- 180 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
SAĞ-SOL—HOP BALA TOMBALA
Bizim ki sanki uykudan uyanmış. Sağ- sol davası varmış, o zamanlar. Küçük büyük demezler sorarlar sağcı mısın? Solcu musun? Soran solcu ise solcuyum demezsen dayak yeme riskin var. Sağcılar içinde mevzu aynı. Okula başlayınca bir de öğreniyor ki öğretmenler de aynı konu üzerinde uzmanlaşmışlar.
Sağcı öğretmenin dersinden solcular, solcu öğrenmenin dersinden sağcılar sınıf geçemezmiş.. Yani her şartta sınıf geçmek deveye hendek atlatmak..
Fransızca öğretmeni solcuysa herkes Solcu, Sağcıysa herkes sağcı, yani okuyacaksan yalanların bol olacak. Oda yetmez ispiyoncular var, onlarda kendi çıkarlarına arkadaşlarını ele veriyorlar.. Küçük yer olduğundan. Yalanlar en kısa zamanda ortaya çıkıyor. Dayak kaçınılmaz. Ailesine de durumu anlatır. Ailesi bu yıl gitme bakalım seneye düzelir İnşâAllah. Bizim ki kaldığı yerden çalışmaya başlamış. Kahvehaneden bıkınca, lokantada bulaşıkçılık devam sonra mecburi ara. Mühendis beyin sözlüsüne gidilecek, ablan gitmek istemiyor. Son beşik olarak yine gitmek sana düşüyor. Bizimkinin hiç sevmediği şey, hele birde hiç tanımadığı bir eve gidecek birde gece orada kalacak, tabii hediyeleri götürecek. Zorda olsa gitmiş of, puf, çok sıkılmış çok, ev kız kaynıyor. Bir erkek çocukları varmış. Bizimkinden yaşça büyük tombul, şımarık, cıvık! Akşamı zor bela ediyor. Gecede yılbaşı gecesine denk gelmesin mi, hay da uğraş dur. Tombala, hopbala oyunlar, oynanmış. Bizimki ben bilmem, oynamam dese de boş. Gıcık sormuş, paran var mı? Bu oyun parasız oynanmaz. Bizimkinin paraları o gece uçmuş, Sabah kalkar kalkmaz evinin yolunu tutmuş. Ama dolmuşa verecek parası da yok, yürürüz beş altı km.
Derken dayıoğlu onu görmüş. Oda onu görünce işlem tamam, bizi eve bırakır. Öylede olmuş hoş beş, motordan inerken evdekilere selam söyle. Bizim ki eve varır varmaz, bundan sonra ben o eve gitmem. Tombala hop bala oynattılar, paramızı cukkaladılar gıcıklar. Sözde akraba oluyoruz. Hem misafirin parası mı alınırmış. Bu işin sonu hiç hayra alamet değil ….
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.