- 171 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
İNSAN HAZİNESİ.
YAŞAYAN İNSAN HAZİNESİ.
Malumunuz Çini ustası Sıtkı Olçar’ı yakın zamanda kaybettik. Bugün dikkatinize başka bir “yaşayan insan hazinesi” ni sunmak istiyorum. Adı Mehmet Girgiç, onun ününü duymayan yok gibidir, 1953 yılında Konya’da doğmuştur keçe sanatının en yetkin isimlerinden birisidir. Mesleğini dedesinden öğrenmiştir. Yurtiçi ve yurtdışında pek çok sergi gerçekleştiren Mehmet Girgiç öğrenci ve çırak olarak onlarca insanı eğiterek keçe sanatına kazandırmıştır. Şahsen bayıldığım Çatalhöyük’teki duvar resimlerini ve figürlerini de keçeye başarıyla uygulayan Mehmet Girgiç, eserlerini ABD’de açtığı sergide insanların beğenisine sunmuştur. UNESCO’nun yürüttüğü kültürel miras çalışmalarının bir ürünü olarak ortaya çıkan ’’Somut Olmayan Kültürel Mirasın Korunması Sözleşmesi’’ kapsamında 14 Ocakta 2010 tarihinde Mehmet Girgiç’e, İstanbul’da düzenlenen törenle ’’Yaşayan İnsan Hazinesi’’ ödülü verilmiştir. Keçe sanatını öğrenmek için Amerika’dan gelen Theresa May-O’Brien ile İstanbul ve Amerika’da küçük birer atölye açmıştır. Kendisine uzun ömürler dilerim.
Keçe, yünlerin boyandıktan sonra su ve sabun yardımıyla dövülüp, liflerinin dokunmasıyla hazırlanır. Tümüyle doğal bir ürün olan keçe, yumuşaklığı ve insan bedenine uyumlu hassas dokusu sayesinde stresi azaltıcı, rahatlatıcı etkisiyle de biliniyor. Mevlevilerin yoğun şekilde keçe kullanmasının sebebi bu olsa gerek.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.