- 304 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
FETHULLAH GÜLEN.
FETHULLAH GÜLEN.
ABD’nin işine geldiğinde tarikatlara kucak açılıyor, işine gelmediğinde ise tarikatlar yerin dibine sokuluyordu...
Fethullah Gülen bir tarikat lideri değil miydi?
Gülen’in yakın çevresinden Utah Üniversitesi Siyaset Bilimi öğretim üyesi Hakan Yavuz , Fethullahçı örgütlenmeyi anlatırken şöyle diyordu:
’’Hocaefendi’nin karizmatik bir manevi lider olduğu kesindir. Aynı zamanda bir fikir önderidir. Fakat Türk-İslam içindeki klasik şeyh anlamına girmez. Çünkü önderliğini yaptığı hareket bir tarikat değildir. Eğitim hedefli, dini duygulardan beslenen bu hareketin düşünce alanındaki yapı taşlarını hoşgörü, diyalog ve dayanışma oluşturuyor...’’
Hakan Yavuz’un açıklaması Fethullah Gülen’in amaçlarını açık-seçik ortaya koyuyor...
Gülen, dini duyguları laik eğitim sistemiyle altüst etmek istiyor...
Fethullah Gülen, elbet klasik bir tarikat şeyhi değil. Tam ABD’nin ’Ilımlı İslam’ ı için biçilmiş bir kaftan...
Amaç da belli:
’’Laik eğitim sisteminin altını oyarak, altın nesil yaratmak...’’
****
Altı yıl önce Türkiye’de yargılanmaktan kaçan Fethullah Gülen ABD’de yaşıyor...
Ama ABD Fethullah’ı laikliğe zarar veren tarikat şeyhi olarak görmüyor...
Kuzey Kıbrıs’ın Lefke kasabasında oturan Nakşi şeyhi Nazım Kıbrısi ’nin damadı Şeyh Hişam Kabbani de on bir yıldır ABD’de yaşamıyor mu?
Yaşıyor!..
Kabbani, Washington’da Recep Tayyip Erdoğan ’la görüşmemiş miydi?
Görüşme otuz dakika sürmüştü. Erdoğan daha sonra Bush ’la buluşmuştu...
Emin Çölaşan ’’Turgut Nereye Koşuyor’’ kitabında nakşi Korkut Özal ’ın ABD’ye gittiğini (DSİ’de çalışıyor o tarihte), orada Mormon tarikatıyla tanıştığını anlatır...
ABD’deki Mormon tarikatı tıpkı Nakşiler, Nurcular ve Süleymancılar gibi içkiyi haram, sigarayı mekruh sayar...
Paraya ve siyasete çok önem veren Mormon tarikatının sloganı şudur:
’’Bağlı olduğun dinsel hareketin güçlenmesi ve yayılması için mutlaka paraya ve siyasal güce sahip olacaksın. Aksi halde başarılı olamazsın...’’
Moon tarikatı da aynı düşünceye sahiptir...
Fethullah Gülen de bu iki tarikattan esinlenerek 1980 sonrası paraya ve siyasal güce sahip olmak için okullar, yurtlar, finans kurumları açmış, gazete ve televizyon kurmuştur...
Bugün Türkiye Cumhuriyeti’nin önemli kurum ve kuruluşlarını Fethullahçılar ele geçirmedi mi?
Türkiye’yi yöneten siyasal iktidar Nakşi- Fethullahçı-eski Milli Görüşçü ortaklığı değil de nedir?
Nakşiler ve Fethullahçılar hem parasal hem de siyasal olarak güçlüdürler...
AKP’nin aralarına ’Milli Görüş’ ü almaları Anadolu’daki il ve ilçe örgütlerinin gücünü, daha doğrusu RP’nin oy tabanını kendilerine yönlendirmek içindir...
****
ABD, Türkiye’deki siyasetçilerin tarikatlarla ilişkilerini açıklarken Kuzey Kıbrıs’ta yaşayan İngiliz pasaportlu Nakşi şeyhi Nazım Kıbrısi’nin İngiltere ve ABD’yle olan yakınlığını, Fethullah’ın, Kabbani’nin yıllardır hangi amaçla ABD’de yaşadığını da açıklamalıydı...
Bizim tarikat şeyhi, ABD’nin ’Ilımlı İslam Projesi’ ne sımsıkı sarılmış, yedi villadan oluşan, çok sıkı korunan bir mekânda sultanlar gibi yaşıyor...
Bir eli yağda bir eli balda!..
Mürşidi Said-i Kürdi Nursi ’nin başlatıp da başaramadığı ’şeriat devleti’ ni günün koşullarında ’Ilımlı İslam’ a çeviren Amerikalı dostlarıyla gerçekleştirmeye çalışıyor...
Arada sırada da Amerika’ya övgüler yağdırıyor:
’’Amerika dünya gemisinin kaptanıdır, onunla iyi geçinmek zorundayız...’’
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.