- 314 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
YAZMAYA DAVET
Benim elimde bir kalemimi var ve herkesin elinde bir kalemi var. Yapılanlara karşı içimden gelenleri satırlara dökmeyi kendim için bir vazife bildim, bunda hiç bir menfaatim olmadığını beyan ederim, onun için herkesin içinden geldiği gibi yazamaya davet ediyorum.
Demokrasilerde siyasal partiler, siyasal hayatın en önemli unsurlarıdır. Anayasamızda ki tarifi de ; "siyasal partiler demokrasinin vazgeçilmez unsurlarından biridir" şeklindedir. Öyleyse özgürlüğe ve demokrasiye susayan, artık şu kokuşmuş sistemlerden kurtulmak isteyen bağrı yanık insanlar yapılacak bir tek şey var. Asla taviz vermeyeceğiz. Hakikate sımsıkı sarılacağız birleşeceğiz, kaynaşacağız, kenetleneceğiz her türlü oyunlara, baskılara zorbalıklara karşılık vermeye hazır olacağız. "Yeter artık bu oyunlar" "Hakimiyet kayıtsız şartsız milletindir" derler. Ancak millet dedikleri kendileri düşünmezse ve oylarını kendilerinin gösterdiği yerlere kullanmazlarsa bu defa onlara, "cahil oy çoğunluğu" derler.
Temelde: sömürüye ve zorbalığa karşı eli kalemli bekçileri vardır. Dürüst, şerefli, izzetli haysiyetli gazeteciler ve yazarlar çoğu karın tokluğuna çalışırlar. Ama o diğerlerinin villaları, yalıları, yazlıkları, katları, süper lüks arabaları vardır. Aynı zamanda markla, dolarla, sterlinle maaş alırlar.
Şöyle bir araştırın hatta düşünün, insanların omuzuna çıkıp oturmuş, sırtlarına binmiş yıllar yılı insanları türlü numaralarla, rüşvetle, avantajlarla sömürmüşlerdir. Siyasette komplolar geniş halk kitlelerinin nefretini üzerine çeken, insanların politikacılara olan güvenlerinin sarsılmasına neden olan kokuşmuş yöntemlerdir.
Bu yapılanlardan sonra Türkiye nasıl batılı olabilir? Yada batılı olduğunu iddia edebilir mi? Devleti koruyoruz, iddiasıyla devleti kendi çıkarları doğrultusunda kullanarak komploların içine girmek affedilecek bir hareket değildir. Devleti korumak ancak dürüstlükle ve açıklıkla olabilir. Bunun için Demokrasi en kolay en kuralsız bir rejim değil, tersine en öz verili ve yüksek ahlak isteyen bir rejimdir. Saygılarımla.
ARŞİVDEN: SARAY’A HİZMET BAĞIMSIZ GAZETE 31 OCAK 1995 SAYI: 1335
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.