- 359 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
YARADILIŞIN İNİŞ VE ÇIKIŞ MERKEZİ
Yaradılışın iniş ve çıkış merkezleri vardır. Beyti şerif arştan inen bir iniş merkezidir. Saf enerji iner. Kâbe’ye her vakitte yönelenler iniş merkezine inen enerjiden paylarına düşen saf enerjiden kana kana alırlar. Allah’ın bu lütfuna ne kadar şükretsek azdır.
Biz biliyoruz ki beyte yönelip dünyayı arkaya atıp Allah’ı ekber deyip elleri bağladığımızda Sübhaneke duasını okuruz. Bilmeden de olsa benim göğümü tutun yere düşmesin dediği an bizim gücümüz ona yetmez ya rabbi ama yardım edersen başarırız dediğimiz an zaten inen saf enerjiden alıyoruz.
Beyte karşı eğilen başımız huzurda boyun bükmüştür. Dik duran bedenimiz ise dünyaya karşı dik ve vakur bir duruş ile meydan okumamızın bir emaresidir. Bu dik duruşumuzun anlamı çok büyüktür. Bu duruş ile baktığımızda dünyadaki bütün yanlışlıklara kirli ve negatif enerjilere kendimizi nasıl kapatmamız gerektiğini öğretir. Rükû hürmetimizi ve yaratanı tesbih anımızı ve şükrümüzü anlatır. Secde ise Allah’a karşı nasıl bir acziyette olmamız gerektiğini ona karşı nasıl aciz ve küçük olduğumuzu anlatır. Sevgiliye kavuşuyorum. Vuslatım gerçekleşiyor hissini verir ve öyledir de
Başın yere eğilmesi bir yakınlık, kalkmasından sonra tekrar eğilmesi ise kavuşmak, buluşmak olacak. İşte namaz kılarken secde etmek de ‘Secde et de yaklaş’ ayetinde olduğu gibi, Bütün gurur kibir ve enaniyetten kurtulma anıdır. Hakk’a manen yaklaşmaya sebep olur. Bu varlık duvarı yüksek bulundukça, baş eğmeye yani secde etmeye engel olur. Bu toprak bedenden kurtulmadıkça, eğilip Secde pozisyonuna girdiğimiz zaman bütün egomuzdan nefsimizin tuzaklarından arındırılmış ve kurtulmuş oluruz. ab-ı hayata secde etmek ve ondan doya doya içmek imkânı yoktur.
Bugün bilim ispatlamıştır ispatlamakla kalmamış bazı fiziki tedavilerde namaz şekillerini önermiştir. Belli hareketleri belli zaman dilimlerinde yaptığınız zaman bu davranışlar bizde alışkanlık yaptığını hatta kalıcı davranış haline geldiğini görürsünüz.
İşte namazda bizi sürekli farklı bir davranışın içine sokuyor. Tekrar ettiğiniz zaman bu dünyaya karşı nasıl davranmamız gerektiğini dışarıdan gelen etkenlere karşı kendimizi nasıl kapatmamız gerektiğini rükû ile secde ile hayat içerisinde de farklı bir koruma farklı bir düşünce oluşturduğunu biliriz.
============================AR==================================
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.