- 274 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Esmaya secde ekmel evlilik ne mi...
Esmaya secde ekmel evlilik ne mi...
Adl sıfatı derki...denginle evlen...Hakim sıfatı derki benzerlikleri çok olanla evlen...dili dini örfü benzesin sorunlar azalsın...her esmaya kulak ver ki ekmel evlilik ideal evlik sana nasib olsun...
Malı için evlenirsin cimridir koklatmaz...
Güzelliği için seçersin..."bir sivilce yeter"
Ne anneni dinle ne babanı baban benim akrabamla evlen der...Allahı yani esmayı dinle...ekmel olan Allah ekmel evliliği yakalamak için Ekmel olanı dinle...Peygamberini dinle...ekmel ilmi ekmel tecrübeyi dinle...Ekmel ilim ekmel tecrübe Allahta var...bizde de olmalı...değilse muradı ilahiyi anlayamayız...ekmel akıl sahibi olmalıyız...ekmel iş ekmelden sudur eder...ekmel hal ekmelden sudur eder...İngiliz Kraliyet ailesi bin düşündü her evlilikte...ekmel derecede takıntılı olalım...araştıralım iştişare edelim ekmel evlilik nasib olmaz değilse hakketmeyene hakketmediği nasib olmaz kuraldır bu..
Her şeyin asisi var secdesi var...haramı var helali var...zıtları var..."İçkisizse kumarsızsa" evlen derlerdi eskiler kızlarımıza...Evliliği hakketmeyeni var...Babalığı anneliği hakketmeyeni var..."Çocuk gelinleri"yok ettik şükür...Neden mi şükrettim...Ekmel tecrübeye ters...Farz mı "çocuk gelin"rüştüne ereni bulamadın mı...ekmel tecrübenin soruları bunlar...zaruret mi vardı...onun zekasını mı Allah için kullanmayı amaçladın...amacın ne...secde yoksa esmaya secde yoksa asiliktir "Çocuk gelin" seçimi...Esma terazidir...başka terazi yok ilahi muradı anlaman için...Razı olmaz Allah esmanın izin vermediği bir evlilikten Kıyastan haberin yok deme...Kıyası eleştirmek değil niyetim Kıyas delildir...ama bu Kıyas da hata var...amaçları örtüşmeyeni kıyaslayamazsın...esma böyle der...İmtihan vardır peygamber kazanır sen "çocuk gelin alırsan "imtihanı kaybedersin...
Yangından mal mı kaçırıyorsun "Çocuk gelin" kızlarımızın meslek sahibi olmalarına engel...ekmel bir tercih değil der ekmel tecrübe ideal seçim ekmel seçim değil bu...
Farz olan cima "Çocuk amaçlı"cimadır diğerleri önem yönünden alt seviyelidir hatta zinadır...Şifa için cima şafi isminin sudurudur...ırzını korumak günaha düşmemek amacıyla cima EL hafız sıfatının gereğidir...İlim öğretmek amaçlı evlilik de ilme hizmettir...rıza var bu amaçlarda...asilik değiller...yaşlıların bakım amaçlı evlilikleri de asilik değil yani zina değil asilik esmayla kavga varsa o cima o evlilik haramdır...
Evet...Evlilik, kadın ve erkek arasındaki sevgi, şefkat, muhabbet, ilgi ve desteğin en ince detaylarına kadar tezâhür ettiği mukaddes bir zemindir. Evlilik, erkek ve kadının fizîkî, maddî ve rûhî yönden birbirinde sükûn ve huzur bulmasının adıdır.
Evet rüşt nedir mi...Sorumlukları bilmektir..Çocuk büyütme kursları ve bazı kusrlar ile ekmel eş olması öğretilmeli rüşt bu görevi sorumluluğu da yükler evlenecek olanlara...hatta fertlerin evlilik psikolojisinden haberdar olmaları, hayat boyu sürecek sağlıklı birliktelikler için önemlidir.”
Evlilik, insanın benliğinin derinliklerinde var olan enerjinin, fıtratta mevcut olan karşı cinse meylin, meşrû çerçeveye oturtulmasıdır.hırsızla evlenme...bazı asilikleri yaşayanlarla evlenme...sadece içki kumar değil kaçacağın asilikler...tembelle de evlenme...
Evet... insanı bir elmaya benzetecek olursak, elmanın tam ikiye bölünmüş eşit parçalarından biri kadın, diğerinin erkek olduğunu düşünelim. Bu ikisinin bir araya gelmesiyle, tam ve mükemmel bir bütün oluşur.
Aileyi korumalıyız...
Evet...Evlilik, kültürler arası farklılıklar gösterse de bütün toplumlarda oturmuş ve resmî olarak kabul edilmiş tek birliktelik şeklidir. Bu birliktelikler, toplumları ayakta tutan en önemli güçlerden biridir.
Evet...meliyiz..."Uzun süreli ilişkiler ve başarılı evlilikler mucizevi bir şekilde gerçekleşmez. Evliliklerin mutlu devam etmesi için hayatımıza dahil etmeniz gereken oldukça basit ama etkisi kocaman olan şeyler vardır. Bu etkili şeylerden bazıları da kelimelerdir. Kelimelerin gücünü de evliliğimize adapte edelim
Ekmel tecrübeye kulak ver...Saygı, başarılı evliliklerde her şey demektir
Ekmel tecrübeye kulak ver der Allah...Allah KADER yazmadan önce olacak her şeyi biliyordu...tecrübe ile Allaha aynalık yaparız yapmalıyız Allah kul olun yani esmama aynalık yapın demiştir...Beni yansıtın...Alimdir ilim öğrenmek farzdır...aynalık farz..ilmine merhametine aynalık...annlik merhametine aynalıktır...işte vet...aynalık farz..Tecrübe iştişare farz...Allah bile meleklerle iştişare etti...Hz Ademin yaratmadan önce meleklerle iştişare etti...ama meleklere siz cahilsiniz doğru hüküm doğru kader doğru bendedir dedi...iştişare ettiğini eleştir...değilse iştişare ettiğin kendi cahilliğini anlamaz...Evet...yapılan araştırmalar yani tecrübe...geç yaşta evlenenlerin daha mutlu olduğunu söylüyor...
Allahı seviyorum ama namaz kılmıyorum demeye benzer fedakarlık yapmayan eşler...evet...Her şeyden önce sevgi, fedakarlığı gerektirir
Sevgi sorumluluktur seven sorumluluklara uyar...4 tane eşi birleştirmez...bu izin zaruret durumları içindi...
Tecrübeye kulak ver seçiminde yanılma...evet...Araştırmalar büyük düğün yapan çiftlerin veya çocukluk aşkıyla evlenenlerin boşanma riskinin daha fazla olduğunu gösteriyor.
Katolük nikahı yetmiyor aileyi korumak için evlilik rüştüne sorumluluğuna hazırlıyalın neslimizi...ekonomik imkanlar da faktör...Esmaya secde ekmel evlilik için ekmel aile için elzem...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.