- 318 Okunma
- 2 Yorum
- 1 Beğeni
Cumanın İbadeti ve Mahallenin İmzası
Bugün günlerden Cuma , Isparta’ nın Fatih Mahallesi sokaklarındayım. Ellerimde poşetler arabaya doğru yürümekteyim. Balkondan bir teyzem sanki deprem oluyor da, can havliyle bağırır gibi büyük bir heyecanla sesleniyor: “Cuman mübarek olsun kızım! Cuman mübarek olsun! “ O an içimi öyle bir duygu sarıyor ki: hiç tanımadığım bir teyze bu bu güzel cümleyi sırf bana duyurabilmek için yerinden heyecanla kalkıp bağırarak söylüyor. İçimde yaşadığım huzur, Medine sevinci gibiydi sanki . Coşkulu ve tereddütsüz htiğim o hazla “Sağ ol teyzem ! Senin de cuman mübarek olsun! Senin de... “ diyordum. Baktığım her yer huzuru selamlıyordu sanki.. Arabanın kapısını açtım, arka koltuğa poşetleri koydum ve ön koltuğuma geçip anahtarı kontağa taktım ama çevirmedim. Bekledim.. İçimdeki huzur o balkona çevirtiyordu gözlerimi. İçimdeki ses acaba kimi kimsesi var mı ? Acaba durumu nasıl ? diye arka arkaya yağan sorularla boyanıyordu. Bir şeyler yapmak geçti icimden, lakin soramazdım da.. Ertesi gün yine aynı mahalleye geldim. Yan komşusu evinin önünü süpürüyordu. “ Selamünaleyküm ,kolay gelsin teyzem dedim“ dedim. “ Aleykümselam kızım “dedi. Dedim burada çok tatlı bir teyzem var, tanımıyorum ama dedim böyle böyle ,nasıl biridir ?.. Dedi, kendi başına yaşar ama seveni çoktur, durumu da iyi. Yüreğime su serpildi, onun iyi olduğunu bilmek dudaklarımdaki şükrüm oldu. Kendi canımdan biriymiş gibi hissediyordum. Hepimiz Hz Adem ile Hz Havva’ nın çocukları değil miyiz, zaten.. Her mahallenin kendine özgü bir görüntüsü vardır ama bu mahalle bu teyzemle duruş sergiliyordu beynimde. Sadece kalbime değil, beynime, mahalleye de imza atmıştı teyzem.Sanki bu mahallenin unutulmaz aktörü Adile Naşit’ti, O. Sanki ezanı okuyan Bilal-i Habeşî gibi coşku yağdırıyordu kulaklara Cumanız mübarek olsun diye, herkese büyük bir heyecanla söylemeye çalışırken... Şimdi tüm Cuma günleri o mahalleden geçerim, sırf o teyzemi görebilmek için. Tüm günüm O’nun duasıyla huzur kokar. Sanki üzerimde sadece gökyüzü değil, O’nun duası ve rahmeti de dolaşır gittiğim her yolda.. Biliyor musunuz “Cumanız Mübarek olsun” kelimesi de bir duadır. Ve her dua bir ibadettir. O teyzem kim bilir sadece Cuma günleri bile ne kadar ibadet yapıyordu. Cumanın fazileti ise paha biçilemez. Ne diyordu Allah Resulü: “Günlerin en kıymetlisi cumadır. Cuma günü, bayram günlerinden daha kıymetlidir. Cuma, dünyada ve Cennette müminlerin bayramıdır.” “Her kim Cumaya gelip cemaatin omuzlarına basarak ilerlerse Kıyamette o kimseden Cehenneme giden bir köprü yapılır. Halk onun üzerinden geçerler.” Şimdi ben de sizlere seslenerek bir ibadet yapmak istiyorum. Cumanız Mübarek olsun, kardeşlerim. Rabbim kalbinizden geçen duaları, Cumanın hürmetine “ol” diye kabul buyursun en güzel makamında. Selam ve dua ile ... Cumanın Rahmeti üzerinize olsun..