- 206 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
DİL VE YOZLAŞMA
DIL VE YOZLASMA
Bir ulusu ayakta tutan ve ulusun varliği ile devamini sağlayan,ulus bilincini besleyen ögenin dil olduğunu söylemek yanlis olmaz elbette. Bir ulusun yaşama bicimi, dünyaya bakisi,inanclan, gelenekleri dil araciliğiyla aktarldiğina göre ulusun varliği büyük oranda dilin varliğina bağlidir. Dil bir kültürdür ve ulusu olusturan temel parcalardan biridir Dolayisiyla dilini kaybeden bir ulusun bireylerinde genler ancak birkaç kuşak devam edebilir,Dili yeryüzünden silinen bir ulusun varliği da bir süre sonra silinecektir.
Türkcede yozlaşma, dilin isleyis özellikleri olan gecerli kurallarini bir tarafa atip dili gelisigüzel kullanarak,yapi ve isleyisindeki kurallarin islemez hale getirilmesi, dilin isleyis özelliklerini kaybedip bozulmasidir.Özellikle Genclerin özenti kesimi tarafından yozlaştırilan güzel Türkcemiz unutulmakta ve yanlis kuilanilmaktadir.Türkcenin yozlaştinimasi da özünden uzaklasmasina ve bozulmasina neden olmaktadır. Türkçenin yozlaşması ilk olarak dükkan, market ve is yerlerinin ingilizce olarak adlandinlmasiyla baslamistir.Bu da bati dillerine özenmemize neden olmuştur. Son yıllarda telefonla mesajlaşmanın çoğalmasi ve internetin bilincsiz kullanimi sonucu dilimiz, kelimeler değistirilerek hatta gereksiz harf eklenerek yozlaştırilmaya başlanmistir. Özellikle genç kesimin kullandiği anlik mesajlasma programlari ve bazi sosyal siteler bu yozlasmanin temeli olmustur.
Son yillarda gelir düzeyi yüksek semtlerde kullanilan argoyla karişik Ingilizce-Türkce arasi bir dil Türkiye’de Türkce den uzak bambaska yabanci bir kitlenin olusmasini sağlamıştir. Öte yandan olusan bu öteki Türkiye’de sirf dikkat cekmek adina kullanilan yabanci sözcüklerde Türkcenin yozlasmasindaki en carpici örnekierden biridir. Maalesef televizyonlarda yapilan kalitesiz programlarda Türkceyi kirleten en önemli faktörlerin başında gelmektedir.
Dilimizi yoziastiran Türk gencleri bu yozlastirma merakindan en kisa sürede annmazsa ve özentiliği birakip özüne dönmezse,bu özenti sadece dilimiz ile kalmayip kültürümüzü, benliğimizi hatta beynimizi etkileyecektir
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.