- 657 Okunma
- 7 Yorum
- 3 Beğeni
THE ECONOMİST'İN YILBAŞI KAPAĞINDAKİ SIR DOLU MESAJLAR
Onur BİLGE
Onlarda iki Noel Baba vardır. Türk asıllı, Kayserili, kemikleri Antalya’da bulunan, sembolik mezarı Demre’de olan kırmızı, kuzeyden geyikli kızakla inen yeşil renk giysilidir. Onun için genelde o ikisinin renkleri kullanılmış. Resimde çok şey bir arada anlatılmış. Etraflıca izahı için yorum yetmez, makale kaleme almak gerekir.
Topların iki renkli oluşu, hayatla ölümü, ölümle tekrar hayatı sembolize ediyor. Altılı simetrik kısımlar, on ikiye tamamlanarak, yılın ayları oluyor. Tepedeki, güneş gibi abartılmış olsa da aslında yıldızdır. İnanışlarına göre, Hz. Meryem’in yanındaki çam ağacının üstünde, Cebrail’in gelişini müjdeleyen yıldız gibi görünen kutsal ışıktır. Kâsedeki, Hz. İsa’nın kanı olarak kabul edilen, Kiliselerde papazların, gelenlere bir lokma ekmekle birlikte birer kaşık içirdikleri şaraptır. Elma ve yuvarlakları tamamlayan parçalar, art arda yaşanacak olan doğum ölüm ve tekrar yaratılışı simgeler. Yeşil doğumun, beyaz yumurtanın sembolüdür. Yumurta, tekrar diriltilişe gebeliktir. Kuşlar yumurtadan çıkan hayatlardır. Allah, ilkin nasıl yarattıysa sonra aynen öyle yaratacak, taşa hayat verecektir.
Yerdeki sarmaşıklar garklı görünse de ikisi de yere batınca kök salarlar. İnsan da yere batacak, vakti gelince çatlayacak, adeta kök salacak ve yapraklanarak toprağın üstünde boy gösterecektir. Sarmaşıklar ya tutunarak tırmanırlar ya da toprağa düşerek gömülürler ama orada tekrar kuvvetlenerek yollarına devam ederler. Bu da yeşille hayatı, beyazla (yumurta rengi) tekrar diriltiliş için beklemede bırakılmayı anlatıyor. Görüldüğü gibi beyaz köke dönüşüyor ve yapraklanma yeşil olarak devam ediyor. İnancımıza göre ölüm, yok oluş değil, yeni bir yaratılış için genelde beyazlar içinde, adeta tohum halinde bekletiliştir.
Endonezya’nın tam tepede, her yere hâkim konumda olması, dünya gençliğinin, büyük bir uyuşturucu tehlikesi altında olduğunun işaretidir.
Adam çalışıyor, yiyor içiyor, keyfine bakıyor. Eli cebinde, boyuna ödüyor. Kadın alışverişe endeksli… Adamı alışverişe zorluyor. Hep para istiyor, hep rejim yaparak siluetini muhafaza etme derdinde… Oysa obezite dünya için büyük bir sorun halini almış durumda… Çantanın beyazlığı, emeğin ölümünü, paranın boşa sarf edildiğini simgeliyor. İkisinin de beyni boş. Çantadan farksız. Ölü, harcanmış.
Kripto parada da ölüm ve hayat var. Batar da çıkar da... Güvenilmez. Hayat da öyledir. Ne zaman ne olacağı bilinmez. İnsan bir anda hastalanabilir, sakatlanabilir, ölebilir. Kazanabilir, hayata dönebilir, iyileşebilir, terfi edebilir, zenginleşebilir.
İki yanlardaki üç kandil, TESLİS inancımın sembolü üçlemedir. Üçleme iki mezhepte değişik şekilde yapılır. İnançlarına göre ellerinde mumlarla bir kabre inan papazlar, o mumlar kendiliklerinde alevlenmiş halde dışarıya çıkarak keramet sergilerler.
Kuşun ölü kısmı yediğiyle zehirlenmesi ve ölmesi, tekrar kanatlanmayacağı anlamına gelmiyor. Kanatlarındaki yeşil, yani hayat onu bir iken birden fazla hale getirmeye yetiyor.
İyiler yukarıda, müjdelendikleri Cennette uçuşuyorlar. Oradaki tohumlar kırmızı değil, yeşil. Can alıcı değil, hayat iksiri... Cennet nimetleri…
Ağacın kökü de beyaz. Ölü gibi toprak altında ama ona hayat veren o… Ağaç, dünyayı sembolize ediyor. Üstündeki beyazlar, yeni yılda ölenleri ölecekleri irili ufaklı olanlar, yaşayacakları ve doğacakları... Kafa, bilgiden çok mideyle meşgul ne yazık ki! İnsan öyle bir hale gelmiş ki yiyor ve çıkarıyor. Belki de karnını doyurma peşinde koşmaktan kendisini geliştirmeye fırsat bulamıyor. Çince yazılan ŞİİR sözcüğüne gelince... Keşke hayat şiir kadar güzel olsaydı!
İki üst köşede karşılıklı yer alan simetrik konumlu sekiz köşeli yeşil yıldızlar ve şeytan boynuzu takılmış deve şekli, Müslümanları nasıl gördüklerini belirtiyor. Demek ki İSLAM BİRLİĞİ onları, şeytan görmüş kadar korkutuyor. Dünyayı doğudan ve batıdan tehdit eden bomba gibi algılamışlar. Döndürüp, İslamiyet’in simgesi olan devenin içine atmışlar. Birleşenleri birbirlerine düşürme ve birbirlerine kırdırma arzusunun açığa çıkarmışlar "O bomba içinizde patlamalı!" dercesine... Kendi silahlarıyla vurma isteği... Çok beklerler!.. ALLAH, HAKLININ YANINDADIR. İSLAMİYET, KORKULACAK BİR ŞEY DEĞİL, EN BÜYÜK NİMETTİR!
Bilmem dallardaki sıcacık kırmızı kalpleri görebildiniz mi? Her şeye rağmen dünyada SEVGİ yok olmamış demek ki henüz. Bir de yeni yıl dileklerini bildirmişler. Ters döndürülerek yere batırılan kırmızı hilallin üstündeki üçlü yıldız parçası teslisi haykırıyor. İslamiyet’in yere batmasını, yerine İseviliğin hayat bulmasını diliyorlar. Ne kadar kötü bir niyet! Haçlı zihniyeti...
Sıska inek, dünyanın açlık tehlikesi içinde olduğunu, diğer şekil şayet top ise büyük kesimin maçlarla ilgilendiği kadar dünyada olup bitenlerle ilgilenmediğini söylüyor.
***
Onur BİLGE
ELEŞTİRİ/YORUM
YORUMLAR
değerli Onur Bilge paylaşımınız için teşekkür etmek isterim çok hoşuma gitti okunası bilgi alınası ve tartışma konusu.. müsadenlzle sizi takip ete alıyorum ki bu tip bilgiler paylaştığınızda kaçırmak istemiyorum 😊
biliyorum ki Dünya uzun yıllar ızdırap çekecek taki uyanana kadar ve biliyorum ki İslam din değildir, dinleri çarpıtılmış inançları uydurma dinleri ortadan kaldırmak için gelmiştir. yazdıklarınızla alakalı
o kadar çok yorumum var ki çok uzun olacak eyvallah diyelim şimdilik
The Ekonomist e gelirsek, Dünyada kapağını ilk yorumlayan Ertan Özyiğite selam olsun..
Çok uzatmim saatlerce konuşabilirim deli derler 😉
saygı ve selamlarımla
Güzel bir makale olmuş...
Ancak resim olarak da paylaşılsa daha iyi olurdu...
Saygılar...