NE YAPIYORUZ?
Kendimizi kendimizle kendimizde değerlendirebiliyor muyuz? Kendimizi çıplak gözlerle görebiliyor muyuz? Kendimizi görürken var olanları samimiyetle beyan edebiliyor muyuz? Kendimizi ne kadar hesaba çekebiliyoruz? Hesaba çekerken kendimize ve insanlığa dair samimi davranabiliyor muyuz? Yaptığımız yanlışları olduğu gibi kabul edebiliyor, ettiğimiz hataların sebebi olduğumuzu açık bir yüreklilikle söyleyebiliyor muyuz? Korkmadan düşüncelerimizi kaleme alabiliyor, fikirlerimizi kimseyi incitmeden dile getirebiliyor muyuz?
Yoksa hesapsız ve kitapsız bir şekilde mi bir ömür harcıyoruz? Yoksa kimseyi hesaba katmadan mı nefeslerimizi (boşa) tüketiyoruz? Ne yapıyoruz? Sorumluluk bilincinde mi hareket ediyoruz yoksa vurdumduymazlık içinde mi yaşıyoruz? Üzmeden mi yolumuza devam ediyoruz yoksa elimize geçen her fırsatı lehimize mi kullanıyoruz? Adımlarımızı atarken pür dikkatli olabiliyor muyuz? Bir iş yaparken o işin hakkını vaktinde ve büsbütün verebiliyor muyuz? Bir sırrı layıkıyla saklayabiliyor muyuz? Bize güvenenlerin içini gece gündüz rahat ettirebiliyor muyuz? Çocuklarımıza karşı görevlerimizi tam tamına yerine getirebiliyor muyuz? Anne ve babalarımızın haklarını hakkıyla ödeyebiliyor muyuz? Çocuklara, kadınlara, yaşlılara ve darda olanlara karşı daha duyarlı olabiliyor muyuz? Doğayı korumak adına girişimlerde bulunabiliyor muyuz? Bir coğrafyada acılar varken o acıyı azaltmak için elimizden geleni yapabiliyor muyuz? Komşular sıkıntıdayken kapılarını onlara yardım etmek için çalabiliyor muyuz? Komşularımızın dertlerine derman olmak için çaba gösterebiliyor muyuz?
Saygı denilen kavramla aramız nasıl? Sevgi denilen anlamla ilişkimiz ne? Aşkın yalın hâline ne denli inanıyoruz? Sevdalara ne kadar inanabiliyoruz? Vicdan denilen adaletle münasebetimiz ne durumda? Gerçekten olduğumuz gibi miyiz? Hakikaten yaşadığımız ve göründüğümüz gibi miyiz? Yoksa bir yüz değil nice yüzle mi ortalıkta dolaşıyoruz? Bir özneyle değil binlerce kişilikle eylem ve söylemlere imza atıyoruz? Gizli kapılar ardında nasılız?
Acil ve önemlisi, ne yapıyoruz? Her yaptığımız fiilin neye etki ettiğinin farkında mıyız? Her sustuğumuz cümlenin neye mal olduğunun ayrımında mıyız? İnsanca ve haktan yana kimseden çekinmeden konuşabiliyor muyuz? Nasılız? Kimler gibiyiz? Kendimizi kimlerden yana sayıyoruz? Kimleri örnek alıyoruz? Kimleri temsil ediyoruz? Sıfatlarımızın hakkını verebiliyor muyuz? Suskunluklarımızın gerekçelerini öne sürebiliyor muyuz? Bir meclis ahkâm keserken ne kadar haklıyız? Kendimizi gördüğümüz ve kabul ettiğimiz noktalar neler? İnsan olarak neredeyiz? İki nokta arasındaki belirsiz çizgi mi yoksa köşe başında fırsat kollayan tilki miyiz? Neyiz? Neden yaşadıkça yaşıyoruz?
Ve insan olarak biz ne yapıyoruz?
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.