- 554 Okunma
- 2 Yorum
- 1 Beğeni
Çalınan Yıllarım
Liseye yeni başlamıştım. Memleketimden uzak bir şehirde ve parasız yatılı. Sınıf başkanlığı seçimini kazanmış sınıfın lideri konumuna gelmiştim. Üst sınıflardan dindar diyeceğimiz bazı öğrenciler benimle ilgilenmeye başladılar ve beni hafta sonu bir eve davet ettiler. Orada dili oldukça ağır kitaplardan abi konumundaki bir kişi okudu. Sonraki haftalar yıllar tam 32 yılım bu kitaplar ve bunların bağımlısı insanlarla geçti ne yazıkki Kurandan uzak kalarak. Sonrasında birgün (Yıl 2015 Kasım yada Aralık ayı) youtub da bir ilahiyat profesörünün okuduğum kitaplarla ilgili videosuna rastladım. Sonrada benzer videoları izlediğimde okuduğum kitapların beni tevhid ehli yapmak (böyle iddia eder yazarı) değil, şirke düşürdüğünü gördüm. Mesela ölülerden yardım istemek evliya dediği zatların kainatı yönettiğini söylemesi, Abdülkadir Geylaninin ol der oluverir makamında (haşa) olduğunu iddia etmesi gibi.
Yine yazdığı kitapların haşa Kuran’ın indirildiği arştan alındığını söylemesi, Hz Ali ye Cebrail’in Sekine adında sayfa getirdiğini söylemesi ( bu inanış insanı dinden çıkarır. kafir eder) vs. vs.
Elhamdulillah Kurana döndüm. Şirk ve küfür üzere (dindarlık sandığım) geçen ömrüme tevbe ederek. Bu yazıyı okuyan kardeşlerim, siz siz olun her türlü cemaat ve tarikatten uzak durun.
Sözünü ettiğim kitaplar Said Nursi’ye ait Risale i Nur denilen kitaplarıdır. Uyanışıma ilk vesile olan Sn. Profesör Abdülaziz BAYINDIR dır. Sonrada Muhammet Bulut un Nurculuk ve S.Nursi ilgili videoları, Said Nursi gerçeği (3 saat 15 dakikalık) adlı video.
Evet bâzen insan Hak zannederek batılın tam da göbeğine düşebiliyor. Kurtulması çok zor oluyor. Birçok dost bildiğim insana bu Allah’ın dinine zıt fikirleri Kuran ayetleriyle izah etmeme rağmen uyandıramadım.
Kendileri bilir. Ahirette neticeyi göreceğiz hep birlikte.
YORUMLAR
Bilinmezin aslında tek bilindik olduğu gerçeği diğer deyişle: tek gerçeğin ve kutsal değerin ihtiva ettikleri yani yüce Rabbimizin emsalsiz varlığı.
İnançlı bir insan olmak süregelen sıkıntılarımda bana güç veren ve kendimi bildim bileli hep tanıdım ve bildim ve yakın hissettim Rabbimi.
Ne çok eksiğim var kim bilir aslında: hem de nasıl gerçi bunu yine O bilir, ama.
İnanç ayakta tutan hele ki biteviye aldığım darbelerle şaşarken gidişata sürekli yine kendimi bildim bileli kendimi sorguladığım ve...
Çocukluğumdan bu yana: o kadar çok sorgulandım ki ve her halükarda hayatı kendimde ararım bir hatam olmasa bile hep hatalı addedilmişimdir keza halen de öyle.
Hayatın sunumu.
Ve elimizden kayıp gidenler ve değerlerimiz.
Sevmeyi hep sevdim ve de hep sevildiğime emin oldum ve bir gün her şeyi açık seçik gördüğümde beynimden vurulmuşa döndüm çünkü lisedeki sınıf arkadaşlarım benim için çok ayrı bir yerde konumlanmışken onların sınıfca bana oynadıkları oyunu yine en en sevdiğim dostum itiraf etti ve o da bu oyunun baş rolündeki oyunculardan biriydi.
İnsanlar ne kadar seversem seveyim bu sevgiyi gerçekten hak etmiyor ama bu da çok can sıkıcı çünkü sevmek hamurumuzda var ve:
Yaratandan dolayı yaratılanı sevmek oldu bir ömür desturum ki cansız nesnelere dahi bağlanıp bir bağ kurabilirken...
İrdelenecek çok şey var belki de her şey göründüğünden basit
Bir sınavdan daha geçiyorum son üç aydır ve her gün sınavım beni daha da zora sokmakta.
İnancım sadece inancım benim tek destekçim ve güzel Rabbim.
O...
Her halükarda kulunu seven ve koruyan.
Yiten çok şey var çok da insan ve...
Devamı yarın.
Yarından sonrası belki de bir rüya ama ben bu rüyayı görmekle mükellefin elbet...
Hayat aslında uyuduğumuz kadar da bize bizi sunan bazen bizi bize uzak bazen yakın kılan.
Rabbimi çok seviyorum ve insanları çok sevmem bana çok şey kaybettirdi çünkü sevgi ve İlahi Aşk sadece Rabbin nezdinde saklı olan ve Allah ın varlığının üstünde hiç bir kimseyi de sevmemek gerekirken.
Sevmekten nasıl da canı yanıyor insanın ve bu asla sadece karşı cinsle ilintili değil.
Ve de güven duygusu işte beni benden eden:
Hep güvenmişken insanlara...
Sonsuz saygımla değerli yazarım ki ben durduk yere yazmıyorum yoksa durduk yere mi yazıyorum?
İnşallah hak ettiklerime kavuşmama Rabbim imkan tanır.
Beklemedeyim.
Sabır ve şükür.
Azımsanmayacak sıkıntılarımın dermanı yine ve sadece Rabbimde
Çelebi TÜRKKÖSE
Cemat ve tarikatlar sadece para tuzağı bana göre de.. Zavallı insanların iliklerini sömürüp mersedes arabalarda çoluk çocuk gezip saraylarda oturuyorlar maalesef..
Dini alet edip insanları sömüren kim varsa nalet olsun..
Benim de en son okuduğum ''Buhari ve Müslim'in İttifak ettikleri hadisler'' kitabı.Aslında şiir yazmak içselliği arttırıyor.Ve sorgulamalar başlıyor. Ben şiire başladıktan sonra dinimizi daha iyi tanıdım. Kuran öğrendim ve fırsat buldukça meallerine bakıyorum. Daha sonra gök bilimlerine merak sardım ,arkasından tasavvuf geldi. En güzel ibadet evde kendi yaptığımız ibadet size katılıyorum.
Rabbim herkese nasip etsin.
Uyanışı yaşamayı nasip etsin
Saygılarımla hocam.
Çelebi TÜRKKÖSE
Saygılar sunuyorum.