- 432 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
YOL HİKAYELERİM.GENÇLERİN GELECEĞİ KARANLIKTA KALANLARIN HİKAYESİ
YOL HİKAYELERİM VE
GENÇLERİN GELECEĞİ...
KARANLIKTA KALANLARİN HİKAYESI.
Merhabalar yine bir yol hikayelerimden bir tanesinin, bir kaç satırını paylaşacam.Dün dört kişilik bir ailenin ,anne ve babası ile tanıştım.İnanın hikayelerini dinleyincemi...,Sizde hak vereceksiniz Emekli olan sadece baba ve şeker hastası.Evet evimiz var ama geçinemiyoruz... O yüzden evi kiraya verip, bir köy evine yerleşeceğiz, yaşlandık,çalışmamız zorlaştı ,yaşlılık ve hastalık çok zor ama artık ne kadar olursa,Yaşlılık ve hastalık yoruyor insanı.Oğlum bekar üniversiteyi bitirdi iş yok çalışamıyor,kızım boşandı,çocuğu yok ama yeni işe girdi sürekliliği olurmu bilmem,evimiz var ama yetişemiyoruz,tam biraz yaşayacağız derken bu zamanda,Açlığın içine düştük ve evimizden gidiyoruz bu kadar emeği yuvamızı bırakıyoruz.Yuvamızı dağıtanların yuvası dağılsın diye ,bir söz kabul olsun diye... Yüzlerindeki ifadeyi ,yüreklerindeki üzüntüyü ancak görünce,yüreğinde hissedince bir ailenin dağılmasını üzüntüyle seyredip yüreğinle paylaşabiliyorsun.
Mecburiyet çok zor ve kötü mecbur edilmiş yoksulluk, dağıtmış bir sıcak bir yuvayı.Acıtırmı yüreği olanları acıtır açlığa sefalete sürüklendiğinizde yüreğinizi...? daha nice,nice böyleleri.
İstemediğin bir yaşamın mecburiyetini yaşamak.nasılda acı verirki.
Ya evi olmayıp bir maaşı varsa işte maaş ev kirasına bile yetmiyor.Yani bırakın açlığı açlığa mahkum ettiler yaşama şansınıda elinden aldılar insanların.Cambaz bile olsa geçinemez.(Not.İpteki cambaz)
Peki bir emeklinin maaşı yemek,yol kira çoluk çocuk,helede okuyorsa,üç çocuk,faturalar,rüyanızda bile görseniz inanamayacağız yoksulluklar görüyorum çevremde.Bir emekli maaşı birde evi kira ise asla karnı doymayan insanlar var.
Son sözümde bende dedimki,
Gençlerin geleceği...Karanlıkta kalanların hikayesi...
Milletin ve gençlerin hayalleri elinden alındı.Hayal bile edemediğiniz mecbur edilmiş ve edemediğimiz yoksulluğa düşürüldük.
Bizde keske başka bir memlekete gidip kendi memleketimizde ve başka bir memlekette bizim memleketimizde rahat yaşayanlar kadar rahat yaşayabilseydik...
Paramız sıfırın altına düşmeseydi KEŞKE...
Yazan.Gönül Parıltı
24.12.2022
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.