- 377 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ACİL SERVİS KÖŞESİ
"Aşkın gözü kör...Ne yapsa yeridir."
23 MAYIS 1993
VİRÜS-FEVKALEDE BULAŞICI MİZAH KÖŞESİ -HÜRRİYET KELEBEK-EKİ İ.BÜLENT ÇELİK-VİRÜZ HÜRRİYET GAZETESİ, GÜNEŞLİKÖY MEVKİİ, EVREN MAHALLESİ, BAKIRKÖY-İSTANBUL
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ÖLÜM YIL DÖNÜMLERİNDE ESERLERİYLE YAŞAYANLAR
Derleyen: Nazmi Metin
SAİT FAİK ABASIYANIK
(1906-1954)
Kendisi Adapazarında doğdu. Ama hikayelerinde genellikle İstanbul insanını inceledi. Lise öğrenimini bitirdikten sonra bir süre İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesine devam etti. Şiirler, hikayeler yazıyordu, ama babası onu ekonomi tahsili yapması için İsviçre’ye yolladı. İsviçre’de ki tahsil hayatı sadece 15 gün devam etti. O, yaşamak, hissetmek ve yazmak istiyordu. Bu amaçla 3 yıl Fransa’da kaldı. Yurda döndükten sonra kısa süre gazetecilik yaptı. Tabiatı ve insanı onun kadar derinlemesine işleyen pek az yazar vardır.
ABDÜLHAK ŞİNASİ HİSAR
(1888-1963)
İstanbul’da doğmuş Galatasaray Lisesini bitirdikten sonra Paris’te siyasi ilimler tahsili yapmış. Türkiye’ye döndükten sonra çeşitli gazetelerde yazılar neşreden tanınmış edebiyatçımızın en ünlü eserleri "Çamlıca’da ki Eniştemiz" "Fahim Bey ve Biz" ile "Boğaziçi Mehtapları" dır.
KOCA YUSUF
(1857-1898)
Güreşe çok küçük yaşlarda başladı ve kısa sürede meşhur oldu. Adalı Halili’i iki kere yenince başarıları efsaneleşti.
1897’de gittiği Avrupa’da alafranga güreşi öğrendi. Onların tekniği ile Avrupalı ünlü güreşçileri yendi. Daha sonra Amerika’da "Amerika Şampiyonu" nun sırtını yere getirdi.
"Dünyayı yenen Türk" olarak ünü cihanı tutan Koca Yusuf, memleket hasretin dayanamayarak yurda dönmek istedi. Atlas okyanusunda geçirdiği bir deniz kazasında okyanusa mağlup oldu.
ARŞİVDEN: SARAY’A HİZMET BAĞIMSIZ GAZETE 15 HAZİRAN 1993 SAYI: 1298
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.