KİMSEYE MUHTAÇ DEĞİLSİN!
Kimseye muhtaç olmadan yaşamaya ve ayakta durmaya çalış. Hayatta başına gelecek olanlar için hazırlıklı ol. Sözgelimi ekmeğini elde etmek için daima emek ver. Huzura kavuşmak için uğraş. Sağlıklı ve onurlu bir gelecek için didin. Güzel yarınlar için çaba üstüne çaba göster. Serinlik dolu anlar için terle. Hedeflerine kavuşmak için nice yol git. Selametin için son noktaya kadar sabret. Bir aksilik oldu diye hemen pes etme. Ayağın bir çukura düştü diye geriye dönme. Çok yorulsan da yolculuğuna adım adım devam et. Ruhun incinse de mücadeleyi bırakma. Canın acısa da ilerisi için devam et. Başın ağrısa da hep dayan. Yeter ki bir insana muhtaç olma. Yeter ki çaresizliğe, insanlık bilmeyene, kuvveti parada görene, niyeti menfaat olana el açma.
Kendi kazancınla, kendi alın terinle hayatını sürdürmeye bak. Başkasında olmasın iki gözün. Başkasından ne olursa olsun medet umma. Başkasının direktifiyle, başkasının yönlendirmesiyle, başkasının sözüyle hareket etme. Yaşamın başlangıç noktası sensin. Açlığını, susuzluğunu ve temel ihtiyaçlarını kendin gider. Bir yerden başka bir yere ulaşmak istiyorsan kendin o yere ulaş.
Evdeki tamiri kendin onar. Evdeki kiri kendin temizle. Bahçendeki dağınıklığı kendin düzelt. Boş tarlanı sür. Hasat zamanı ekini biç. Tüm yaz boş boş oturma. Kışa hazırlığını vaktinde yap. Vaktinde herkese sözünü söyle. Zamanında eyleme geç. İşini, gücünü kendin hallet. Zorluklarını ve engellerini kendin aş. Bir insandan yardım dileme. Bir insanın kapısını yardım için çalma. İnsanlara pek de güvenme!
Sen, sana yetersin. Menzile varmak için iki ayağın var. Uzakları görmek için iki göze sahipsin. Önündeki taşları kenara koymak için iki kolun var. Duymak için iki sağlam kulağın var. Tat alabiliyorsun. Taşa, toprağa dokunabiliyorsun. Dağları aşabiliyorsun. Uzakları yakın edebiliyorsun. Okyanusları geride bırakabiliyorsun. Şarkı söyleyebiliyor ve lahmacun yiyebiliyorsun. Dimdik ayaktasın. Dünyanın merkezi sensin. Mangal gibi yüreğe sahip olduğunu hiç unutma. Kimseye muhtaç olmadan yaşa!
-Meselci
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.