- 430 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ACI GERÇEKLER
ACI GERÇEKLER
Hangi işi yaparsanız yapın, hangi meslek kolunda olursanız olun, yaptığız işi mükemmel yapmak gibi bir takıntınız var ise, başkaları ile çelişkiye ve anlaşmazlığa düşmeniz kaçınılmazdır. Çünkü her insanın mükemmellik ölçüsü ancak yaşamdan öğrendikleri, deneyimlerinden elde ettikleri ve aklının alabildiği kadar, yani bakış açısına göre değişir. Tüm iyiliğinize rağmen siz günâh keçisi iĺan edilirseniz sakın şaşırmayın! Çünkü "Suç, samur kürk olsa bile kimse giymek istemez!"
İşte son yıllarda cılkı çıkmış seyahat acentecilğinde böyle bir durum söz konusu. Rehberlik ve seyahat acenteciliği ayrılmaz bir bütün iken, taşımacı firmaların seyahat acentesi belgesi olan firmaların lisansı altında düzenledikleri gezilerde organizasyon hatası ve yanlışlar saymakla bitmiyor. Hâl böyle olunca doyumsuz bir ihtirasla tur düzenleyen gezi organizatörleri hem tur müşterilerin mağduriyetine neden oluyorlar, hem de suçu rehbere atmakta en küçük sakınca görmüyorlar! Neredeyse tüm turu kendi istek ve emirleri doğrultusunda yönlendirmek isteyen bu bencilliğe " Dur!" denilmedikçe, ne yazık ki özünde ayrılmaz bir bütün olan seyahat acenteleri ile rehberler adeta birbirine düşman hâline getirilmiş gibi bir olgu ile karşı karşıyayız! Rehber rehberliğini, acente acenteciliğini, sürücü sürücülüğünü ve yolu bilecek! Öyle rezillikler yaşıyoruz ki gerçek acente sahiplerinin olanlardan hiç birinden haberi dahi olmuyor! Turizm sektörü için bu kadar tolerans aşırı lükstür(!)
Gerçeği böyle açımasız söyledim diye dönüp bir daha yüzüme bakmayacak kaç sözde gezi organizatörü(!) ve yanısıra ardımdan dedikodu üretecek bunun yanı sıra kaç açgözlü bencil yağcı rehber meslektaşım çıkar bilemiyorum. Keza öyleleri var ki aramızda o kadar aç gözlü kişiler var ki bütün dikkatini onun yaptığı turu nasıl yapar da onun elinden alırım konusuna odaklanmış, başka hiç bir şey göremez ve düşünemez olduklarının farkında bile değiller!!!
Geçenlerde bir turu benim yapacağımı öğrenen bir meslektaş Facebook profilimde yazdığım "kızımın ayak bileği kırılması" ile ilgili bir paylaşımı sonuna kadar okumadan ve anlamadan bana tur veren acenteyi aramış ve "Şaban bey rahatsız, ayağı kırılmış!" diye ortalığı karıştırmış!!! Olur da açgözlülük bu kadar olur!!! Hiç kusura bakmasın böyle tipler ve bu kişiyi engelliyorum ve sayfamdan siliyorum bu kişiyi! İyilik bilmeyen nakörün teki çünkü!!
Gördüğüm kadarıyla gelecek kuşaklara turizm alanında deneyimlerimi bir miras bırakmak için tüm kayda değer anılarımı bir kitap halinde derleyip toparlamam seyahat acenteleri ve rehberler için olumlu bir kaynak olacak!
Tüketici bilincinin gelişmesi ile herkes ödediği paranın karşılığında hakettiklerinin ve yasal haklarının ne olduğunu bilmesi gerekir. Oysa öyle acenteci geçinenler var ki kendi kusur ve hatalarını gözüne parmağınla soksan görmüyor ya da duymazlıktan geliyor!!!
Rehberin tur öncesi önerilerini hiç dikkate almadıkları gibi bu hususlardan kaynaklanan tüm yanlışları rehbere malederek, rehberi tek yanlı azledip suçlu konumuna sokmak istiyorlar!
"Terazi var tartı var, her şeyin bir vakti var!"
Yarası olan gocunsun!!! Güccük guyuya büyük taşlar atmanın zamanı da gelecek!!!
Gerçeği konuşmaktan asla çekinmeyeceğim, ben buyum işinize gelirim ya da gelmem, fakat işimi kendimce en iyi biçimde yapmak isterim.. Bu işin içinde 18 yıl acenteci olarak 33 yıllık rehber olarak yoğruldum ve düştüm, kalktım, doğruldum..
Herkesin yasalara saygılı olması gerekir. Yasadışılıklar kontrol ve denetimler ile cezalandırılmak zorundadır! Herkes hakkı olanı yapsın, başkasının hakkına el uzatmasın!
Turizm sektöründe müşteri, acente ve rehberlerin müşterek mutluluğu sektörün yaşaması aşısından oldukça önemlidir. TÜRSAB seçimlerinin arifesinde umarım bu konuyu Türkçe rehberlik- ya da rehbersiz tur yapmak gibi saçma sapan zırva söylemler ile dile getirecek olanlara iyi bir tokat olur bu yazı!
Hakikatten ve doğrudan yana olan benimle olur, olmayan olmaz! Olmayanın cehennemin dibine kadar yolu var!
Şaban AKTAŞ
06 ARALIK 2022- 14.00
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.