- 160 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
HENRY GEORGE.
HENRY GEORGE KİMDİR?
Henry George (2 Eylül 1839 - 29 Ekim 1897) Amerikalıydı politik ekonomist ve gazeteci. Yazıları 19. yüzyıl Amerika’sında son derece popülerdi ve çeşitli reform hareketlerini ateşledi. İlerleyen Çağ. Olarak bilinen ekonomi felsefesine ilham verdi Gürcistan, insanların ürettikleri değere sahip olmaları gerektiği inancı, ancak ekonomik değerin arazi (dahil olmak üzere doğal Kaynaklar ) eşit olarak toplumun tüm üyelerine ait olmalıdır. O tartıştı tek vergi karada daha üretken, daha adil bir toplum yaratırdı.
En ünlü eseri İlerleme ve Yoksulluk (1879), dünya çapında milyonlarca kopya sattı, muhtemelen o zamandan önceki herhangi bir Amerikan kitabından daha fazla. Tez, ekonomik ve teknolojik ilerlemenin ortasında artan eşitsizlik ve yoksulluğun paradoksunu araştırıyor. iş döngüsü sanayileşmiş ekonomilerin döngüsel doğası ve rant yakalama gibi kullanımıyla arazi değer vergisi ve diğer antiTekel bu ve diğer sosyal sorunlara çare olarak reformlar. George’un diğer eserleri savundu serbest ticaret, gizli oy ve belirli doğal tekellerin kamu mülkiyeti.
Uzun yıllardır bir gazeteci, yazılarının ve konuşmalarının popülaritesi onu seçime getirdi. New York Belediye Başkanı. İkinci kampanya sırasında ölümünden sonra fikirleri, Amerika Birleşik Devletleri ve diğer Anglofon ülkelerindeki örgütler ve siyasi liderler tarafından ileri sürüldü. 20. yüzyılın ortalarında işçi ekonomisti ve gazeteci George Soule George’un açık arayla "en ünlü Amerikan ekonomi yazarı" ve "dünya çapında tirajı muhtemelen şimdiye kadar yazılmış diğer tüm diğer çalışmalardan daha büyük bir kitabın yazarı" olduğunu yazdı.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.