- 362 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
Kul Hakkı
"Sahte ilan tuzağı, dolandırıcılar iş başında..." ve benzeri haberler, enflasyon artışıyla orantılı mı nedir? Çok dikkatli olmamız gereken bir zamandayız.
Geçen gün,çalışmayan buzdolabım bana bu hususta ikazda bulundu. Servis elemanı iki teknisyen gelip baktılar. Biri:
"Elenktrik gidip geldi mi?" diye sordu.
"Evet" dedim.(Sanki kendisi uzayda yaşıyor)
"İşte o nedenle ana kartı yanmış,değişecek!" dedi.
"Emin misin,lambası yanmaya başladı az önce."
Sen benden iyi mi bileceksin, der gibi ters ters baktı ve:
"Olsun,değişecek!" dedi.
"Şimdilik dursun bakalım."
Gittiler. Hanım, ne oldu diye sordu. Çok para istediler tamir ettirmedim,dedim.:
"Ne olacak yiyecekler,hiç düşünmedin mi?" Fırçayı da yedik.
"Sanki havalar soğuk,ama."
"Olsun,buzdolabında ne varsa komşulara emaneten götüreceğim"
Hemen internetten fiyat araştırdım.Birkaç sitede vardı, orjinalinin fiyatı onların dediğinden 500 TL düşüktü. Bir müddet sonra buzdolabını harıl harıl çalışıyor görünce şaşırdık. Nasıl olurdu bu, tamirciyi görmesiyle ne değişmişti,çalışmaması gerekiyordu!Üç gün geçti, hâlâ normal,arıza falan yok anlaşılan.
Bazı hekimlerin hasta yakınlarına "Hasta ameliyat olmalı,başka çaresi yok" demesinden sonra çaresiz,üzgün halde hasta yakınlarının -her ihtimale karşı- başka hekimlere muayene yaptırmaları halinde sonraki hekimin,"Ne ameliyatı, hiç gerek yok." dediği aklıma geldi.Bu minvalde onlarca kişiden başından geçenleri dinlemişimdir. Araba tamiri konusunda da.
İki hafta çalışan buzdolabım yine durdu.Bu arada bakıp onu tamir edebileceğini söyleyen bir usta bulmuştum. Geldi, söktü,gitti,tekrar geldiğinde tamir ettiğini söyledi.
Sonra servisin genel müdürüne e mail gönderdim.Olanları özetle anlattım ve şu sorularıma cevap aradığımı ifade ettim:
*1 km. yol kat edip derdime çare bulmayan teknik elemanlarınızın aldığı 120 TL.neyinnkarşılığıdır?
*Tüketiciyi aptal yerine koymaya nasıl cüret ediyorlar?
*Vatandaş kime,nasıl güvenecek?
*Servis yetkililerinizi ahlak sınavından geçirmeyi düşünmüyor musunuz?
Kul hakkı diye bir tabir vardı. Öyle anlaşılıyor ki şimdilerde tedavülden kalkmış olmalı.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.