- 284 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
adnan oktar kumpası
1
dinde çağdaşlığa nereye kadar izin var.bunun sınırlarını koyan allah insana ne kadar özgürlük tanıyor.adnan oktar modern islamı savunuyordu islam dünyası için kabul edilebilir bir fikirle.sevginin bütün pisliklerden insanı kurtaracağına ilişkin bilgi.tanrının sevgi olduğuna inanır insanların çoğu sevgiyi bilmedikleri halde.inananların kardeş olması insana bir lütüf gibi görülür.sevgi tek başına bir değermidir görüşü varoluşsal bir mertebenin sonucu olması her şeyden önce.cahiliye toplumunda insan sevgisi yokmuydu anlayışı için hümanist felsefe nasıl izah ediyor pagan kültürü.şeytanın kötülükleri bir hikmete dayanırmıki kötülükleri insana allahı unutturuyor.belki lanete uğramasındaki hikmetle çalışıyor iblis.ideolojik duyarlılık bu gerçeğin dışında tutarmı insanı acaba.bunu yanıtlamak için düşüncenin izinden gitmek gerekiyor galiba.insanın hayat tasavvuru dinde aşırıya gitmekten daha değerli.adnan oktar kanunlara göre suçmu işliyordu casusluk yapma gereğini duymakla bütün insanların tanıdığı bir kişi olduğu halde.adnan hoca cemaati bir çok kuruluşla işbirliği yapıyordu tebliğ konusunda.orjinal kitapları arayanlar için türkün dünya nizamı gibi kitapların içeriğinde mevcut tespitler.yaratılışı açıklamak fen bilimlerini kullanmakla mümkün olduğundan bilimsel bir dil için kullanılmış doğal yapıların bilgisi.belgesellerde bu yolu takip etmiştir bütün dünyada olduğu gibi.şeytanla savaşmak akla ne gibi çareleri getirir sorusu.ayrıca kendi karşıtını yaratır ideolojik sapmalar.adnan hoca kumpasında nelerin amaçlandığı zamanla anlaşılacak her şey ne kadar karanlıkta kalmış olsada.inernet sitelerinde erişim yasağı getirmiş devlet.örgütün propagandası bir terör faaliyet olarak görülüyor davanın islam davası olduğu iddiasına rağmen.şantaj ve komplolar bir iftiramıdır zaman gösterecek.cübbeli ahmetten mustafa islamoğluna cemaati bir sapkınlığın için görmesi islamın açıklayıcı düşüncesinden hareketle yakın görmek için mücadeleyi küfre.kuran apaçık ayetlerle tarif ediyor dini sıratı mustakimden ne anlaşılması gerekiyorsa.kuranda alemlerin rabbi denilmiştir bütün resullerin davası gibi.işte bu düşünce tehlikeli görülmüş toplumda.anlaşılıyorki bütün cemaatler yozlaşmış düzenin bir parçası söz konusu maddi çıkarın bir dava olarak görülmesiyle.her şeyi mülkiyetle açıklamanın yanlışlığına inanmalı önce.kadere imanın amelleri değiştirmesi bekleniyorsa hala ilim talep etmenin anlamına dönüşüyor klasik felsefe.sosyalleşmenin gerekli gördüğü yerde modern kültürün aynasında görmek islamı.modern denince bireysel varoluşa katkıda bulunması beklenir sanatın.tabiki bunun için eğitime bakmak gerekiyor neyin öncelikli bir düşünce olduğunu anlamak için.selefiliğin vardığı sınırda insan onuru için yaşar düşüncesinden kopuş var.ancak modernliğin bir araç görülmesi moderndışılığıda kabul etmek anlamına gelirki bunun adı hileyi şeriyedir.özel hayatın tanıdığı haklarla dini savunmak neden sakıncalı görülsünki sözkonusu her şeyi güzellikle açıklama davasını islamda görmenin suçu işlenmiş olsun.
2
adnan oktar 5 yıldır hapiste bir operasyonla yakalandıktan sonra.adnan hoca cemaati fetö gibi anayasal düzeni değiştirmek için çalışıyordu bütün dünyada örgütlenmiş bir cemaat olarak.ismailağanın giyim kuşamlarıda farklı.bunun sünnet olduğuna inanılıyor cemaatte.cemaate bağlı bulunan kurslarda tevhit-i tedrisatın dışına çıkılıyor.ayrıca öğrenciler erken yaşlarda modernliğin küfür olduğu telkinleriyle yetişiyor.modernliği atatürke bağlayanlar için kemalizmde tağuti rejimlerin alameti var konu islam dünyası olunca.afganistanda modern yaşamı yasaklayanlar için bir ibret vesikası olamamıştır kadının aşağılanmasını alkışlayanlara.iran halkının başkaldısını emperyalizmin bir oyunu görmek kadar benzerlik taşıyor dünyadaki diğer ülkelerde yaşanan hadiseler.üst akıl derin ingiliz devleti kitabında aydınlatılmak istenen komplolara yer ayrılmıştı.aslında terör örgütü suçlamasıyla işkence görmüş olanların sisteme yakınlığı bir anlam ifade etmiyor siyonizm için tehlikeli görülüyorsa dinin radikalleşmesi.adnan oktar masonluğu kabul etmekle bir musa gibi fravunun sarayına girmiştir yazgısını değiştirmek uğruna.bu taktiğin türk cezasına takılmasıyla atatürkçü olduğunu iddia etmiş sonun başlangıcında.atatürkün çağdaşlığa bakışı sorunludur cemaatlere göre.bunun bir yanlış anlaşılma sorunu olduğuna inanmıştı adnan oktar.nitekim atatürkün cehaletle savaştığı teziyle barışılmak istenmiş cumhuriyetle.peki atatürkün inanca bakışı nasıldı atatürkün kitaplarından anlaşılacak.atatürk akla uygunluğu savunmuş her konuda.din adına hurafelere bağlılıkta bir cehaletin toplumu gerilettiği görülür.bilimsel bilgi bunlarla açıklanamaz felsefeye göre.bu nedenle insan fıtratı zincirlerini kırmıştır bilimsel bilgiyi keşfetmekle.eğer ilim bilim çatışmasında görülüyorsa çatışmanın esası.işte hakiki hürriyet için beşerin inkılabını görmek gerekiyor insanda.gelişmenin kaçınılmaz gerçeğidir sanayileşme olgusu.bunu ancak çağdaş uygarlığa bağlı olanlar başarabilir.günümüz türkiyesinde bu tezin geçersizliği görülmüş gibi kendine islamcı diyenlerin kalkınma hamlesine bakınca.modernliğin bize uzaklığını bize has şartlara bağlayanlar demokratlığı totaliter rejimde görür nedense.islamın özünde bu cevherin olmamasını açıklayamaz modern bilim.eğitimden amaçlanan gayeye dönüşmüş islam karşıtlığı.hikayenin sonunda tarikatlerin medeniyete bakışı vardı.bunlar kuranın zikir olduğuna inanır rabıtanın ne kadar luzümlu oluşunu anlamak için.işte bir mürşide inanmanın bilinçle alakası kadar seyrüsülüğe kadar hazırdır nefis.risale-i nurun irfan ocaklarında bu yönde bir bilinç kazanır şakirt.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.