- 206 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Ekmel tecrübeye kulak ver der Kur'an ve hadis...
Ekmel tecrübeye kulak ver der Kur’an ve hadis...
Kısas taklit...öğrenme yoludur...Kıssalar anlatır bu sebebten...denklemler sunar...
Ekmel tecrübe derki görev şekil görev ses görev eylem uyumu vardır bu EL-Hakim sıfatının sudurudur...yırtıci hayvanların şekilleri sesleri halleri görevini kolaylaştırıcıdır...
Ekmel tecrübeye kulak ver der Kur’an
Deney tecrübe iştişare emredildi Kur’anda...İşi ehline ver der adl sıfatı değilse uzman olmayan eksik sonuca sebeb olur...
“Allah size mutlaka emanetleri ehline vermenizi ve insanlar arasında hükmettiğinizde adaletle hükmetmenizi emreder.”(Nisa/58)
Evet...Trafik kazalarında içkinin yolun ve ehil olmayan soförün etkisi var...Takvalı olan değil mesleğinde uzman olan ekmeldir her işe...
"Tarih tekerrürdür"çünkü esma sudur ediyor...sünnetullah esmayı öğretiyor ...Allahı tanıyoruz ...amaç ve görev Allahı tanımaktır...
Tecrübe ile örfler oluşur inançlar oluşur...
Evet...Tecrübe, yapılan hatalardan çıkarılan ders, kulağa küpe edilen öğüttür...tecrübenin de melek olanı var şeytan olanı var...
Akıllı, kendi sıkıntıya girmeden, zarara uğramadan başkalarının ve yaşlıların tecrübelerinden faydalanır
Ekmel akıl tecrübelilerin izinde git der...
Ekmel akıl ekmel tecrübe ve doğru öğreti..ilahi bilgiler..."Bir delikten iki kere ısırılmak"aptallıktır der...Kınanır yani...
"Mümin, bir delikten iki defa ısırılmaz."(Buhârî, Müslim)Ekmel tecrübeye kulak ver der Kur’an ve hadis...
Evet... tecrübeyi (deneyim), genel olarak “deneme, deney; görgü ve bilgi artırıcı olay ve olgularla karşılaşmış olma durumu; bir şeyi yaparak, yaşayarak edinilen bilgi ve becerilerin tümü” olarak tanımlarlar
Evet... tecrübe yalnız fertler ve sıradan insanlar için değil, siyasetçiler, yöneticiler, toplumlar ve milletler için de çok gerekli ve çok önemli değerlerdir. Deneyimli siyasetçi deneyimli işçi deneyimli öğretmen toplumun ilerlemesi için elzemdir...
Ekmel tecrübeye kulak ver der Kur’an ve hadis...
Tecrübe deneyim eğitim siyasetçiyi öğretmeni işciyi kıymetleştirir ekmelleştirir...ekmelden de ekmel sudur eder...
Ekmel tecrübe irade’i cüz’iyemizi etkiler...Kur’an kıssalar anlattı...hisse alınsın diye...
Ekmel tecrübeye kulak ver der Kur’an ve hadis...
Kıssadan hisse al...masal değil kıssalar..."gülme komşuna gelir başına"...Komşunun başına gelenden de ders al...İşte iran ABD mikser gibi karşıştırıyor İranı ...oh olsun İrana da suriyeye de...başı sıkışınca suriye rusa sığındı İran çine...oysa Mezhebçilikten arınmalı...harici onlar maşa oldu biri rusa diğeri çine...ümmete sıgınmadılar ...İlla türke rakip Araba rakip olmayı seçtiler...Allahın kahrı bu..ümmete sığın 4. küresel güç günümde ümmet.Kimsenin korumasını kabul etme ...niyeti kötü bunların...Biz İranın yaşadığını yaşamayız çünkü aç afrikayı doyuruyoruz...Biz Ümmetin gücünü gösteriyoruz...hariciler dün ne hz Aliye ne de hz muaviyeye fayda verdiler İran ve mısır maşasıydılar bu günün haricileri ise çinin rusyanın ABDnin maşası...oysa ümmet yıkılmaz güç oldu günümde...Pakistanın nükleri ile turanın askeri dünyayı titretmeye yetmez mi...VEHHAB asa verdi musaya pakistana da Nükler verdi Firavundan korkulacak günler geride kaldı artık...
Kıssadan hisse al...masal değil kıssalar..Komşunun yaşadıklarından da hisse al...asr-ı saadetten de hisse al...suriyeden hisse al mezhebçi olma ümmetçi ol...sünnileri kovdu suriye rusya girdi suriyeye ...ABD girdi...daiş için girdim dedi girdi...parçalama ötekileştirme yurttaşını...kürt -türk kardeş olmalı...suriyeye dönmemelisin...güldüğün suriyeye benzeme...hem ABDye hem çine hem rusya ayr ver...köle olma..suriye ve İran haricidir..çine köle oldu İran...İsraile düşmanlık yaptırmaz irana çin...Çinin de Doğu akdenizde limanı olur rusun oldu...ABD nin zaten var...golon petrolü uğruna ABD bölgeyi yakar...doğu Ak deniz dört gücün merkezidir artık...4. güç ümmet...turan ...çanakkalesi günümün ...hinlisi de var rusu da ingilizi de...birlik zamanı zaman ümmet olalım mezhebçilik hariciliktir uşaklıktır maşalıktır...
Evet...Kıssadan hisse al...masal değil kıssalar..
Evet...Ekmel tecrübeye kulak ver der Kur’an ve hadis...Komşuya güleceğine tetbirler al...suriyeliye gülme tetbirini al...güçlen ...birleş...ruhunu al asr-ı saadetin...Osmanlının da...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.