- 190 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
KOMŞU KÜLÜ
KOMŞU KÜLÜ
Eskiler, eskileri pek övermiş. Övülmeyi de sonuna kadar hak ederlermiş. Pek bir güzelmiş sanki her şey. Kusuru varsa da yoksa da güzelmiş her şey. Güzelmiş komşuluk. Öyle ki bununla ilgili pek sözü dizivermişler önümüze.’’ Komşu alma, ev al.’’, ’’Komşu komşunun külüne muhtaçtır falan filan.’’ Düşündüğün zaman insan komşusuyla ayakta duruyormuş desek hiç de abartı olmaz. İyi gününde, kötü gününde, acısında, sevincinde ilk komşusu görür, komşusu koşarmış yanına. Pek de güzel geçinip giderlermiş. Bundan ötürü de komşunun, komşuluğun mahiyetini anlatan sözler fısıldayıvermişler ötelerden bizlere.
Bizler de kulak verdik bu sözlere. Sevdik, saydık yıllarca komşularımızı. Sabah akşam yüz yüze baktığımız deyip ayrı bir değer verdik kendimizi bildik bileli. Ama sanırım bir yerlerde hata ettik. Çünkü hiçbir şey öyle toz pembe göründüğü gibi değilmiş. Komşu külü mü? Ona da ihtiyaç kalmamış. Çünkü değişen hayat şartları insanları da değiştirmiş. Öyle sevip sayılacak komşular da kalmamış. Benden uzak olsun, ne yaparsa yapsın mantığındayız bu aralar. Çünkü öyle düşünmemize sebep onlar.
İnsan, gittiği her yerde mutlu ve huzurlu olmak ister. Ama şans mıdır, yoksa kader midir bilinmez, illa onu insanlıktan çıkaran bir komşusu vardır. Üstelik sabah akşam ses çıkardığı halde senin ilk sesinde eli telefona gider. Sen sabahtan akşama kadar bağır, çağır ilk seste aradın diye sitem edince açar ağzını yumar gözünü. Yetmez, senin rahatsız olduğundan başkaları da rahatsız olur ve arar polisi, jandarmayı dayanır kapısına. Tüm bunlara rağmen suçu hep başkalarında arar durur bu kendini bilmez komşular? Bunların derdi nedir yahu? Şaka mısınız siz? Edebinizle oturmayı bilmez misiniz?
Uyuversen adama karakolluk, yetmedi gitti tüm huzur. Ben bunlara edep fakiri insan müsveddesi diyorum. Herkes böyle değil ama böyleleri de var maalesef. Hele ki bunlar sonradan görüp sonradan zengin olduysa... İşte o zaman vay halinize. Ne oldum delisi oluyorlar resmen. Kelimeleri dize getirmeniz yetmeyecektir öyle arsızlara. Onların derdi başkadır ama huzurunuz kaçacaktır. En iyisi mi öylelerinden mümkün mertebe uzak durun. Görmezden duymazdan gelin gittiği yere kadar. Zaten şimdiye kadar onlarla olmadınız. Kutu kutu evlerde bir başınıza yaşamaya alıştıysanız, birkaç komşunun eksikliğine de alışırsınız. Akşam öğününüz onlardan da gelmediğine göre ne diye dert edersiniz kendinize?
Çok iyi bir durum olduğunu söyleyemem ama şimdilerde herkes yalnızlaştı ne yazık ki. Kutu kutu evlerde kendi halimizde yaşayıp gidiyoruz. Bundan sonra da böyle devam edecek. Çünkü insanların birbirlerine tahammülleri yok, paylaşmayı bilmiyorlar. Dostane duygularla yaşamayı bilmiyorlar. Dedik ya her şey bir kül meselesi. Şimdilerde evlerde kül de kalmadı. Herkes her yere gidiyor ama bir komşuya gitmiyor, gidemiyor.
Ne yapalım, onca derdimizin arasında bir de bunu mu dert edinelim kendimize? İnsanca yaşayana, insanca davranana kapımız her daim açıktır. İnsanca yaşamayı beceremeyen insan hiçbir şeyi beceremez. Görmemişin misali... neler neler yapar kendine, çevresine En iyisi mi, külden de arsız insanlardan da uzak duralım. Bize uzak , Allah’a yakın olsunlar gerisi onlara kalmış.
NECATİ DİLEK
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.