- 171 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
OTORİTER İDARE.
Siyaset bilimciler Brian Lai ve Dan Slater tarafından yapılan bir otoriter rejim tipolojisi dört kategori içerir: makine (oligarşik parti diktatörlükleri); patronluk ( otokratik parti diktatörlükleri); cuntalar (oligarşik askeri diktatörlükler); ve diktatör ( otokratik askeri diktatörlükler).
İnsanlar ayrıca, otoriter hükümetin en yaygın biçiminin ne olduğunu soruyorlar.
2 Sahte Cumhuriyetler: Bu, en yaygın otoriter rejim türüdür. Genellikle lider, Başkan unvanına sahiptir. O Demokratik olarak seçilmiş bir lider ya da başka bir diktatör devirme, bir askeri darbe yoluyla büyük olasılıkla got hakimiyet kuracaktır.
İkincisi, otoriter hükümetin anlamı nedir? otoriterlik . Siyaset bilimciler, kişisel özgürlük üzerinde düzen ve kontrole değer veren bir yönetim biçimini tanımlamak için otoriterlik terimini kullanırlar. Otoriterlik tarafından yönetilen bir hükümete genellikle bir diktatör başkanlık eder. Birçok insan Çin’i bugün otoriter bir hükümet örneği olarak görüyor.
Ayrıca, otoriter bir hükümetin özellikleri nelerdir?
Otoriter rejimlerin başlıca özellikleri , çıkar gruplarının ve partilerin faaliyetlerine kısıtlamalar getiren sınırlı bir siyasi çoğulculuk, düşük düzeyde bir toplumsal seferberlik ve popüler siyasi katılım, baskın olarak "özne" veya "dar" bir siyasi kültür ve genellikle kişiselleştirilmiş bir biçim içerir. ile ilgili
Diktatörlük ve otoriterlik aynı şey midir?
Diktatörlük , tek bir lider veya liderler grubu ile karakterize edilen ve siyasi çoğulculuğa veya bağımsız programlara veya medyaya çok az veya hiç tolerans göstermeyen otoriter bir hükümet biçimidir.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.