- 324 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
şehrin saklı fotoğrafı
1
aşkın dayanılmaz ağırlığı
Metruk bir hare idi zaman sözcüklerin pırıltısından ziyade yürek ikliminde saklı söylenmeyen her neyse.
Varlıktı haşmetten yoksun ve hiçliğin meali idi şiirler elbet günbegün büyüyen bir ilhamla bir aşkla serildiği şairin üstüne yalnızlığın ve berhudar olmasını dilediği kadar hayatı şiir t/adında duyumsarken.
Kolluk kuvveti gecenin ve gece bekçisi nöbette.
Bazen duraksadığı bir hane bazen es verdiği görevine belki de zamanın yaftalarından uzak geceyi evi bellemişken tıpkı şairin çekincelerini uyutup saklandığı çekmecesinde gözü gibi bakarken aşkla sırdaş kalemine.
Hatırşinas bir esinti yüzümü yalayan ve yüz göz olduğum duygularımdan arınıp sert bir mizaca sahip olma arzusu ile silkelendiğim.
Bağdaş kurduğum bir yanılgı belki de ve işte yürekle örtüşen bir duygunun kimliğinden ziyade kindar bir iklimde asılı kaldığım.
Manen zengin ve doygun.
Aşkın hitabı iken şiir ve şiire gönül verdiğim kadar varımı yoğumu uğruna tükettiğim.
Sancılı bir oluşum iken gün ve pekişen hüznüm: bazen bir buluta konmak adına uçtuğum bazen ufku menzil bilip coştuğum.
Külliyen de yalan hani kimliğimden damlayan hezeyanları uyuttuğum.
Basireti b/ağlanmış bir kere ömrün ve o devasa kırık sayaç.
Tünediğim paslı balkon demir ne de olsa metruk bir evin sağdıcıdır balkon hem tünediğim hem yarıladığım ömrü kayıt altına almanın da ibaresi.
Şimdi bir kuş olup da göçmek vardı ya.
Kuş bakışı sevdiğim misal.
Göçmen bir kuşa öykünmek ve o mavi turnayı yüreğinden vurmak elbet kalp gözüme eşlik etsin diye ki dokunmaya dahi kıyamazken ve de aşkın dokunulmazlığı varken…
Öyle ya: aşk şeşbeş.
Öyle ya; aşk ve âşık hep berduş.
Tükenilmişliğin coğrafyasında saklı iken her sözcük ve aksi bir imgenin ve akseden gün ışığının her zerresi aslında büyüyen bir umudun da penceresi iken.
Bakaya kaldım yine ve bilemedim yarınların bekasının bir kayboluş olacağına.
Nasır tutmuş yüreklerden uzak olsam da nasıl da düştüm tuzağına bilinmezin.
Önce bir kum zerresi derken bir midye kabuğu ve inci tanesi derken beni yutan dev balinanın karnında kendimi güvende hissettiğim elbet yanıldığım kadar da yanıktır iç sesim ve türküler derlediğim bir mimoza bahçesi oysaki bahara daha çok vakit var ve kumsalına tünediğim ben şehrin aslında bir şiire ilham olan aşkın tutsaklığında bilemedim de mutluluğun çok uzak olacağını.
Öyle ya, azizim:
Aşk da şiir de yakıyor insanın canını.
Yakamozlar can çekişirken neferi olduğumu bilmek de hüznün ayrıca yaralıyor yüreğimi.
Mantık dâhilinde değil işte insan hele ki aşka doyamazken hele ki şiirleri mesken edinmişken.
Bilinmeze âşık olduğum ve tek bilindik duyguyla hemhal olduğum.
Beşeri bir aşka yelken açtığımda ilk zamanlar ve ruhumu sevgiyle doyurup da insanlara yüreğimi açtığım…
Kaçınılmaz olan neyse yakalandığım.
Çekince dahi yüklenmeden sevmek ve inanmak ve güvenmek ve sürtüşen duygular.
Bir imladan çıkıp da yola ihbar ettiğim şapkası sözcüğün ve şapka çıkarttığım aşka bir o kadar şiir yazmanın verdiği haz verdiği acı ile kendinden geçmek…
Hep mi sever insan yürekten ve hep mi y/anılır?
Bir cürüm değil işlenen ki…
En doğal hali yaratılmışlığın ne de olsa her birimiz aşkla yaratıldık yüce Rabbin takdirinde günahsız da gelmedik mi dünyaya ve işte doğamızda saklı olan.
Nefsine tapınanlardan olmasam da nefes nefese kaldığım yadsınamaz bir gerçek ve ben telaşla sevip yaşıyorum yazıyorum da.
Şiir denen coğrafyada baş veren umut.
Bir söylem belki de mutluluk.
Söylencelerin nazarında nazara geldiğim ve nazar boncuğum nasıl da çatladı boydan boya ve işte üzerinde yürüdüğüm o ince ve dar yol.
Yok olmaya doğru yol aldığım ve ben varlığımın çıtasını umut denen rüzgarla ve aşkla hep yükseltmişken varsın ayaklarım yerden kesilsin varsın defalarca yanıltsın beni insanlar hem nasıl büyürdüm ben nasıl büyürdü iman gücüm?
Aşkın dayanılmaz ağırlığında.
Aşka âşık bir nefer iken varsın boğulayım özlem b/atağında.
Hüznümle reşit.
Coşkumla tutsak…
Yalnızlığın bakir coğrafyasında ummanlara denk gelen yüreğimle varsın son bulsun varlığım ki:
Aşk nasıl ki kilit noktası ve şifresi kâinatın ve insan asla pişman olmamalı hele ki peşine takılmışken aşkın ve kanadığı kadar da yakın iken Rabbine.
Gülüm Çamlısoy
Kayıt Tarihi:13 Aralık 2022 Salı 12:38:43
yazıyı okuyunca sahtelikleri terketmenin varlığına inandım.imanın küfürle sınanması gibi yokluyor odaları kalbi kırık duygular.yalnız değilsin demek geliyor içimden sabahın aydınlığını arayan gözlerine bakarken.tarihe bakınce sicim gibi bir yağmur iniyor nehirlere.inanmanın kasvetiyle yakalıyorum seni en kırık halinle.sıcacık nefesin ısıtıyor dünyamı ellerini ararken yağmuraltında.benim ruhum bulutla dostluk kuruyormuş.benim ruhum kelimeleri inkar ederken yakalanmış bahara.aşkın son halini soruyorsun kalbime.unutuyorum bu münzevi soğukta çırpınışını kuşların.yürüyüşe geçmiş dağlar gibi sorgulanıyordu bahçeler.inanma kaldırımlar kadar kucaklıyor sevdanı yanıldığın saatler.
Nedim Demirbaş
2
ihtişam ve zenginliği akla getiriyor bu tür yapılar.türkiyenin ticaret hacmi yükseliyor dünya ekonomisinde.alt yapı üst yapıyı değiştiriyor.her iki yakada gökdelenler refahı akla getirsede çelişkiler kapitalizmin gerçeği olarak duruyor yan yana.türkiye ihracatta bir hayli yol kat etmiş durumda.gelir uçurumu çözülmeyi bekliyor refah toplumu olmak için.istanbul gökdelenleriyle avrupanın birincisi.klasik yapılar eski istanbula aiit.beyoğlundan edirnekapıya kadar eski istanbula ait bölgeler.neden okmeydanı bir mimari yoksulluk yaşıyor sorusu için planlı şehirleşmenin yokluğunu anlamak gerekiyor.aynı şekilde ümraniye alemdağ caddesinde yol boyunca işmerkezleriyle karşılaşılıyor olması yeterli görülmüyor gelişmişlik için.şehirde bir ulaşım var her bölgeyi birbirine bağlayan raylarla.istanbul gelen turistleri sultanahmette ağırlıyor.ancak şehrin tamamı hazırlıklı olmalı yabancı misafirler için.istanbul dünyada bir metropol olarak biliniyor.bir çok insan için gizemini koruyor şehir.bizanstan osmanlıya tarihsel kalıntılarla bir müzeyi andırıyor yerleşim şekli.eğlence turizmi şehri tanımanın bahanesi sayılmış gece hayatını merak edenler için.istanbul gökdelenlerle modern bir kent görünümüne kavuşurken yabancılar şehre yerleşmek için bu avantajı kullanıyor.şehrin geleceğinde göçmen sorunları var demografik yapıyı anlamak isteyince.kaçakçılık için şehirde suç örgütleri faal olduğundan şehirde güvenlik sorunu yaşanmasında büyük oaranda artış var.
3
çocuk istismarı şeffaflıkla önlenir.insana saygının bir gereği anayasal haklar.peki istismar nasıl önlenir ömür boyu sürebilecek bir haksızlık yaşanıyorsa.ismailağa art niyet görüyor medyada infial yaratılmasında.her şeyden önce eğitim etik değerler etrafında yürür öğrenci öğretmen ilişkisinde.hayatı tanımak için neler gerekli sorusu için düşünmüş yasa koyucular.ancak tarikatler felsefi düşünceye karşı çıkar hayatı anlamanın en başlangıcı için.ehli sünnet demek doğrudan bir tarihselliğin içinde olmak.bunlar anlaşılıyor tarikatlerden.sünnet denince akla kuranın gelmesi beklenirdi.kendine alim diyen zevat bu konuda tartışmayı hoş görmez tarihte yaşanmış pratiklerin dışında bir arayış sözkonusu olunca.ifade edildiği gibi bir dirilişi kabul etmez insanın ruh beden eyrımını fıtratın bir gerçeği görmekle.bir ilah arıyorsa insan eğer kurandaki beyanlarıyla anlaşılır ahiret görüşü.itikat bunların delilleriyle doludur aslında.bilmenin çeşitliliği çoğulculuğu akla getirir felsefede.ancak bu şekilde ifade özgürlüğü anlamını bulur modern sanatta.özgürlüğün bir yaşam biçimi olması akılcılıkla anlaşılır bu nedenle.kadın için aşkın insan tabiatında varolmasıyla ölçülür mutluluklar.karanlıkta kalmanın felsefesine açıktır tecrit edilme hissi onun için.
4
türkiyede rejim tartışması bitmez.atatürkten ilham alanların tarihe bakışında bir yalnışlık var kadir mısıroğlu gibi yazarlara göre.kime karşı kazanılmış bu zafer.onun için keşke yunan kazansaydı diyordu üstat.kendi uygarlık mirasını reddetmenin çelişkileriyle dolu tarih.lozanda modern bir devlet olmanın sözü verilmiş ingilizlere.mustafa armağan bu iddialarla tarihteki yerimiz üzerindeki teziyle bize vurulmuş pranganın varlığından sözeder.tarih felsefesi ne der böyle bir anlaşmaya.çünkü nihal atsızdaki milliyetçilik islamın türk kültürünü bozduğuna inanmıştı tıpkı özdemir incede olduğu gibi.mustafa kemalin savaşçılığında böyle bir bilinç var sinan meydana göre.hilafetin gereksizliğine inanmış ata.istikbal göklerdedir demiyormuydu umutsuz halk yığınlarına.aslında sanatta bu tür tartışmalar bitmiştir batının kültürü için neleri feda etmek gereğine inanılmışlık olunca.islamı kabul eden ilk türk devleti karahanlılar olduğu biliniyor.bunların islamda gördükleri savaşçılığı medeniyete çağrı olduğunu anlamaları için incelemişler islam ve diğer dinleri.türkler kudretin kurulu düzende olduğunu anlamıştı doğuya ve batıya bakınca.sırf bu yüzden islamda görmüşler cengaverliği.bunu itiraf etmektende çekinmemişler.tıp ve gökbilim gibi alanlarda uzmanlaşmış bilginler islama girişlerinden sonra.17.asra kadar dünyanın hakimi görmüşler kendilerini.türk sineması asıl uygarlığın islamda olduğu kanısına dayandırmaz tarih düşüncesini.klasik mimari bu üstünlükle biçimlendirmiş şehirleri.kanlı nigar filmindeki hikayede bu tenkitle bir ikiyüzlülüğü açıklar kendi gelenek kodlarımızla.aslında eleştirel bilinç kemalizmin yanlışlığınıda kabul etmiş sayılır.cumhuriyeti savunmanın bir şartıdır atatürkçülük günümüz türkiyesinde.aksi takdirde irticaya yenilme tehlikesi var.çağdaş sanat bunların yarattığı şiddeti kullanır toplumsallığın kıyısında.dolayısıyla yasakçılığı meşru görmenin tarifidir atatürk inkılapları.devrimler her şeyi açıklamaya yetiyorsa zafere ulaşmanın en kısa yoludur atatürkü savunmak.
YORUMLAR
Renkler...
Renkler demek istedim yazınızı okuyunca veeeee
Çok da teşekkür ederim bana yer verdiğiniz için.
Muadilimiz ne çok duygu değerli hocam ve katledilen bedenler ve ruhlar.
Yaptırım gücü olan kimse ve de kimin kime gücü yetiyorsa.
Yanıyoruz.
Yakıyoruz da.
Kurunun yanında yaş da yanıyor...
Yaş alıyoruz ve yas alıyoruz bunlarsa bir yasa mahiyetinde bize eşlik ediyor.
Masumiyet ve vicdan ve inanç.
Kim sahte kim değil mümkün değil asla bilmek.
O kadar çok bilindik şey var kş sözüm ona bence tel bilinen en bilinmesi gereken:
BİLİNMEZİN TA KENDİSİ.
Bizi aşkla yaratan RABBİMİZİN varlığı.
Bilindik kimse hangi duyguysa somut addedilen aslında bir kandırmaca bu bağlamda aklımızı devşirip önce kendimizden başlayıo öyle çıkalım yola.
Sonsuz içten teşekkür ve selam ve saygımla dost yazarım