- 301 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ASIMIN NESLİ
ASIMIN NESLİ
Benim mevsimim sensiz, gül yok baharda
Tomurcuk yok olmuş, göz yaşı buharda
Esen rüzgâr düşürür de dalına damlasını
Korkarım oda keser diye yakan busesini.
Gecenin ilk yarısı, teheccüde gel ki yanıma
Dol içime dol ki kon benim yanık bağrıma
Umudum yitirsem de sen tutma onun yasını
Hayat bulsun bir gece vakti atinin asımı. (M. Talip BİLGİL)
Gençlik bir milletin devamı için potansiyel bir enerji ve güçtür. Gençliği yetiştirmek ve ülkesine sahip olacak inanç ve istikamette yetiştirecek olanda biz yaşlılara düşüyor.
Gelişen teknolojinin tesirinde ve içinde yetişen gençliği milli ruh ve milli enerji ile donatmazsak yarar yerine zarar getirir. Türk halkını bir arada ve ayakta tutan kıymet sistemleri ve ölçüleri, yerlerine yenileri gelmemek üzere, bir bir çöküyor. Bu çöküşü kesecek durduracakta olanda milli bir görüş ile yetirdiğimiz gençlik. Bu yıkıntının farkına varamayacak kadar sahte kıymetler içinde boğulmuş olan gençlik ise bu çöküşü durduramaz.
Şu anda biz ve yeni gelen gençliğin fikir çatışması içinde kaldık. Enerjimizi bu boş uğraşa harcıyoruz. Türkiye’yi kendi hayatları içinde yaşamış olan insanlarımız zaman zaman feryatları koparıyor. Nereden gelip nereye gittiğimizi sorarak etrafı uyandırmaya çalışıyorlar. BOŞUNA feryat ediyoruz. Bizim kültürümüzü anlayabilecek bir kuşak yetiştirdik mi? Ya da bu feryada kulak verecek bir gençlik hazırladık mı? Asrın problemlerini çözecek bir nesli inşa etmeden çözmemizde mümkün değil.
Bu husus iktidar sahiplerini ya da şöyle tarif edeyim elinde imkânı olanların uyanması ve geleceğimiz için yapılması gerekenleri yapmaları gerekir. Bu konu bilhassa Eğitimcilerimizi seferber edecek şeylerdir; Biz şimdi bu felaketin içinde yaşadığımız halde emsali görülmemiş bir vurdumduymazlıkla küçük hesaplarımızın peşinde koşmaya devam ediyoruz. Mehmet Akif’in yetiştirmek istediği nesli arzulamamak mümkün mü? Ne demişti Akif:
Sahipsiz olan bir memleketin batması haktır;
Sen sahip olursan bu vatan batmayacaktır.
Mehmet Akif Ersoy, milli ruhu diriltmek, asrın problemlerini çözecek nesil yetiştirmek için elinden ne geldiyse yapan milli bir şairimizdir. Şiirleri, mısraları, idealleri ve fikirleri milletimizin hafızasında en çok yer eden şairimizdir. Eğitim. artık aile ve eğitim kurumlarının elinden çıkarak çağın hastalığı internetin eline bırakmıştır.
Eğitim yeniden yapılandırılarak Akademi düzeyinde yetiştirmedikten sonra baş edemeyiz. Ya da şöyle tarif edeyim: Eğitim fakültelerinden mezun olan kişilere baktığımız zaman her türlü zihniyet görüşten kişiler görüyoruz. Bunlarla Milli ruh ve milli ülkü sahibi gençlik yetiştirmek mümkün değil. Müstakil müessese haline gelmiş olduğu modern bir cemiyette, yeni nesiller ancak sağlam bir milli eğitim sistemi içinde yetişmek suretiyle mesuliyet mevkilerine geçebilmektedirler.
Eğitim akademilere tez elden kurulmalı: Orta okuldan sonra sınavla öğrenci alarak yatılı bir şekilde devlet eliyle milli ruh ve milli bir ülkü ile yetiştirmeli. Ortaya bırakmadan direkt öğretmen olarak atamalı, o zaman belki kurtuluşumuzu hazırlarız. “Asım’ın Nesli” Akif’e göre şu niteliklere sahip olmalıdır:
‘’İmanlı ve inançlı olmalı. İman, iyiliği emreder ve kötülüğü yasaklar
“Doğrudan doğruya Kur’an’dan alıp ilhamı, Asrın idrakine söyletmeliyiz İslâm’ı.”
“Emredildiğin gibi dosdoğru ol!” emrine harfiyen uyar; dürüst, vatansever, ahde vefalı, sözünün eri, bağımsız yaşama idealine sahiptir. Nesiller yetiştirme ideali, ondan bize kalan en güzel mirastır.
Toplumdaki yozlaşma, ahlâksızlık, fikirsizlik, bilgisizlik problemleri İslam ahlakıyla kolayca çözülebilir. Allah, dinine sarılan, doğruluktan ayrılmayan ve çalışan müminlere yardım eder. Akif, hep bu şuurla yaşadı. Varlık yokluk mücadelesi verdiğimiz İstiklâl Savaşının en zor günlerinde bile düşmanlara karşı galip geleceğimize inandı ve şöyle haykırdı:
Gençlik beklediği şuurlu bilinçli milli bir kişilik. Bu çokta değil İşini iyi yapmalı Fedakâr olmalı. Türkçeyi güzel konuşmalı, dil bilmeli ve güzel konuşmalı. Birleştirici bütünleştirici olmalı. Toplu vurdukça yürekler onu top sindiremez.” Birleştirici ve bütünleştirici olmalı, bölücü olmamalı.
Akif ruhlu, onun ideal ve inançlarına sahip nesiller yetiştirmeliyiz. O zaman ülkemiz yükselir, milletimiz yücelir, İslam Birliği yeniden kurulur; Milli ülkü etrafında toplanılır. Batı taklitçileri kahrolur, neslimiz İslam medeniyeti, Türk birliği inşasına koyulur; Mazlumlar ezilmekten kurtulur ve huzur bulur. Bu işin sırrı Asım’ın neslini yetiştirmekten geçiyor. Bende diyorum ki! ’’Hayat bulsun bir gece vakti atinin asımı’’.
============================AR===========================
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.