Almanya'daki Türk Göçü Devam / 08
14_16.mart 1962
Essen kentinde düşük ücret nedeniyle 108 Türk işçisi Stinnes Holding’e bağlı Hagenbeck ocağında greve gitmişlerdir.
Neticede 10 Grevci işten çıkartılmış, oturma hakları ellerinden alınmış, Polis tarafından tutuklanmışlardır ve mahkeme kararı ile sınır dışı edilmişlerdir.
1962 Türkler için sosyal alanda hizmet verme Kılavuzluk ve Danışmanlık Bürosu İşçi Sosyal Kurumu (Arbeiterwohlfahrt) tarafından başlamıştır.
1965 -20 kişilik memur kadrosu ile görev sunulmaya ulaşılmıştır.
1990 Almanya çapında bu sayı 323 kişilik memur kadrosuna ulaşılmıştır.
Son bahar 1964
Misafir İşçi sayısı gittikçe artmasını Alman vatandaşlarını çoğunluğu kayğı ile karşılanmıştır.
Allenbacher Enstitüsü’ünü yapmış olduğu bir araştırmada, Alamların üçten biri misafir işçilere sorunsuz yaşanabilir cevabı verirken, geriye kalan Almanlar ise misafir İşçi çalıştırılmasını son derece sakıncalı ve problemlerin habercisidir diyen cevaplamışlardir.
1964 WDR-KÖLN Radyosu’nda ilk defa haftalık Türkçe yayın yapılmıştır.
01.11.1964 WDR- Köln Radyosu hergün 40 dakika Türkçe ve diğer dillerde yayın yapmaya başlamıştı.
1961-1964 Türk işçileri sigorta primlerini ödediği halde aile bireyleri sigortalı değillerdi.
Çocuk parası; çocukların Türkiye’de yaşayan Türk işçilerine ödenmemiştir.
YORUMLAR
Çocuklar Türkiye'de yaşıyorsa çocukların masraflarını Türk devleti karşılamalıydı ancak burada hala öyle çocuk parası gibi bir uygulama yok Türkler için.
Suriye'den gelenlere çocuk başı ücret ödeniyor,
yön
Bu anlatılan ilk gelen Türkler
Türkiye'de ki Türk çocuklarına ödenmiyormuş üzün zamandır Türkiye Aile birleşimi den dolayi öyle bir sorun kalmadı
Kıymetli zamanını ayırdınız sayfama değer kastınız icin can,i gönülden çok Teşekkür ederim sağ ol var ol saygılar selamlar yolluyorum
yön
Kıymetli zamanını ayırdınız sayfama değer kastınız icin can,i gönülden çok Teşekkür ederim sağ ol var ol saygılar selamlar yolluyorum