavramlardır. Arzu edilen neticeye ulaşabilmek için önce ortada bir fikrin olması, sonra bu fikre iman edilmesi (arzu edilen neticenin gerçekleşeceğinden şüphe duyulmaması ve neticeye yönelik ortaya konan fikrin hissedilmesi), son olarak da fikrin pratik sahaya dökülmesi gerekir. Bu sıralamadan iman kavramını çıkardığımız takdirde ortaya atılan fikir aksiyona dönüşmeyecek, dönüşse bile uzun vadeli bir netice alınamayacaktır.
Sadece kabul ediyor olmakla yetinip dinin ruhunu (aslında kendi ruhunu) aramaktan imtina eden bir fert ya da cemiyet, dinin bizzat kendisini de yıpratacak hatta ehli küfrün manipülasyonuna da açık hale getirecektir ki son iki üç asırdır yaşadığımız budur.
Batı karşısında iki-üç asırdır yaşadığımız, kötü tarafı hâlen de yaşamakta olduğumuz geri çekilme, İslam dünyasında (en azından Türkiye özelinde) iki temel duyguyu aktive etti: Aşağılık kompleksi ve kibir. Aslında bu iki duygu da birbirinin aynıdır. Fert bünyesinde ya da cemiyet bünyesinde, fark etmez, bunlardan biri varsa diğeri de kesinlikle vardır. Çünkü ikisinin de temelinde güvensizlik ve kendini tehdit altında hissetme hali vardır. Rahmetli Doğan Cüceloğlu da güven duygusu için "hayatın sermayesidir" diyordu. Güven duygusunu hakkıyla hissedemeyen fert ve cemiyet, güvensizlik ve tehdit altında olma hissiyle boğuşacak, bu iki his ise aşağılık kompleksi ve kibir duygularını açığa çıkaracaktır.
Eskiler "Ağaca dayanma kurur, insana dayanma ölür" derler. Bu noktada tek tek her müslüman ve cemiyet olarak bütünüyle İslam dünyası kendisine şu soruları sormalıdır: Ben kime/neye güveniyorum, kime/neye iman ediyorum? İman ettiğime gerçekten iman ediyor muyum yoksa iman ettiğim zannıyla mı yaşıyorum? En son dine mensubum ama bu dinin bir ruhu olduğundan haberdar mıyım?
Düzelme ve değişime dair ilk kıpırdanışlar bu türden sorularla başlamalıdır. Aksi takdirde hem müslümanlar, hem de doğrudan İslam dini ehli küfrün manipülasyonlarına açık kalacak, ehli küfür yıpratmak için her fırsatı değerlendirmeye; sırf madde ve sırf akıl üzerine kurulu inanç sistemini ve bu sisteme bağlı çarpık kültürünü İslâm dünyasına ihraç etmeye devam edecektir.
Fikrim Derya
Müslümanlaraın çektiklerinden önce
müslümanların müslümanlara çekttirdiklerinden
bahsederk konuya girseydiniz keşke...
bizim devletimizin de el açtığı o petrol milyarderlerinden de
basetseydiniz keşke... Hani onlar da müslüman ya....
müslümanlık elbette erişilmesi güç bir mertebe....
benim bir sözüm vardır....
hiç bir şey olmadan insan olabilmek....
düşüncenize göre güzel bir yazıydı tebrikler ve saygılarımla
Fikrim Derya
Fikrim Derya
Ahmet ÖRNEK
ama her yaşantıya hükmeden önce insan olarak
düşünmektir düşüne bilmektir...
insanlığın teammüllerini yerine getirmeden
ne hiç bir şeyi sorgulamaya ne de hiç kimseyi yargılamaya
hakkımız olduğunu sanmıyorum...
dediğim gibi her şey insan olmakla başlıyor...
lütfen bu yorumumu yazınızla ilgili eleştiri saymayın
yazınız meramını gayet açık etmiş saygı duydum
ve alternatif olarak da fikrimi beyan ettim
kaleminize saygıyla selamlar
Gaflet uykusunda uyuyan Müslüman
Düşman harim-i namusuna girmiş
Yeter artık, ölüm uykusundan uyan!
Masum yavrucaklar hunharca katledilmiş
Silkin üstündeki toprağı, hadi davran!
Cansız küçük bedenler yan yana dizilmiş
Her taraf ölüm kokuyor, her taraf kan!
İnsanlık can çekişiyor, adalet hadım edilmiş
Demokrasi, insan hakları hepten yalan!
Gazzeli kardeşin, elleri bağlı hapsedilmiş Ölüm kusuyor şeytan ordusu havadan karadan
Dünya suskun, dünya sanki taş kesilmiş
Görmüyor mu sanırsın her bir şeyi Yaradan!
Vuranı da görüyor Yezdan, vurulanı da
Zalimin karşısında el pençe duranı da
Şeytanın ordusundandır diyor Kutlu Elçin
Haksızlık karşısında susanlar için
Hadi kalk Müslüman! Abdullah Acar yüreğine sağlık güzel bir yazı olmuş