- 389 Okunma
- 1 Yorum
- 2 Beğeni
YENİ YOLUMUZ
"Zamanı behrin birinde bir güzel memleket vardı. Bu güzel memleketin bütün güzel insanları hak yolunda yürüyordu. Bu güzel insanlar nede güzel yürüyorlardı. O güzel memlekette hak yolunda yürümek adeta sanat halini almıştı. Hak yolunda yürüyenleri herkes seviyordu. Hak yolunda yürüyenler istisnasız iyi insan olarak kabul ediliyordu. Zaman zaman hak yolu bu durumdan memnun olduğundan "Ya Rab! bu sevgiyi iyi ki bana naip ettin" diye Tanrı’ya niyaz ediyordu. Sincaplar, kuşlar bulundukları yerden iç geçirerek "Keşke biz de insan olup hak yolunda yürüseydik" diye nedamet duyuyorlardı. Hak yolu kavramı halkın gözünde inanılmaz prim yapıyordu."
Bu kutsal Pazartesi sabahı değerli Hoca’mız gibi güzel bir hatiplik yapmak istedim ama başaramadım. Çünkü herkesin hayata baktığı penceresi farklıdır. Toplum gözünde çok değerli kabul edilen bazı kavramlar vardır. Bunlardan birisi de "hak yol" kavramıdır. Ben, elli yıllık hayat serüvenimde bu kavramın ne anlam ifade ettiğini hala anlamış değilim. Çoğu kez "Ulan sen bir tonguçsun o yüzden anlamıyorsun" diye kendi kendime kızıyorum. Bu güne kadar kime sorsam hak yolda yürüyor. Ulan bir tane de "Ben eğri yoldayım" diyen birini görsem alnından öpeceğim. Durum böyle olunca aklıma ister istemez manyak sorular geliyor. Başlıyorum kendi kendime çeşitli sorular sormaya.
Acaba bu yol yüksek öğrenim öğrencilerini tek öğün yemeğe mahkum edenlerin yolu mu ?
Acaba bu yol açlık sınırı altındaki asgari ücreti belirlemek için bir ay boyunca toplantı yapıp ve pazarlık yapanların yolu mu?
Acaba bu yol çiftcinin ürününü üç liraya alıp otuz liraya satanların yolu mu?
Acaba bu yol bir selam ile çocuklarını devlet dairelerine yerleştirenlerin yolu mu?
Acaba bu yol çıkarları nedeniyle yıllardır zulme çanak tutanların yolu mu?
Acaba bu yol her cuma günü cami önlerine mendil açıp taş duvar yapmayı cennet garantisi görüp ve toplumdaki haksızlıklara ses çıkarmayıp milyon dolarlık arabalarda gezenlerin yolu mu?
Acaba bu yol etrafına milyonları toplayıp ve milyonlar üzerinden imparatorluk kurarak devletle pazarlık edenlerin yolu mu?
Acaba bu yol " Dünya yalan, mal mülk yalan" deyip daire kiralarını beş bine ve dükkan kiralarını yüzbine çıkaranların yolu mu?
Acaba bu yol karakteri örtü altına sığmayanların yolu mu?
Acaba bu yol yüz lirayı görünce amuda kalkanların yolu mu?
Tek şeritli eni dar mı
Uzunluğu çöp kadar mı
Kavşağında gişe var mı
Bu yol nasıl bir yol Hüsam
Sağlığımı sıhhatimi, işimi gücümü merak eden dostlarım sakın merak etmesin. Her şey tıkırında . HAK YOLDA YÖRÜYON.
YORUMLAR
Hislerimize tercüman olan anlam dolu, haklı sitemlerle harika yazılmış bir paylaşımdı, gönülden kutluyorum tebrikler üstâdım.
Sonsuz selam ve saygılarımla.
Esenlikler diliyorum.