- 245 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Yalnız Gemi
Yalnız Gemi
yalnızlık
bazen karlı bir dağ
bazen susuz bir vaha
bazen de sineye dökülen
ibrişim yağmurlar olur
bir yalnızlık türküsü söyler içim (Vildan ✍)
Yalnızlık kelime anlamı itibariyle herkesten uzak olmayı ifade eder. Kişinin, duygularını bastırmasıyla alakalı bir durumdur. İç çöküştür bir nevi. Kişi yalnızlığın ve onun sebep olduğu çaresizlik duygusunu bastırabilmek adına bir gurubun parçası olmak ister. Herkes gibi olma isteği birçok şeyin önüne geçer.
Irvin Yalom "karanlık bir denizde yalnız gemileriz biz. Diğer gemilerin ışıkları görürüz. Uzanamadığımız ama varlıkları ve benzer durumları bize bir rahatlama sağladığı gemilerdir bunlar. Mutlak yalnızlığımızın ve çaresizliğimizin farkındayız" diyen ünlü düşünürün bu ifadeleri yazımıza yön verecektir.
Herkes gibi olma isteği, kişiyi bir guruba dâhil olma isteğini kamçılar. Ve bir guruba dâhil olduğun da kendi isteklerini benliğini bir kenara koyup gurubun istekleriyle hareket etmek kaçınılmaz olur. Kişi frekanslarını guruba göre ayarlarlar. Bundan sonrası malum. Gurup içinde uyumludur ve ait olma hissi tüm yalnızlığını örtbas etmiştir artık.
Gurup içerisinde olmak yalnızlıkları tamamen yok etmiş olmaz asla. Hal böyle iken bir nebze yalnızlığını hafifletmesi bile yalnızlığının yok olduğu hissini verir sadece. Hayata biraz olsun gerçekçi baktığımızda, insan yalnızlığıyla yüzleşebilmelidir. Bu çok daha doğru bir davranıştır.
Burada ki en önemli husus, kişinin yalnızlığının farkına varmasıdır. Bu durumda olan başka insanların varlığından ancak bu şekliyle haberdar olur. Aynı paydayı paylaştığı bu insanlarla bir bağ kurduğunda, bu yalnızlık duygusu dizginleyebilir ancak. Kendine yabancılaşmadan, kendi benliklerini bir kenara itmeden kurulan ilişkiler tamamen olgun ilişkilerdir. Aşk ilişkisi olsun arkadaşlık ilişkileri olsun olgunluk temeline oturtulduğunda benlikler bir kenara itilmeden sürdürülebilen güzel uzun vadeli ilişkiler ortaya çıkar. Bu ilişkilerde kimse kimsenin benliğine bilerek ve isteyerek zarar vermez. Burada ki en önemli etken saygıdır. Bu ilişkilerin olmazsa olmazı saygıdır evet. O olmadığında gemide olsanız da olmasanız da hiç fark etmez.
Vildan Poyraz Coşkun ✍
28.04.2022
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.