ÖNCELİK SENSİN!
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Başkalarıyla ikide bir uğraşma. Değmeyecek insanlar için değerli zamanını tüketme. Başkaları yüzünden kendine ve ömrüne geç kalma. Başkaları mutlu olsun diye kendi huzurundan, kendi rahatından olma. Başkalarının memnuniyeti için kişiliğinden, ilkelerinden ve duruşundan sakın ola taviz verme. Başkaları için başka ve zoraki davranışlar sergileyen isim olma. Başka insanlara yaranmak için bukalemunluk içerisine girme. Başkaları için değil kendin için mesai harca. Başkalarına değil kendi geleceğine yatırım üstüne yatırım yap. Başkalarını daima düşünen değil sağlığını gece gündüz önemseyen (üst) akıl ol.
Kendine iyi, güzel ve temiz bak. Nerede olursan ol ve yaparsan yap kendine dönen adım ol. Gözlerine tam odaklan. Kendini bütüncül gör. Artı ve eksilerini bil. Zayıf yanlarının farkında ol. Yüreğinin sesini can kulağınla dinle. Ruhuna insanca kulak ver. Kendinle adam gibi hesaplaş ve savaşmak gerekirse savaşmaktan çekinme. Gerçeklerine sarılıp onları inkâra kalkışma. Bulunduğun noktayı başka şekilde gösterme. Duygularını kendine saklama. Kendini düzgünce düzelt önce. Demem o ki, öncelliğin kendin olsun.
Kendi yanlışlarını, hatalarını minimize et önce. Kendini adam akıllı eleştir, kendini elekten her an geçir. Olaylar karşısında moralini yüksek tut. Nefes alıp verirken motivasyonunu sağla. Ancak büyük beklenti içinde olma. Vaktinde işlerini hallet. Zamanında adım at. Deminde kaçak çayını iç. Erken kalkıp erken yol al. Yolunun üzerindeki taşları sen kenara at. Yoluna göz kulak olup yolculuğunu güzelleştir.
Vakit varken hayallerine ulaş. Bir yere gitmekse ertelemeden git. Bir yerde onurluca yaşamamaksa hiç durma. Avluyu temizlemekse süpürgeyi eline al. Kışa hazırlıksa meşguliyetin karıncalar misali çalış. Bir makale okumaksa satır satır oku. Bir kitap kaleme almaksa hemen başla. Verdiğin bir sözse o sözü gerçekleştirmek için harekete geç. Pişmanlık duymadan yaşa. Çaresizliğe düşmeden önlemini baştan al. Keşkelere sığınma. Hayatı boş veren olma.
İkide bir yanıltan, gelişigüzel bir şey/bir insan yakan, gönlüne göre insan korkutan, zevkine can acıtan, yok yere adam satan, başkaları üzerinde menfaat sağlamak niyetine kuyu kazan ve çok yüzlü olma. Ve her şeyden önce kendini kandırma. Hep kendin ol!
-Meselci
YORUMLAR
kide bir yanıltan, gelişigüzel bir şey/bir insan yakan, gönlüne göre insan korkutan, zevkine can acıtan, yok yere adam satan, başkaları üzerinde menfaat sağlamak niyetine kuyu kazan ve çok yüzlü olma. Ve her şeyden önce kendini kandırma. Hep kendin ol!
Ne güzel anlatmışsınız harfiyen katılıyorum hepsine, tebrikler