- 334 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ORTA DİREK DEDİKLERİ
Ülkemizde enflasyon korkunç bir hızla ilerlemektedir. Döviz fiyatları çıldırmışcasına yükselmektedir. Halk olarak bizler gözümüzü açmadığımız müddetçe bu böyle devam edip gidecektir.
Zengini daha zengin fakirin daha fakir olduğu bir anlamda orta direk denilen sınıfında iyice yoksullaştığı bir dönemi yaşamaktayız. Biz aynı ülkenin insanlarıyız aynı bayrak altında yaşayıp, aynı milli duyguları paylaştığımız bu ülkede, ülkemizin ileri gelenleri nasıl insanları sınıflara ayırabiliyorlar bence utanç verici bir olay şuna" orta direk "vatandaş diyeceğinize "fakir, fukara" vatandaş deseniz ya! Türkiye’nin ekonomisinde, kalkınmasında, tarımda bir çok şeyinde halkı emeği olan bu kutsal insanlara argo deyimiyle nasıl "orta direk" vatandaş diyebiliyorsunuz.
Sayın büyüklere sormak istiyorum, idealiniz de olan ülke böylemi olmalı? Hani" konuşan Türkiye" Hani "işçinin emeği" Hani "fakir, fukaranın hakkı" Hani "tüyü bitmemiş yetimlerin hakkı" sizler "orta direk" dediğiniz bu insanlara önümüzde olası yapılacak seçimlerde ne yüzle oy istemeye gideceksiniz. Sizler neler vadetmiştiniz, bu günlerde bunların hiç biri gerçekleşmediği gibi yarınlarda da gerçekleşmeyecek. Resmi ideolojiler kimseyi konuşturmuyor. İşçinin emeğini kimse vermiyor. Fakir, fukaranın hakkını kimse görmüyor. Tüyü bitmemiş yetimlerin hakkı gasp ediliyor. Sayın miting meydanlarının kralları vaadleriniz miting alanlarında mı kaldı.
"Değişik ülke oldu ülkemiz, ne derseniz deyin. Bizlere ne yaptınız, biz derik ki adam sende. Hayat pahalı, sağlık bozuk, vuran vuruyor. İnsanlar cansız sanki, hedef gibi duruyor." Bunlarda sizin işinize gelmiyor. 1986 +1995 =Yeni değişen hiç bir şey yok. 14 Aralık 1986’da Tan Gazetesinde yayınlanan ve arşivimde sakladığım bu yazıyı aynen yazıyorum. Yukarıda ki matematiksel işlem 86’dan, 95’e kadar hiç bir şeyin yapılmadığının işlemidir.
Bir zamanların başbakanı idi şimdi rahmetli Turgut Özal zenginlere mersedes almalarını tavsiye etmiş çünkü 1 mersedes [30] evsiz vatandaşın konut edinmesini sağlıyormuş, "sözünden sonra, fakir vatandaşlar, mersedes duasına çıkmışlar. "Mersedes duasının tam metni: biz orta direk kullarının ev sahibi olabilmesi için, zenginlerimize, bol mersedesler ihsan et yarabbi. Yuva sahibi olmamız için varlıklı insanların karına kar kat Yarabbi. Zerreden, kürreye yarattığın her şeyin senin eserin olduğuna inanan biz kullarını sevindir yarabbi. Satılan her mersedesin [30] kuluna yeni bir yuva kazandıracağı inancı içinde onların yüzünü kara çıkarma Yarabbi. Amin!" "Al bir mersedes, ev sahibi olsun herkes" sloganı ile duaya başlayan vatandaşlarımız, konut fonuna daha fazla para akması için, zenginlerin daha zengin olmasını ve bol bol mersedes alacak para kazanmalarını dilemişler. Ama maalesef zenginler hep zengin olmuşlar fakirler hep fakir kalmışlar bırakın konut almayı gecekondularını bile başlarına yıktılar.
ARŞİVDEN: SARAY’A HİZMET SİYASİ BAĞIMSIZ GAZETE 28 ŞUBAT 1995 SAYI: 1337
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.