- 362 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
Birsen Eker kimdir?
Yazar Birsen Eker kimdir?
1986 Yılında Kırşehir Merkez’de dünya’ya geldim. Dört kişilik bir ailenin en küçük kızıyım. Açık Öğretim Lisesi mezunuyum. Kanser tedavisi gördüğüm için bir süre ara vermiştim. Şimdiye kadar 9 Antoloji ve sayısız dergi ve gazetede yer aldım. Umut Fanzin Sihirli Kalemler Topluluğu Sanat ve Edebiyat Dergisi’nin Genel Yayın Yönetmenliğini yapmaktayım. Bu sene bir çok değerli arkadaşlarımın desteğiyle Şiir Defteri Yayınları aracılığıyla çıkan ilk kitabım Şiir Çeşmesi Antoloji kitabının yazarlıyım. Bir çok hayalim var ama bunlardan biri başarılı bir Yazar olmaktır.
Yazarlığa nasıl başladınız?
Yazmaya İlk okul Öğretmenimin hediye verdiği kalemle başladım. Yazmayı çok seviyorum.
Kitaplar sizin için ne ifade ediyor?
Benim için kitaplar sihirli birer değnek, kitaplıklar, kütüphaneler ise cennettir. Bir kitaplığınız varsa ev gibi huzurlu ve sıcak... :)
Çıkarmış olduğunuz Şiir Çeşmesi adlı kitabınızı biraz anlatır mısınız?
Tabi ki, Şiir Defteri Yayınları aracılığıyla çıkan kitabım birbirinden değerli 13 yazar yer almaktadır.
Resimleyen: Rümeysa Özuslu
Yazarlar : Asya Nur Şener, Ayşegül Ayaz, Birsen Eker, Güzin Arslan, Ramazan Eren, Mürvet Kahyaoğlu Şensoy, Sabire Kahyaoğlu Kaya, Seval Ünver, Sibel Kaya, Hüseyin Abi, Onur Berkay Çam, Zilan Çelik, Sefa Sami
Şiir alanı dışında bir roman yazarı olarak sizi görecek miyiz?
Elbette hazırlığını önümüzdeki dönemlerde yaptığım iki çalışmam vardır. Biri süpriz olsun ama diğeri Çanakkale Zaferi hakkında yazmakta olduğum eserimdir.
Kitap yazarken zorlandığınız anlar oldumu? Bunları atlatmak için ne yaptınız?
Evet oldu genel olarak kaynak kitap ve sessiz sakin bir ortam arayışında oluyorum. İstediğim kaynakları bulamayınca çok üzülüyorum. Bazen sessizlik aradığım oluyor, kuşların cıvıltıları, taze kır çiçekleri hafif esen bir rüzgar...
Okuyup ve beğendiğiniz üç kitap ismi? Hangi yönleri sizin sevmenize neden oldu?
Geçmişin İzleri - Selin Basmacı (Lise yıllarıma götürdü ve herkese tavsiye edeceğim efsane bir kitap)
Eylülde Yıkım-Nursemin Doğan (Herkesin Kitaplığında yer alması gerektiğine inanıyorum.)
Mayısta Aşk - Naciye Demirkol (Her sayfaları karıştırıp okuduğumda kendimden birşeyler bulurum.)
İzlediğiniz ve beğendiğiniz üç film ismi? Hangi yönleri sizin sevmenize sebep oldu?
Titanic ve Harry Potter Serisi
Yeni yazar adayları için neler söylemek istersiniz?
Öncelikle bol bol okuyup araştırma yapsınlar. Sen yapamazsın diyenlere inat içindeki güçe içindeki ışığa güvensinler, düşselerde tekrar tekrar denesinler. Işık içlerinde...
Son olarak okurlarınız ve sevdiklerinize söylemek istedikleriniz var mı?
Son olarak başta Ailem, çevrem, arkadaşlarım ve dostlarım, İyi ki varsınız. Sizler benim meleklerimsiniz. Her ne olursa olsun desteklerini, sıcaklıklarını esirgemeyen herkese çok teşekkür ederim. Sizleri çok seviyorum. Okumaktan, yazmaktan ve hayallerinize sımsıkı sarılmaktan vaz geçmeyin...
Değişimin zor tarafı kendin dışında kimseyi değiştirmemektir. Değişmenin en kolay yolu ise kimseyi değil kendini değiştirmektir. Hangi taraftan bakarsanız bakın değişime kendinizden başlayın...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.