- 832 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
ANGLASAKSON TARİHÇİLER VE YERLİ İŞBİRLİKÇİLERİ
Bursa’dan gençlerle sohbet ediyoruz. Çok ateşli bir genç kardeşimiz uzun uzadıya enine boyuna Avrupa’yi tarzda anlatımlar yapıyor sabırla kendisini iki saat dinledim. İki saat sonra ateşi birden söndü. İki soru soracağım mümkünmüdür? Tabi buyrun dedi gayet kibar bir şekilde. Biz tarihi kimden okuyacağız ve tarih yazacakmıyız yada neye göre tarih bakışımız olacak diye sordum. Tabi genç kardeşimiz birden şekil değiştirdi. Birden dedesinden dem vurmaya başladı. Benim dedem Atsız beyle dergi çıkardı vs hezeyanlar da bulundu. Dedesinin ismini hiç bir yerde ne duydum ne okudum. Sorularıma cevapları ise dahada ilginç biz tarihi yazamazmışız, bizim hakem heyeti dergilerimiz yokmuş, bilimsel bakamazmışız en iyi tarihçiler anglasakson tarihçiler cümlesinden sonra bir hamle yapıp bıraktım. Anglasakson tarihçiler kimlerdir dedim. Cevap yok. Dedim ben cevap verem İngiliz derin devleti ve istihbaratçıları bunlar sana tarihini doğrumu öğretecek dedim sonrasında bu kardeşimizi görmedim hiç bir ortamda.
Bu uzun giriş üzerine ülkemizdeki tarihçilerden devam edelim istiyorum. Bir moda tutturdular gidiyor Cumhuriyeti kötülemek Saltanatçılığı meth etmek. Saltanat iyi olsaydı koca Osmanlı yıkılırmıydı? Çökmüş bitmiş bir enkazdan bir Cumhuriyet kurmuş bir kadroyu kötülemek hangi akla mantığa yatıyor??? 5816 nolu kanundan dert yanıyorlar, oysa ki o kanunu Cumhuriyetçiler Atatürkçüler yapmadı. Tam tersine savundukları yere göğe sığdıramadıkları Adnan Menderes ve ekibi yaptı Kanunlaştırdı. Tarih bilmezler okumazlar sonra kalkıp milletin aklını bulandırırlar, Geçen gün iki kişi İçki üzerine ahkam kesiyor, bende dinliyordum. Öyle bir raddeye geldi ki konu adamlar gökten taş düşse Atatürk attı diyecekler... Elinizdeki telefondan gogleye sorun bakam dedim. İlk içki fabrikaları ne zaman açılmış, açtılar baktılar Padişahlar zamanında olduğunu görünce kalkıp gittiler... Şimdi gelelim sözüm ona internet tarihçilerine Mustafa Armağan denen zevata Murat Bardakçı gibi bir koleksiyoner Damat Ferit yalanında onun foyasını ortaya çıkardı. Derin tarih yerine çukur tarih diyoruz dergisine... Ahmet Şimşirligil hanedan mensuplarının peşine takılıp miras yedilerden hem taraftar hemde mangır koparma derdinde iken Facebook ve Cemaat kanallarından kendine paye çıkarmaya çalışan Mehmet Dilbaz denen şark kurnazını yazmadan edemeyeceğim. Mehmet Dilbaz sessiz sedasız sosyal medya’da ve görsel medya’da kah millici kah ümmetçi kılıklara girerek kendini pazarlamaya çalışmaktadır. En son Doğu Perinçek ile tarih hususunda ne programı yaptı ise Doğu Perinçek ile röportaj yapması onun nasıl bir pervasız olduğunun kanıtıdır. Tarihin yüzkarası bu kişilerden tarihimizi arındırmalıyız. Keşke Yunan galip gelseydi hezeyanlarını duymak istemiyor isek bu ve bunun benzeri kişilere taviz vermemeliyiz. İlber Ortaylı hocanın bunlara haddini bildiren güzel demeçleri ile mutlu oluyorum.
İlhan Erdem
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.