- 216 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
BİR YOL HİKAYESİ
BİR YOL HİKAYESİ
Anılar, bazen alıp götürür insanı çok uzaklara. Öyle bir ağırlık çöker ki yüreğine, sanırsın koca bir öküz oturdu. İşte o vakit yüreğin kabarır, nutkun tutulur ve ağlamaklı bir hale bürünürsün. Ama ağlayamazsın hemen. Çünkü gözyaşlarını tutan bir sır vardır. Kimisi hasret der maziye, kimisi geleceğe özlem. Bazen yaşanmışlıklar yakar yüreğini bazen yaşanamayanlar. İşte hayat da bu ikisi arasında geçip gider. Yıllar neleri götürdü bizden bir anlayabilsek, bazen bunu anlamak bir ömür sürer. Bazen de yetmez ömür. Ah! Anılar.
Yüreğim yangın yeri bu gece. Gecenin ilerlemiş saatlerinde akreple yelkovan birbirini kovalarken ben de maziyi kovaladım. İçimde bir ateş var. Beni yakan, beni sıkan ve en önemlisi beni benden alan. Galiba ben maziyi özledim. Galiba ben yaşanmamışlıkları dert edindim bu gece. Bir şeyler var hayatımda yerli yerinde olmayan. İşte ben onu oturtmaya hazırlanıyorum. Soran olursa öyle dersiniz. Ben ki, yıllar önce verdiğim sözümü tutmaya gidiyorum.
Sakın ola demeyin bana gitme diye. Gitmem gerek, yola viran olmam gerek. Dağ yamaçlarında, köşe başlarında açmaya hazır çiçeklerim var benim. İşte ben onlara su olmaya, ışık olmaya gidiyorum. Geride kalanları dert etmeyin, vardır her şeyin bir çaresi. Ben yeni hayatlara ışık olmak için çıkıyorum yola. Geç oldu belki ama hala şansım var o dağ masalını yazmaya, yaşamaya. Saçlarıma aklar düşse de yüreğim hala cıvıl cıvıl. İnanıyorum ki, ben hala o idealist yolcuyum.
Öyleyse bana dur demek kimin haddine. Üstelik yalnız değilim şimdi bu yolculukta. Benden başka benimle gelecekler var. Bu da beni mutlu ediyor. Garip ama yalnız bir yolcuydum bir zamanlar, oysa şimdi yarenlerim var. Şimdi tamam oldu her şey. Ve şimdi kervan düzüldü, artık gitme zamanı. Neresi olduğunu bilemem. Ama yol beni bekler. Haydi öyleyse yap hazırlığını, çık yola. Doğan Güneş’le tazelensin yeniden umutlar. Gelsin gönüllere yeniden bahar, en güzel elbiselerini bizim için giysin ağaçlar. Süslensin şimdi yollar, sokaklar. Hazırlanın, bekliyor çocuklar. Hazırlanın, kaçmasın dolmuşlar.
NECATİ DİLEK
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.