- 225 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
"Etle kemiğe büründüm" hulül...
"Etle kemiğe büründüm" hulül...
Hulülde yaratılan yaratan var...yaratıcı var der hulül inancı..."Ruhumdan üfürdüm"tanrısal olanın insani olanla birleşmesi...
Evet...“ene’l-hak” benzeri sözleri nedeniyle hallac-ı mansur’a da yakıştırılır hulül ama ayna görüntü ilişkisi hulül değildir...ayna görüntü birleşmez ki...ayna emanetçidir...
HULÜL: Bir şeyin mevcudiyetinin diğerinin mevcudiyeti ile aynı olması manasındadır. İlahi zat’ın veya sıfatların, yaratıklardan birine, bir kısmına, yahut tamamına intikal edip, onlarla birleşmesi, Allah’ın insan veya başka bir maddi varlık görünümünde ortaya çıkması diye tanımlanmıştır
Nurundan Allah peygamberimizin nurunu yarattı...de.birleşme ve intikal yok...de
Hz Ademe Allah ruhundan üflemiştir...ne demektir...
Allahın ilk teayyünü ruhudur...bu ezelidir ebedidir...zatıdır...parçasıdır...sıfatıdır...görüntüsüdür...güneşten bir parçadır ışığı...cesetin aslı topraktır toprak ruhdan parça değildir...denilmiş ama yaratılanla yaradanın cem’İ mümkün mü...Mümkündür dersen bu hulül olur...Allah nurundan hz Muhammedin nurunu yarattı ruh da bu nurun parçasıdır dersen...yine güneşle ışığını bütün -parça diye bölmüş olursun ama bu aynada bölmedir gerçekte değişim değildir...hayali olanı görüntüyü böl...görüntünün parçası ile cem var.yaratılan ve yaratanın aynadaki parçaları cem oldu ...de...Hulül eden yok demiş olmak için...
Evet...hulül inancını reddet yani...O’na Ruhunu üfürdü. O’nun bedeninde evrenin, tüm nesnelerin özünü, cevherini cem etti, Yaradılanı da ayna kıldı ilk aynadaki parçalarla...bu parça ilahın parçası değil aynadaki görüntünün kırık aynadaki parçalarıdır...de.değilse hulül mümkün demiş olursun...Pagan beyinli olursun yani...
"Muhakkak ki Biz, emaneti göklere, arza ve dağlara arz ettik (sunduk, teklif ettik). Onu yüklenmekten çekindiler ve ondan korktular. Ve insan onu yüklendi. Muhakkak ki o (nefs), çok zalimdir, çok cahildir."(Ahzab/72)
Evet insanda bir emanet var...cüz’i irademiz emanettir cinlerde ve insanlarda var bu öldüğümüzde geldiği yere gider..."Ol" denildiğinde olmuştu"bu cüz’i iradeyi biat ettir esmaya Allaha...esmanın aynada görüntüsünün kırık aynaya yansıyan parçsının biri sende ey insan bunu geldiği yere ulaştırmak emanet etmek ölmeden de mümkün mü evet mümkün.secde hali budur miraçtır namaz...
Emanetin geldiği yer Allahtır ama sana gelmeden önce bu emanetlr vardı ruh yaratıldı demek de eksik yaratılmadı demek de eksik ilimdir...yaratılmadı dersen topraktan farklı ve ilahın parçası demiş olursun...ama arada aynalar var...sende ki parça sana bütünden parçalanıp verilmedi...Parçalana bilen ilah olmaz değişen ilah olmaz değişmezdir ilah...değiştiren aynalar var senle rabbin arasında...
Tevhid parçaların toplamı değil...o parçalanmadı ki de...aynalara baktık biz...pagan ineği görse baba annesi sanıyor...öldü ve inek olarak ruh göçüyle geldi...pagan bir otu koparamaz dedesinin ruhu var onda sanır...ruhun göçü mümkün mü hayır...Kırık aynada pay edilmiş...şeytan melek hz Adem için hz Cibrile de Kur’an ruh dedi...Ciibril cüz’i iradesizdir ama ruh var onda da insan ve cin cüz’i iradelidir onda da ruh var...Fena makamı emaneti yerine teslimdir ölümle de ruh yerine gider..."Canlar ölesi değil ölen hayvandır...topraktır ancak...o yaratılmıştı aslı yoktu yok olur...yok olması mümkün mü toprağın Allah nurundan hz Muhammedin nurunu yarattı...diğer yaratılanlar bu nurun parçalarıdır yani hz Muhammedin nuru parçalanır ama Allahın nuru ve ruhu parçalanmaz...Fark koy ikisi aynıdır deme değilse hulülcüsün...
Hulülden kaç ulula Allahı ...parçalanan ölen ruh değil ölen hayvan imiş de yani yaradılandır değişen ilah değişmez ilahın yarattı değişir...aslına dönmek için değişir...amaç bu...Tavuk yumurta olur yumurta tavuk...ama Tavuğun rabbi değişmez...değiştiricidir rab...değişici olmaz...doğmaz doğurulmaz muhtaç olmaz...yaradandan uludur yaradan her husus da de...hz İsada da ölüyü diriltme sudur etti ama sudur ettiren var."süleyman kuş dilin bilir dediler Süleyman var süleymandan içeru...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.