- 735 Okunma
- 7 Yorum
- 4 Beğeni
KALAN
Aç parantez, iki nokta üst üste koy; böylece kaç parantez bu sorudan da... Telefonunun ekran kilidine basıp, masaya koydu... Arayacağı birisi de yoktu şimdilik, zamanın bilgisinden başka...
Falsolu bir ton, aksak bir ritim. Etrafın tüm dağınıklığına inat, yüksek sesli bir müzikle süslenmeye başlıyor Abi... Süsleniyor dediysem de yine simsiyah giyinecek ve çıkacak, belki sadece biraz ütülü, ütü olmayan evinde, yatağın altına koyup da geceden yattığı kıyafetleriyle. Hoş, ütü olsa da evinde ütü yapmazdı. Soran olursa da "ben bunlar için yaratılmadım" der kestirir atardı, bazen de canı isterse "ütüyü meclistekilerin uşakları yapsın" diye eklerdi. Müziğe biraz daha ses, banyodan da duyulsun diye... On dört yıl öncesinden başka bir ses, ne Abi’nin duyabileceği, ne de müziği bastırabilecek frekanslarda;
"Ah Yağmur, bu gece de kal, sonra evrenin tüm ibişleri senin olsun..."
Griydi hava ve pusu severdi kurtlar da kurt kulaklılar da... Ritim hala aksak, ton ise falsosunu önceki şarkıda bırakmış, tersinmez, tekrarlayıcı bir hal almıştı ölümden beter, otistik kompülsivite. Her sanat biraz hasta değil mi zaten? Bazıları ağır hasta. Ama bu tekrarlamacılık ve tersinmezlik tam da bu iklime göreydi. Bir duş. Keşke su da siyah aksa. Geçici yargı körlüğü siyahta ıslah oluyor. Bir ihtimal daha olursa "siyaha sürmek" denebilir mi ona da? İçsel bir dikkat geliştirerek acıdan sıyrılmak kas geliştirmekten de, acı çekmekten de daha zordur. Öylece kabullenmek ya da pencereden her yere duman sızdırmak... Ne müstehzi bir dilemma.
Abi, ana caddeye çıkan sokağına doğru yürürken sarı sarman yine geldi. Önüne yattı. Eğilip kediyi severken çöpçü de yere dökülen yapraklarla birlikte mutsuz sonlardan dökülen tozları süpürüyordu yine. Kediden sonra çama selamını verdi, iğnelerine ufak, nazik, sevecen bir dokunuş, "tünaydın..." Çöpçüye ise "kolay gelsin Abi", çöpçü de O’na "sağ ol Abi..." Çöpçü adamdan en az on yaş büyüktü ama o da "Abi" deyivermişti işte... Başka bir "Abi" ise çöpten demir, bakır, çinko, plastik, mukavva ne bulursa topluyordu. Madde dünyası ya hani...
İpsiz bir rüzgar, önce çamın iğnelerini, oradan en masum tavırlarını takıp takıştırmış Abi’nin yüzünü okşadıktan sonra o kendini eşofmanlara, hüzünlü bir yüze, dağınık saçlara zulalamış, bir zamanlarki "galibiyetlerini" asitlerde eriten kadının yüzünü okşadı. Abi ve kadın aynı sokakta otururlardı. İkisi de birbirinin farkında hatta kılık kıyafetlerine de bazı hisleri zulaladıklarının farkındalardı. Sessizce ve mimiksiz, sadece bakışarak selamlaşırlardı hep, biri köpeğini, diğeri annesini gezdirirken, ikisi de marketlerden poşetlerle dönerlerken ya da... Ters taraftan yaşanan iki hayat. Bazen de dudaklarını kıpırdatmadan, gözleriyle konuşurlardı. Anlamış, kabullenmişi görünce zulasını kontrol edermiş... Gayet sade bir gösteri.
- Var mı sızan? Sahip olma zorunluluklarından kurtuluşunuzu düşürmeyin. Çöpçü daha oraları süpürmedi henüz. Keşke yemek takımlarıyla filan tanımlansanız, yüzünüzdeki hüznün biraz sersemliğe ihtiyacı var.
- Bayım, cadde hayatında hiç yumruk yememiş ya da atmamış adam kaynıyor yine.
Savaşmanın bir onur olduğu erkeklerin zamanından, tayt giyen erkeklerin zamanına. Siz neden terrier ya da bir pug filan almadınız ki, hanenize on beş yirmi kadın daha yazardı "sevebilir miyim" temasına dahil. Taktikal botlarınızı kendiniz boyuyor olmalısınız. Her an plazalara nazır bir opersyona hazır.
- Bolca yumruk yemiş, bolca da yumruk atmış adamların arasından geliyorum ben de, patates olsanız belki hayatta kalabileceğiniz bir yerden. Orada bile sosyopatça bir avangartlığı eksiltmedim üstelik. Görünen her tarafımı istihza ile süzebilirsiniz yine de; hadi müsaade sizin.
- Geldiği yeri unutmaz sizin gibiler...
- En büyük nefret bir zerre bile değil belki sonsuzluk kapsamında, en uzun kin ise bir an belki olabilir zamanın o böbürlü mekaniğinde...
- Yorgun görünüyorsunuz, ara sıra dinlenin biraz, görünüşten öte adam, görünüşlerin ötesinde dinlenin.
- İsterseniz size bir şeyler anlatıyor olabilirim bir akşam öyle küründen...
***
Acı günlükse bir ritüele dönüştürülmelidir. Rahatsızlığa daha fazla yer verilmeden yapılacak her türlü etkinlik estetik değil ancak öz biçiminden değerlendirilmelidir. Yapay hiyerarşiler, o rahatsızlığın aldığı yerin boyutları ölçüsünde silikleşirler.
- Abi, ben niye bu vasıfsıza "liderim" diye hitap ediyorum? Şu anda bu işi bırakıyorum.
- Gardiyanlara da "başkanım" diyorlar.
İtaatsizlik ateşin hala , ama sunni koşullar ve kodlamalar artık komik filan değildir merkeziyetçilik merkuziyetçilik olduğundan beri. İç yasalar mı yetersizdi, güdüsel miydi güdülmeye heves? Şok edici temalara mı yoksa ihtiyaç? Yazıklar olsun sizlere, kahve içeren "story"lerinize, 60 yaşındaki enişteyi instagramda beyaz şortla dans ettiren bu çağa yazıklar olsun! Otuz saniyelik gösterilerinize, kocişlerinize, sinekten yağ çıkaran takvimlerinize lanet olsun! On iki yıl öncesinden Abi’nin sesi;
"Söylediğimde bir şey yok Yağmur, bunlar hayatın gerçekleri, bunları böyle duymak hoşlarına gitmeyebilir ama hayatın da bazı gerçekleri ölümden soğuk, sorumlu ya da yetkili ben değilim. Farz edelim o konuşmada da bana zeval olmasın o zaman."
***
En acı kahvenin olduğu yere sunni kürklü iki kadının arkasından girdi. İncecik, kumral, gerçekten güzel yüzlü, gözlükleri de yüzüne bürokratik bir değeri katan en güzel hazinesi nazlobiyal kat ile çene kemiğinin ayrı ilkeler eşliğinde birlik manifestosunu vermesi olan bir kadın vardı masada...
Bir kere içe değil, dışa dönüktü üst dudağı. Üst dudağı ince ve uzun olan kadınların pasif-haset şerrinden Şeytana sığınılacak kadar ışık yılı. Hemen her adamın gençken geçtiği o nahoş, netameli hale.
- Abi, Babası vurur lan seni...
- Burada korkmam filan mı gerekiyor?
- O bipo, sen cinli, iyi olmaz sonu...
Aldırışa itaatsizlik. İtaate aldırışsızlık? Nesne bağımlılığı vız gelip tırıs gider... Ama kıvrımlar... Hem zaten ağaçlar da kıvrılır... Bu kez on bir yıl öncesinden bir ses;
"Ulan sen bile unuttuysan, senin sevgin bile bitebiliyorsa, ben kime, nasıl güveneceğim, hangi sevgiye sığınacağım? Unutmuşsun lan beni işte. Beni annem sevmedi, babam sevmeyi bıraktı, sen de bıraktıysan kim sevecek beni?"
Adeta bir kaç yıl öncesinden uçuşarak, önce evine giden yoldaki yüksek binalara çarpıp dağılmadan, geçen arabaların egzoz dumanlarında islenmeden, herhangi bir kuşa da yem olmadan uçuşarak gelen, pencerenin içinden ya da piksel piksel ekranından tebelleş olan karahindiba tüyü gibi bir şeydi bu sesler. O tüyler bulunduğu araziye renk, bu sesler ise fazla figüran kırmızısı yerlere renk katıyordu işte. Pencereden ya da ekrandan, ruha.
Eh, ne demiştik? Söz uçar yazı kalır değil, söz uçar insan uçamaz, uçsa da konamaz...
Masadaki hangi gazete? Sadece ölüm ilanları lütfen... İsimleri tara...
***
Sonsuzluk işareti.
Ladinin, Meşenin, Çamın, Göknarın, Karağacın, Söğütün, Servinin, Gürgenin, Kestane Ağacının, Huşun, Ihlamur Ağacının, Dişbudakın biricik kardeşleri;
Sandal Ağacı
Filizlenme: Bilinmiyor / Ölüm: 2021
Aynı yere gidiyoruz, aynı yerden gelmekle birlikte. Ayrılıklar amacı ayıramaz!
Buluşana kadar çok özleyeceğiz...
Ağaçların Ruhsal Üstbirliği
***
Bu gazetenin basıldığı kağıt, nasıl bir ağaçtı, en son ne zaman ağaçtı? Kaç yıl ağaçlık yaptı? Gece nasıl görünüyordu, gündüz nasıl görünüyordu? Kaç kez soldu, kaç kez yeşillendi? Gülen ağaçlardan mıydı, ağlayan ağaçlardan mıydı? Çok toz yuttu mu? Peki ya bu mürekkep? Hangi meşenin mazısından, hangi asitlerle sentezlenmişti? Bu nasıl bir dönüşüm. Bu gazete neyin altına serilecek? Şehrin çöplüğünde mi dönüşecek? Nerelerden geçip de bu ölüm haberini vermek için buluştu bu ağaçlar ve bu kümelenmiş edilgen noktalar? Yağmur nereye gidecek, neye dönüşecek? O mürekkebi o gazeteden silemezsiniz ama nemlendirir, katlar ya da yuvarlar başka şeye dönüştürürsünüz ne yaparsak yapalım aslında hiçbir şeyi yok edebilecek liyakate sahip değiliz. Cansızlık ölümsüzlük olabilir mi yoksa? Her an her saniye parçacık mı yiyoruz ya da parçacıklar mı bizi yiyor gibi görünüyor? Sayılamayacak kadar çok kemirgen gücündedir yanılsamalar.
Bir kaç sütun üstte, "Airfryer XXL" reklamı ilanı bu gazeteye verenin kim olduğunu düşündürecek nitelikte yerleştirilmiş sanki. Akıllı kombiler, zekalı süpürgeler dost değiller. Rahatlıktan kaçınmalı, biraz da rahatsızlıkların bize yol göstermesine müsaade etmeliyiz. Ağaçların Ruhsal Üstbirliği bu ilanı öyle alelade vermemişti, yol gösterici bir rahatsızlık olarak dizayn etmişti tamamen.
Bu gazetenin basıldığı kağıt mı? 2021’de kesilen bir sandal ağacı. Gökten ışık alıp, yer yüzüne oksijen verirken de kendisi için var olmayı bırakmıştı zaten. Ağaçlar, insanlardan daha tanışıktır birbirleriyle. Kim zincirin son halkasının "insan" olduğunu söyledi ki? Kendi ölüm ilanını, kendinden kesilerek yapılan kağıda bastıran sisteme "kapitalizm" denmeseydi de başka bir şey denecekti. Fail asla değişmeyecekti... Kendisi için varolmayı bırakmış hiçbir bilince de işlemez o sistem "adları" zaten. İnsani kaygıdır gazete de, ölüm ilanı da, onun hangi yüzeye basılacağı da; her an aslında görünmez bir dağılma eğiliminde olan. Ağaçlar birbirinden nefret etmez, sarıçam, karaçamdan üstün tutmaz kendini. Buradan uzakta bir yerlerde bir glif olmanın bilincine "saf akıl" dendiğini çoktan sindirmiş bilgelerdir onlar... O sandal ağacı da şimdi o glifin bir parçası, bu gazete, ilanlar, "Air"ler, "fryer"ler, ağaçtan arta kalanlar, puntolar, büyüklükler, dönüşenler ve dönüşecek olanlar psikoz içerir ya da psikoz onları içerir. İnsan bunları bilmez, insan matbaa icat eder, ağacı keser, ağacın kayıtsız bilgeliğini bilmez, sezemez çoğunlukla da; daha kötüsü bir banka ya da adliye evrakı olmak da vardı ama bu da yine insan ağaç olsa idi kasvet yüklenecek özgür kalamayan endişeli bir olasılıktı.
Yol mudur; gözlerini ruhunda açıp glife dikmek, glifin de milyon tane gözünü gözlerine dikmesini bekleyerek?
Mürekkebin özü olan meşe mazısına dair bir bilgimiz yok, eh, insanız işte nihayetinde; "limitlenik", pespaye bir algı şakasıyla üstelik.
YORUMLAR
Konsantre Karanlık Madde
Saygılar benden YediYıldız.
İyi akşamlar dilerim.
"Her sanat biraz hasta değil mi zaten? Bazıları ağır hasta."
"İkisi de birbirinin farkında hatta kılık kıyafetlerine de bazı hisleri zulaladıklarının farkındalardı."
"....görünüşlerin ötesinde dinlenin.
- İsterseniz size bir şeyler anlatıyor olabilirim bir akşam öyle küründen..."
"Acı günlükse bir ritüele dönüştürülmelidir"
"Gardiyanlara da Başkanım diyorlar"
"60 yaşındaki enişteyi instagramda beyaz şortla dans ettiren bu çağa yazıklar olsun! ""
"Unutmuşsun lan beni işte. Beni annem sevmedi, babam sevmeyi bıraktı, sen de bıraktıysan kim sevecek beni?"
"Yağmur nereye gidecek, neye dönüşecek?"
"Kendisi için varolmayı bırakmış hiçbir bilince de işlemez o sistem "adları" zaten"
"... eh, insanız işte nihayetinde; "limitlenik", pespaye bir algı şakasıyla üstelik."
****
Ne denir ki; imrendirecek kadar güzel bir anlatım. çıkınıma almak istediklerimi zihnim seçti, yukarıda tırnak içlerine aldıklarım, senin olduğu kadar benimdi, benim olduğu kadar senindi, sosyalistlikten değil bu mana. zaten demişsin ya: "Kendisi için varolmayı bırakmış hiçbir bilince de işlemez o sistem "adları" zaten"
yazıyorsun nesildaşım, yazıyorsun. uzun sayılacak bir aradan sonra seni okumak antibiyotik etkisi yaptı, antibiyotik koy yazı adlarının başına, antibiyotik..
saygılarımla, kolay-lı/la gelsin.
Konsantre Karanlık Madde
Özlemişim katkılarını... Hoş geldin.
Evet, bu yazı karşıma gelse, tam aldığın yerlerin altını çizerdim ben de... O yüzden de evet, kesinlikle, benim olan senin, senin olan benim bu alanlarda...
Böyle övgüler duymak da hep utandırmıştır beni. Teşekkür ederim. Utangaçlıklarımız küçük olsun böyle, zamana rağmen.
Hoş geldin tekrar.
Sevdiğim ne varsa hepsi yazının içine yerleşmiş. Hem de öyle güzel yerleşmiş ki, sadece biz seviyoruz diye değil, sanki cidden öyle olması gerekiyormuş gibi geldi okurken.
Siyah...
Gri...
Kulaklarımda çınlayan melodiler....
Doğa, ağaçlar , hayvanlar...
Hani bazen yürüyüşe çıkarız, kulaklık kulakta, be bir şeyler farklıdır, adımlar daha hafif, insanlar sesten arınmış, doğa dile gelmiş, kuşlar ağır çekimde keyifle uçuşuyor... o an kendimi sorgularım, acaba bana bir şeyler mi oluyor, algılarım bir farklı...
Ama sonra o ruh hali öyle çok hoşuma gider ki, eğer bir şey olduysa bana, derim sonsuza kadar böyle kalayım...
Biraz dağıldım ama yazıyı okurken o ruh haline büründüm. Her gün görebileceğim şeylere her zaman hissedemeyeceğim şekilde baktım.
Siyaha bakmak güzel...
Çokça tebriklerimle.
Konsantre Karanlık Madde
Gri'nin çağrıştırdıkları: iyi-kötü kavramlarının ötesinde, genel ahlak kuralları ya da kurallarının bertaraf edilmesi eylemleriyle açıklanamayacak bir bölge gibi, hem karanlığın, hem aydınlığın potansiyelini taşıyan bir yer gibi geliyor bana...
Carl Gustav Jung; persona ve gölge diyerek aslında bir ayrım yapmıştır. Persona; dış dünyaya ikram edilen bir benlik maskesidir. Gölge ise hem gücümüzü hem de güçsüzlüğümüzü aldığımız karanlık tarafımız. Bunun adına da "uyum arketipi" demiştir. Gölge tarafımızla tanışmamız, onu öylece kabullenmemiz gerektiğini söyler ki hak veririm. Evet, kötücül tarafların seçimlerinin nereden geldiğini anlamak önemli.
Taxi Driver'da Travis, karakteri bir yere patlamak üzeredir. Kafasını da intihar bombacıları gibi tıraş eder, silahla donatır kendini. Kendisiyle hiç alakası olmayan bir siyasiyi öldürecekken, kimi tesadüflerden dolayı başaramaz. O da gider, çocuk yaşında bir kızı pazarlayan birilerini öldürür. Sinemada, benim bildiğim ilk anti kahraman karakterdir. Martin Scorsese'in de en iyi filmidir gözümde. Korkmak mı, ahlaka ya da etiğe uygun davranmak mı, bunun ayrımı çok önemlidir. Kendi ahlaki değerlerini oluşturmak da gerçekten yalnızlık ve cesaret işidir.
Lafı biraz uzattım, ama siyah asla bastırılmamalıdır. Onu kontrol etmenin yolu bastırmaktan geçmez. Motivasyonların anlaşılır olmaya ihtiyaçları vardır, aksine. İnce çizgilere hep inanmışımdır.
İyi akşamların olsun.
black_sky
Her bir cümlene katılıyorum.
Ben hep siyahı beyaza tercih etmişimdir. Beyaz bana aldatıcı, yorucu ve yalancı gelmiştir. Siyah ise daha neyse o gibi. Asıl olan gibi...
Hani İnsan karanlığa girince bir süre sonra gözleri alışır ve etrafını görmeye başlar ama çok fazla ışığa maruz kalınca körleşir, işte kendi adıma karanlık ve aydınlık ya da siyah ve beyaz ayrımı bu şekilde.
Gri ise bir şekilde bana huzur veren orta bölge gibiydi. Geçiş alanı... zaman akışı kendine has olan bir yer. Sanırım bu yüzden baban en keyif veren gri bulutlu havalar oldu. Güneşli bir gökyüzü izlemek yerine gri bir gökyüzü izlerken kahvemi içmeyi tercih ettim.
Çizgiler, köşeler iyi değil derler ama bana kalırsa insanı hayata karşı dirençli yapan o şeyler. Onları unutunca kalanla yaşamak oldukça zorlaşıyor. Bu bakımdan çizgiler iyidir bence de.
Bu arada film birden fazla izlediğim bir film.
İyi akşamlar olsun dilerim.
Konsantre Karanlık Madde
Kış çocuğu olduğumuzdan mıdır, ben de tam olarak anlattığın gibiyim. Naneli, soğuk havalarda kendim olabiliyorum, güneşli günler benlik değil. Soğuk iklim insanlarıyla sıcak iklim insanlarını sosyolojik açıdan incelersen üretkenlik, yaratıcılık, sanatsallık, çalışkanlık açısından garip sonuçlar çıkıyor bizi destekleyici.
Filmi izlediğini tahmin etmiştim. Öncesinde pek bilmiyorum ama sonrasında Fight Club, Joker, V for Vendetta, Constantine ve bizden de Behzat Ç. anti kahramanlar etrafında dönen yapımlardan bildiklerim. Gri'den siyaha yolculuk gibi geliyor bana.
Evet, düalist açıdan karanlık-aydınlık, siyah-beyaz diye incelenir ama birbirlerini tam olarak karşıladıklarını düşünmüyorum. Sanki karanlık ve siyah, tek antisi olmayan oluşlarmış gibi geliyor.
Denizli, kumlu, güneşli şeyler de beni dinlendirmekten çok yoruyor, daha çok orman ve dağ aktivitelerine "tatil" diyebiliyorum ben.
virajları, keskin köşeleri olan bi yazı...bi ara kendimi labirentte kaybolmuş gibi hissettim...her odacıkta bi sorgu muhasebesi, iç hesaplaşmayla sürünmece...sonra nasıl olduysa kendimi bi şehrin en işlek caddesinde buldum...trafik lambası yok, vızır vızır arabaların korna sesine karışan uğultulu sisi belleğin...sanki bi tek ben duyuyomuşum gibi...yol bitiyo, karşıya geçmem gerekiyo bi levha var 'dikkat! geyikler çıkabilir!' uyarısı...'mukadder!' diyorum, 'alnımda ne yazılıysa o!'...kulaktan duyma bir fısıltı onu şimdilik insanlardan uzakta, güvenli bi bölgede tuttuğumuzu söylüyo...ormandan kovulan bi geyikle, dünyadan fahri ünvanı olmayan bi meteliksizin gırtlak gırtlağa gelmesi; sağ diz ön çapraz bağları kopmuş iki topallayan cümlenin ya kendi kafasına sıkmasıdır ya da hedefi on ikiden vurmasıdır ...neyse çok da mühim değil zaten...hayatında belgesel dışında geyik görmeyen biri için; çekişmeli kavgada karnına yiyeceği iki boynuz darbesi açıkçası şu dünyada başına gelebilecek en güzel hadiselerden biri bile sayılabilir....
...
yazıya bi yorum yapim dedim elime yüzüme bulaştırdım...nerden geldim buralara:)
yazı sonlara doğru daha bi güzelleşti sanki...ağaçların analizi çok güzeldi...
Konsantre Karanlık Madde
Bir gece, şehrin kenarlarında göle yakın bir yerlerde, kanguru levhası görmüştük dört kişi, bir konser çıkışı içmeye devam etmek için ıssıza giderken... Ani bir refleksle frene bastım. Hanımlar kafalarını vurdular bizim koltuklarımıza. Özür diledim, önemli ama dedim, yanda oturan arkadaş benim gördüğümü mü gördün, deyince geri vites, tabelayı incele, gösterdiği yöne dön. Gecenin 3'ü, kanguru arıyoruz gerçek bir bozkırın ortasında bozuk yollarda. Çamura saplandık, kadınlar ve diğer arkadaş aracı itmek zorunda kaldı, paspasları ön lastiklerin altına koydum, çıkarttım çamurdan. Çıkarttım ama bir ton rezillik. Üstümüz başımız çamur, arabanın yarısı olduğu gibi çamur. Döndük geri. O tabelanın yanına arabayı park ettim. O zamanlar telefonlar böyle değildi, fotoğraf filan yok. İçtik orada. Sonra dedim ki arkadaşa, yardım et, şu levhayı sökelim. Genelde böyle kararlarım pek sorgulanmaz arkadaşlar arasında. 20 dakika civarı uğraştık, söktük... Attım bagaja. Sonra unuttum tabi bagajda onu. Babamı havaalanına götürürken valizini koymak için açtığımızda varlığını hatırladım tekrar, babam yüzüme baktı, sonra tekrar levhaya, sonra da tekrar bana dönüp, "Avusturalya'ya da gittin dimi arabayla" demişti gülerek. (:
O gece o rezaletlere geyik "tepelemesini" tercih eder miydim, ederdim. Çünkü bir ara kaldık dedim, hadi aracı yarın çıkartırız da çekici, traktör vs, biz ne yapacağız şimdi...
Gule, hoş geldin, yine gel, senin gelmelerini seviyorum ben. Hem samimi hem yetenekli insan sayısı az.
Güzel akşamların olsun.
Gule
iyi akşamlar...
Konsantre Karanlık Madde
Ders olarak okutulabilecek bir yazı. Örnek olay olarak işlenebilecek bir yazı Her yeri örnek verilecek nitelikte. Tutayım bir taraflarından silkeleyim, dedim. Olmadı.
Nokta...
Şaşkınım büyüledi beni.
Değerini göremeyenlere "hadi ordan"
Yeniden geleceğim dostum, abim, ruh komşum.
Konsantre Karanlık Madde
Erlik Aldacı
Sonra sağlı sollu lokantalar vardı. Birinin önünden geçerken öyle kuru fasülye kokusu sarmış yakama yapıştı bırakmıyor" lan Salim, dedim. Bırak şimdi inşaatı, gel soralım şuraya iş varsa iki tabak fasüyeye" . Daldık içeri, ezik büzük meramı anlattık.
Geçin şöyle dedi cam kenarı masayı gösterdi. Ateşe tutulmuş acı kurusu, zeytinyağlı marul salatasının üstünde sandal ağacının tütsüsü gibi geldi burnumuza, ordanda ruhumuza.
İki yarım ekmek, ortalarından kesilmiş, çeyreltilmiş.
Yüzsüzlüğe vurduk "abi bi de kuru soğan var mı?"
Değme keyfimize " ne büyük iyilik" şiştikçe şiştik. Sonra camekanın önünden dilenci kılıklı biri geçti. Yumruk atan gibi olduk...
Ne garip yazı bunları da yaşattı bana...
Ölmüştür...kesin ölmüştür.
Kim mi?
Lokantacı " arifliğin iyilikle birleştiği adam"
Tanrı, sonsuzlukta ruhunu mutlu ve huzurlu kılsın.
Konsantre Karanlık Madde
O tarz lokantalar kapandıkça kapanıyor Abi. Üzülüyorum ben de...
Ve evet, "muhtaç" olmak yumruk yemekten beter, değil mi...