- 297 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
gericiliğin kurumsallığı
1
türkiye seçimlere giderken kendi sosyal sorunlarıyla yüzleşiyor.halk tv sansürsüz programında dini özgürlükler tartışılıyor.yönetsel erkin anlamsızlaşmasıyla anayasal düzen işlemez hale gelmiştir hukukçu hülya gülbahara göre.rejim içinde siyasal kimlikler dini bir anlama kavuşurmu düşüncesi.artık dokunulmaz duruma gelen cemaatler için yaşam şekli özgürlüğün düşmanı olanların hedefinde.inanç özgürlüğü nasıl yorumluyor çağdaş hayatı uyumsuzluğun ayyuka çıkarmasıyla çelişkileri.konuklardan emekli amiral türker ertürk için karanlık zihniyetin kadına bakışı siyasetede yansıyor bir biçimde.sunucu ipek özbey için sorun çözme sanatıdır siyaset.tutuklu amirallerin kanunsuzluğu akla getirmesi cumhuriyet için tehlike olduğunu nasıl izah etmeli.bir suçun oılmadığı görüşünde türker ertürk.ak parti öç alma mantığını işletiyor devlette.devlet işlemez duruma getiriyor kurumları.halkın davaya müdahil olması seçimlerle mümkün eğer demokratik bir rejimden güç alıyorsa siyaset.
2
ekrem imamoğlunun aldığı ceza siyasete farklı bir anlam kazandırdı.ak parti gücünün sınırlarını zorluyor siyasette.her türlü kanunsuzluğu deniyor toplumun tepkisinden çekinmeden.erdoğan için sonun başlangıcı demek 2023 seçimleri.bir güç gösterisiyle tersine çevrilmek istenmesi akar suyun.akşener altılı masa kazanacak diyor halkın iradesine güven duymakla.
3
bürokrasiye hakim durumda cumhuriyet düşmanları.bunlar yazılıp çiziliyor yazılı basında.görünürde mücadelesi var devletin konu paralel yapılanma olunca.sağ sol kavgası mücadelenin içine çekiyor tarafları.terör örgütleri erdoğansız bir siyaset için çalışıyor.
4
islam dini neden kullanışlı siyasette.laiklik için batı benzeri bir düşünceye özenmiş cumhuriyeti kuranlar.ancak islamın moderne bakışını biçimlendirmiş islamcı yazarlar örgütlü mücadeleyi laikliğe karşı yürütmekle.ancak modern kültürü reddetmenin ortaya çıkardığı tabloda vandallığı şeriat görmenin yaşattığı düzensizlik içinde varolmayı seçmiştir islamdışılığı reddetmek şekilinde anlaşılmasıyla kurandaki cihadın.bunun en açık örneği afganistanda yaşanıyor laiklik düşmanlığının iktidara gelmesiyle.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.