- 378 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
KIZIK BOYU DERGİSİ 2.SAYISI (2019 sayısı)
KIZIK BOYU DERGİSİ 2.SAYISI (2019 sayısı)
BOY BEYİNDEN ;
ELBAĞRIM BOYDAŞLARIM ;
1999 yılından itibaren Türkiye genelindeki Kızıklar’a ulaşma hayaliyle başlayan ve 2000 yılında da aklımıza düşen Kızık Boyu Birliği çalışması 08.08.2008 ‘de Gaziantep Mihmatlı Hacı Ömerler Oymağı Yörük Türkmenleri Derneği ‘nin kurulmasıyla hız kazanmıştır. 2009 yılında oymak kurultayı başlamış ve 2010 yılında boy kurultayının başlamasıyla olgunlaşmıştır. Bu süreçten sonra ilk olarak Bursa Tarihi Kızık Köyleri Derneği katılmış ve kısa bir süre sonra da Bolu Seben Kızık Köyü Derneği de ikna edilmiştir. Daha sonra 12 Şubat 2014’te Gaziantep Kızık Pekmezciler Derneği kurulmuş ve birliğe katılma kararı almıştır. En son olarak ta 2016 yılında Ankara Kızılcahamam Kızık Köyü Derneği’nin kurulması ve birliğe katılmasıyla, Kızık Boyu Birliği ( federasyonu) resmi açıdan 08.03.2018 tarihinde Gaziantep merkezli olarak kurulmuştur. Resmi olarak ,henüz birliğimize katılmamış olsalar da, etkinliklerin en azından bir kısmına katılanlarla birlikte, güç veren dernek sayısı on olmuştur. Bundan sonra çalışmalar birliğin öncülünde gerçekleşmeye başlamış ve yıllık etkinlik takvimi oluşturulmuştur. Buna göre;
1) Yönetim merkezi; Gaziantep Şehitkamil Karayusuflu Memik Kiya köy odasıdır.
2) Büyük Kurultay merkezi ; Gaziantep Karayusuflu köyüdür.
3) Temsilciler toplantı merkezi ; İstanbul Küçükçekmece’dir.
4) Ortak iftar merkezi ; Ankara Kızılcahamam Kızık köyüdür.
5) Toy merkezi; Bolu Seben Kızık köyüdür.
6) Yayla Şenliği merkezi; Bolu Seben Kızık Yaylası’dır.
7) Yıllık Kurultay merkezi; Bilecik Söğüt Ertuğrul Gazi etkinlik alanıdır.
8) Kış Yarısı Etkinlik merkezi ; Malatya Arguvan Kızık köyüdür.
9) Bilgi işlem merkezi ; Bursa Tarihi Kızık Köyleri Dernek binasıdır.
10) Dönüşümlü toplantı merkezleri ; Afyon, Amasya, Balıkesir, Kayseri, Kütahya,Karaman,Kahramanmaraş, Nevşehir, Samsun,Sinop, Sivas,Tokat
2017 yılı Temmuz ayında, Ankara Halk Bilimi Araştırma Merkezi başkanı Yaşar Kalafat hocayla birlikte Bursa’da başladığımız ve sırasıyla Bolu, Kayseri, Tokat, Amasya, Sinop, Samsun, Kütahya, Afyon, Ankara, Sivas, Malatya, Gaziantep, Kahramanmaraş ve Karaman illerindeki Kızık köylerinde yapmış olduğumuz kültür araştırmamız 2019 yılı Ocak ayında tamamlanmıştır. Bu araştırma “Oğuz Boylarından Kızıklar ve Halk İnanışları” adıyla kitaplaştırılarak boyumuza ve Türk kültürüne kazandırılmıştır. Bununla birlikte yine sayın hocamızla birlikte Kızık Boyu ile ilgili Ankara merkezli bilimsel toplantı (sempozyum) hazırlıklarımız devam etmektedir. Ayrıca 2018 ve 2019 yıllarında yapmış olduğumuz Kızık Boyu Bolu toylarımızın basın yayında yer alması sağlanmıştır. Kızık Boyu Cilt 3 (Dünya Kızıkları) kitap çalışmamız da devam etmektedir. Derneği olmayan illerde dernek kurma veya kurdurma çabamız ve derneği olan yerlerde birliğe katma girişimlerimiz mevcuttur.
Boydaşlarım ;
Güçlü boyumuzun bilge kişileri ve bilge katunları ; sizin sayesinde bu seviyeye gelmiş bulunmaktayız. Devletine bağlı boyumuzun bireyleri olarak sizlerin, daha bir çok önemli işlere imza atacağınıza ve ciddiyetle çalışarak, boyumuza çok yol aldıracağınıza inanıyorum. Unutmayın ki, biz bu seviyeye, kimi zaman üzüntüden derinlere dalarak, nece sarp yamaçlardan çetin yolaklar bularak , kimi zaman kimi yerde nece sisli havalarda kalarak, buna rağmen yine de durmadan yol alarak geldik.
Türk Budunun Turan yolunda diriliş ve direnişine tanıklık ettiğimiz çağımızda, sizlerin uğraşıyla,bizim boyumuzun da “uyanış”ı sağlanmıştır. Dengelerin değiştiği Dünya’da yeniden düzenleniş içinde etkin yerimizi alıp, Turan’ın kuruluşuna, boy olarak ciddi katkıda bulunarak Oğuz tarihinde geniş yerimizi alacağımızı düşünüyorum. Dünya’da üç’üncü bin yılın Türk bin yılı olmasını, ülkemizde 21.yüzyılın Kızık yüzyılı olmasını hayal ediyorum. Birliğimizin de vatanımızın birliğine güç vermesini istiyorum. Bunu yerine getirmek için obamıza, oymağımıza, boyumuza ve soyumuza sahip çıkmalıyız. Sağlıklı bir kengeş için, her yıl toyumuza toplanıp gelmeliyiz. Ancak bu şekilde erk sahibi olur, boyumuzun özelliklerini taşımış oluruz.
Erkimizi, Oğuz’un varlığına, Türk’ün dirliğine ve Turan’ın birliğine kullanmalıyız.
Her yol başında, her birinizin bir yoldaşı olmak için uğraştığımı bilesiniz.
BOYUMUZ
Oğuz’dan gelir bu soyumuz.
Güçlüdür, bilgedir boyumuz.
Her yıl kengeşe geliniz ki,
Kutlu olsun bizim toyumuz.
25 Aralık 2019 / İstanbul
NAFİ ÇAĞLAR
Kızık Boy Beyi
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.